Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Jeg får sparken fordi jeg har oppdatert CVen min på finn.no. Er i prøveperioden min. Synes det er vanskelig å godta. Har de rett til det? Anonymous poster hash: 64584...a2f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Er du organisert? Isåfall ta kontakt med tillitsvalgte. Det høres merkelig ut hvis det stemmer det du skriver. Jeg har titt og ofte oppdatert cv min på LinkIn uten å bli sagt opp... Anonymous poster hash: 95b1c...ecc
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Jeg får sparken fordi jeg har oppdatert CVen min på finn.no. Er i prøveperioden min. Synes det er vanskelig å godta. Har de rett til det? Anonymous poster hash: 64584...a2f Nei, det har de ikke. De må ha en saklig grunn til å si deg opp. Hvis du for eksempel har gjort en dårlig jobb i prøveperioden, så må bedriften dokumentere at de har gitt deg advarsler og god nok opplæring. Anonymous poster hash: bfd5c...a1d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Nei, det har de ikke. Les mer om prøvetid her: https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-06-17-62/KAPITTEL_15#KAPITTEL_15 Anonymous poster hash: 973d4...8ed
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Er helt dårlig i magen av dette. Blir sagt opp pga misforståelser. Kom tilbake på jobb i dag. Har fått godkjent ferie ved signatur av arbeidskontrakt. Så idag, før kontortid hadde jeg et møte med sjefen på et bakeri. Der han sa at noen kollegaer av meg hadde rapportert til han at jeg mislikte han som leder. Noe som ikke stemmer. Deretter sa han at jeg hadde oppdater CVen min på finn.no i ferien min. På dette grunnlag har jeg mistet all hans tillit og må slutte. Fikk ikke gå på kontoret i dag. Ble sendt hjem. Føler meg som en treåring som har fått husarrest. Dette kan vel ikke være normalt? HI Anonymous poster hash: 64584...a2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå