Gå til innhold

Adoptere fra Asia.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er det noen som har adoptert fra Asia som kan dele litt erfaringer rundt prosessen og hverdagen den første tiden?

 

Jeg har to egne barn. Helt nydelige gutter. Men jeg ønsker fler. Jeg har plass og økonomi og ikke minst nok kjærlighet å gi.

 

Jeg er åpen for søsken (er det en reell mulighet?). Og de trenger ikke være babyer. Vi er åpen for eldre barn også.

 

Vi er gift og har vært det i 9 år. Eldste barnet er 12 og yngste er 5.

 

 

 

Anonymous poster hash: e9edb...ed7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Off topic, men jeg ville fått dårlig samvittighet over å adoptere når jeg har/kan få egne barn. Barnløse står i kø i ÅREVIS (flere jeg kjenner har vært i prosess i 5 år) for å få adoptere.



Anonymous poster hash: 6fe9b...847
Skrevet (endret)

 

Off topic, men jeg ville fått dårlig samvittighet over å adoptere når jeg har/kan få egne barn. Barnløse står i kø i ÅREVIS (flere jeg kjenner har vært i prosess i 5 år) for å få adoptere.

 

Anonymous poster hash: 6fe9b...847

 

Dummeste jeg har hørt. Poenget her er at HI og mannen hennes tydeligvis har såpass gode ressurser, at de kan ta godt vare på et barn til. Det er jo gull verdt for et barn som ikke har de mulighetene for en god oppvekst i det landet de er født i!

Barn trenger gode foreldre, uavhengig om de har egne barn fra før eller ikke.

Endret av Kari Mari
Skrevet

 

Off topic, men jeg ville fått dårlig samvittighet over å adoptere når jeg har/kan få egne barn. Barnløse står i kø i ÅREVIS (flere jeg kjenner har vært i prosess i 5 år) for å få adoptere.

 

Anonymous poster hash: 6fe9b...847

 

 

jeg syntes adskillig mer synd på foreldreløse barn og barn av rusmisbrukere/mentalt syke/uegnede foreldre enn voksne mennesker som ikke kan få barn. JA, det er trist at mennesker går barnløse men det f*** meg verre at unger er "uønskede" og på venteliste.

 

Anonymous poster hash: 406d1...587

Skrevet

 

 

Off topic, men jeg ville fått dårlig samvittighet over å adoptere når jeg har/kan få egne barn. Barnløse står i kø i ÅREVIS (flere jeg kjenner har vært i prosess i 5 år) for å få adoptere.

 

Anonymous poster hash: 6fe9b...847

 

Dummeste jeg har hørt. Poenget her er at HI og mannen hennes tydeligvis har såpass gode ressurser, at de kan ta godt vare på et barn til. Det er jo gull verdt for et barn som ikke har de mulighetene for en god oppvekst i det landet de er født i!

Barn trenger gode foreldre, uavhengig om de har egne barn fra før eller ikke.

 

Vedkommende har jo et poeng da. Ventelistene for adopsjon er ekstremt lange. Og det er flere adoptanter enn barn frigitt for adopsjon.

Jo flere inn på lista som har egne barn/kan lage egne barn, jo lengre tid vil det ta å få adoptert et barn for de som ikke har noen i det hele tatt.

Personlig ville jeg aldri ha tatt opp en plass på lista når jeg har egne barn. Da ville jeg heller blitt fosterhjem for noen av de mange barna som venter på hjem her i Norge. 

Skrevet

 

 

 

 

 

Off topic, men jeg ville fått dårlig samvittighet over å adoptere når jeg har/kan få egne barn. Barnløse står i kø i ÅREVIS (flere jeg kjenner har vært i prosess i 5 år) for å få adoptere.

 

Anonymous poster hash: 6fe9b...847

 

Dummeste jeg har hørt. Poenget her er at HI og mannen hennes tydeligvis har såpass gode ressurser, at de kan ta godt vare på et barn til. Det er jo gull verdt for et barn som ikke har de mulighetene for en god oppvekst i det landet de er født i!

Barn trenger gode foreldre, uavhengig om de har egne barn fra før eller ikke.

Vedkommende har jo et poeng da. Ventelistene for adopsjon er ekstremt lange. Og det er flere adoptanter enn barn frigitt for adopsjon.

Jo flere inn på lista som har egne barn/kan lage egne barn, jo lengre tid vil det ta å få adoptert et barn for de som ikke har noen i det hele tatt.

Personlig ville jeg aldri ha tatt opp en plass på lista når jeg har egne barn. Da ville jeg heller blitt fosterhjem for noen av de mange barna som venter på hjem her i Norge.

Det å adoptere kontra bli fosterforeldre kan da ikke sammenlignes?

 

Når man adopterer er det for livet for både barn og foreldre, ved fosterhjem er jo tilbakeføring til biologiske foreldre alltid en mulighet (og ønske fra bv).

 

Jeg kunne aldri utsatt barna mine for å få et søsken på lånt tid.

 

Anonymous poster hash: 28158...28a

Skrevet

 

Off topic, men jeg ville fått dårlig samvittighet over å adoptere når jeg har/kan få egne barn. Barnløse står i kø i ÅREVIS (flere jeg kjenner har vært i prosess i 5 år) for å få adoptere.

 

Anonymous poster hash: 6fe9b...847

Nå er det engang slik at jeg ikke kan få flere barn, men ønsker flere. Jeg leste også for mange år siden at barn i skolealder var vanskelig å finne adoptivforeldre til. De er hjertelig velkommen her.

 

Når det gjelder fosterhjem har vi vært det tidligere for to barn på 4 og 6. De bodde hos oss i 1 år før de ble flyttet til den biologiske faren. Min eldste var da 3 år og det var både tungt for oss og han da vi plutselig mistet to familiemedlemmer over natta.

 

Vi ønsker en mer permanent løsning, og jeg har en forkjærlighet for Asia. Har reist til både Kina, Japan og India og er veldig fasinert av kulturen.

 

Hi

 

 

 

Anonymous poster hash: e9edb...ed7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...