Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Skal til legen og ta blodprøve, kontroll. For 6 uker siden var HB på 10,9. Gått ned fra 11,9 på 2 dager. Uke 3/4 i svangerskapet var HB på over 13. Er 32 uker på veg. Siden HB var på over 13 til å begynne med, hva "burde" den ligge på nå? Er slapp og lett sliten. Mon tro om jeg er litt anemisk. Anonymous poster hash: 7f580...608
SuperFries Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Rart å ha kontroll såpass lenge etter en rask nedgang. Tar du jern? Den burde være rundt 11-12.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Legen min sa at de helst ville ha gravide over 12, så har man litt å gå på med tanke på blodtap under fødselen. Ligger man under 12 kommer man ofte veldig lavt etter fødselen... Anonymous poster hash: fa0b1...3ca
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Rart å ha kontroll såpass lenge etter en rask nedgang. Tar du jern? Den burde være rundt 11-12.Ja, men de hadde ikke time tidligere. Merk at HB er målt på hhv legevakt og legekontor, de mente det kunne være utstyret som gjorde utslag. Tar ikke jern. Regner med legen gir beskjed hvis hb er lav. Var hos turnuskandidat sist, pga høyt blodtrykk og stjerner foran øynene (fastlegen var på ferie). Han sa ingenting om jern Anonymous poster hash: 1acc6...c80
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Legen min sa at de helst ville ha gravide over 12, så har man litt å gå på med tanke på blodtap under fødselen. Ligger man under 12 kommer man ofte veldig lavt etter fødselen... Anonymous poster hash: fa0b1...3ca Ok. Fikk blodoverføring etter sist fødsel (hadde da hb på 6, seks uker etter fødsel). Går på HØY dose blodfortynnende, regner med jeg er ille ute hvis jeg har lav hb og i tillegg går på blodfortynnende og blør mye under fødsel? Jaja, de lar meg vel ikke dø. Anonymous poster hash: 1acc6...c80
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Men det er ikke farlig for babyen? Anonymous poster hash: 1acc6...c80
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Viktig å huske på om Hb er tatt venøst eller kapilært. Det kan utgjøre den forskjellen du har fått på to dager. Anonymous poster hash: 4ce2c...9ff
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 Viktig å huske på om Hb er tatt venøst eller kapilært. Det kan utgjøre den forskjellen du har fått på to dager. Anonymous poster hash: 4ce2c...9ff stikk i fingeren.Idag tar han nok i armen Anonymous poster hash: 1acc6...c80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå