Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Jeg føler meg så elendig, kvalm og helt tom for energi... Samvittigheten gnager litt, men jeg hadde nok ikke fått gjort så mye på jobb uansett. Måtte bare få det ut en plass, jeg trenger ikke all dritten om at jeg burde ta meg sammen og gå på jobb! Anonymous poster hash: 41ac8...8a1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Forstår deg godt. Symptomene du har gjør deg uegnet til å gå på jobb -uavhengig om du er gravid eller ikke... Ville nok bestilt en legetime om jeg var deg da... Få en vurdering der. Jeg var veldig slapp og sliten da jeg var gravid og tenkte at jeg måtte tåle det. Knakk sammen og da jeg var hos legen fant de at jeg hadde farlig lavt B12 nivå og sykemeldte meg -sa at jeg også hadde blitt sykemeldt om jeg ikke hadde vært gravid (og det var nok nettopp pga graviditeten jeg hadde latt det gå for langt...) God bedring Anonymous poster hash: 30507...0ae
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Helsa er viktigst. Har lært at det ikke er lurt å presse seg som gravid, for det er så vanskelig å hente seg inn igjen... Anonymous poster hash: e2df7...dd9
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Det som gjør det dårlig gjort er at arbeidsgiver kunne fått refundert lønnsutgiftene dine hvis han/hun kunne dokumentere at fraværet skyltes svangerskapet, men da holder det ikke med egenmelding. Anonymous poster hash: 6ad99...5d2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Det som gjør det dårlig gjort er at arbeidsgiver kunne fått refundert lønnsutgiftene dine hvis han/hun kunne dokumentere at fraværet skyltes svangerskapet, men da holder det ikke med egenmelding. Anonymous poster hash: 6ad99...5d2 Jo, vi kan krysse av for "svangerskapsrelatert egemelding". Men jeg er i 1.trimester og har ikke fortalt noen at jeg er gravid, så vet ikke om jeg vil bruke det... HI Anonymous poster hash: 41ac8...8a1
Surogvanskelig Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Det som gjør det dårlig gjort er at arbeidsgiver kunne fått refundert lønnsutgiftene dine hvis han/hun kunne dokumentere at fraværet skyltes svangerskapet, men da holder det ikke med egenmelding. Anonymous poster hash: 6ad99...5d2 Egenmelding holder
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Det som gjør det dårlig gjort er at arbeidsgiver kunne fått refundert lønnsutgiftene dine hvis han/hun kunne dokumentere at fraværet skyltes svangerskapet, men da holder det ikke med egenmelding. Anonymous poster hash: 6ad99...5d2 Egenmelding holder Hvis det holder er det jeg som har misforstått. Jeg trodde NAV krevde legeatest. Uansett er det viktig for arbeidsgiver å få muligheten til å kreve refusjon. Anonymous poster hash: 6ad99...5d2
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 Det samme gjorde jeg idag. Ringte så legen etterpå og er nå sykemeldt ut uken. Selv om graviditet ikke er en sykdom, kan man bli skikkelig dårlig og skal ikke ha dårlig samvittighet for det. Hadde du gått på jobb om du ikke er gravid? Tror mange av oss presser oss selv alt for hardt pga. fordommene som mange har.. Jeg burde ha fått en sykemelding for flere uker siden, men presset meg på jobb. Anonymous poster hash: 3a552...e8b
Surogvanskelig Skrevet 7. september 2015 #9 Skrevet 7. september 2015 (endret) Det som gjør det dårlig gjort er at arbeidsgiver kunne fått refundert lønnsutgiftene dine hvis han/hun kunne dokumentere at fraværet skyltes svangerskapet, men da holder det ikke med egenmelding. Anonymous poster hash: 6ad99...5d2 Egenmelding holder Hvis det holder er det jeg som har misforstått. Jeg trodde NAV krevde legeatest. Uansett er det viktig for arbeidsgiver å få muligheten til å kreve refusjon. Anonymous poster hash: 6ad99...5d2 Arbeidsgiver søker om refusjon for graviditet. Så får de refundert alle egenmeldinger under graviditeten. Under begge mine graviditeter har jeg etter avtale med arbeidsgiver at egenmelding en dag i uka. Hadde ikke arbeidsgiver fått refundert måtte jeg hatt gradert sykemelding. Endret 7. september 2015 av Surogvanskelig
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #10 Skrevet 7. september 2015 Vet du hva? Jeg har personalansvar og synes dette er helt greit. Hvis du uansett ikke hadde fått gjort mye på jobb så bli hjemme med god samvittighet, slapp av og gå tilbake på jobb med litt mer energi. Anonymous poster hash: df9d7...5d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå