Gå til innhold

Ha med bilsete på fly


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å ta med bilsetet på flyet så vi slipper å leie da vi skal ha leiebil. Har besafe izi go, og har forstått at dette skal få plass i flysetet. Det beste hadde vært å pakket det i prampacken, men tror ikke jeg vil ta sjansen på det i tilfelle det skulle bli skadet (evt få usynlige skader). Noen som har sendt det som bagasje her? Noen som har flydd med dette bilsetet før?

 

Men det jeg egentlig lurer på er om vi kan pakke basen i bagasjen, eller om den også kan bli skadet?

 

Veldig takknemlig for tips og synspunkter!

 

Anonymous poster hash: 4bed8...520

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk ta med babysete som håndbagasje da jeg fløy innenlands. Dvs jeg bar barnet i bilsete frem til gaten, så skulle kabinbesetningen vurdere om det var plass på flyet. Det var det på turen, på returen var det ledig sete ved siden av meg, så vi fikk bruke setet gratis og baby satt da oppi stolen :) har alltid også fått levert trillen i gaten og fått den utlevert igjen idet vi går av flyet. Norwegian.

 

Jeg hadde ikke tatt Sjansen på å ha bilsete som bagasje/spesialbagasje. Du vil jo ikke nødvendigvis kunne se evt skader.

Ville latt basen være igjen hjemme og ringt og forhørt meg om det er plass til bilsete på flyet (håndbagasje)

Skrevet

Bestilte eget sete og hadde med bilsete. Var veldig greit å ha et ekstra sete på flyet.

Skrevet

Vi bestilte ikke ekstra sete men fikk beskjed at vi ville få sete dersom det var ett ledig. Heldigvis for oss var det ledig alle avgangene vi skulle ta. Om ikke det hadde vært ledig hadde vi fått levere bilsetet til de kabinansatte slik at det kunne legges forsvarlig i lasterommet direkte (litt avhengig av flytype, noen av dem ville få plass i et skap bakerst i flyet).

Hadde vi hatt økonomi til det ville jeg absolutt bestilt egne seter neste gang så vi var sikret plass til babyen! Kunne sitte fastspent i setet på vei opp og ned, måtte bare feste beltet over setet.

Ville droppet basen da av frykt for usynlige skader...



Anonymous poster hash: 6fac1...6d4
Skrevet

Fløy med Norwegian for 1 mnd siden. Fikk klar beskjed før jeg hadde kommet inn i flyet at bilsete fikk jeg IKKE ha med inn! Men jeg hadde jo eget sete til det (vi ble en stk mindre enn antatt) så det ble ikke noe problem. Annet enn at det ikke var spesielt hyggelig av besetningen som gikk til angrep før jeg fikk sagt noe som helst. Jeg sendte også mail til Norwegian før vi reiste så jeg var helt sikker.

Vil ikke sende det med bagasjen, vogner blir ødelagt som spesialbagasje i prampack også, hadde aldri tatt sjansen. Du får ikke tilbake på forsikring heller, kun på vogn.

Skrevet

 

Vi bestilte ikke ekstra sete men fikk beskjed at vi ville få sete dersom det var ett ledig. Heldigvis for oss var det ledig alle avgangene vi skulle ta. Om ikke det hadde vært ledig hadde vi fått levere bilsetet til de kabinansatte slik at det kunne legges forsvarlig i lasterommet direkte (litt avhengig av flytype, noen av dem ville få plass i et skap bakerst i flyet).

Hadde vi hatt økonomi til det ville jeg absolutt bestilt egne seter neste gang så vi var sikret plass til babyen! Kunne sitte fastspent i setet på vei opp og ned, måtte bare feste beltet over setet.

Ville droppet basen da av frykt for usynlige skader...

 

Anonymous poster hash: 6fac1...6d4

 

 

Vi fløy forresten med sas.

 

Anonymous poster hash: 6fac1...6d4

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Vi har eget sete til babyen, så det skal ikke være noe problem slik sett. Men skulle gjerne hatt med meg basen i bagasjen, slik at vi kunne bruke setet og basen i leiebilen når vi kommer frem og resten av ferien. Men basen kan også få usynlige skader altså? (Den ser jo så solid ut..).

 

Kan vel ikke feste dette setet i bilen uten basen, så uten den er vi vel fort like langt?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4bed8...520

Skrevet

Ingen som har hatt med seg basen på flytur? Kanskje jeg har misforstått -kan man feste isofix-sete uten base i bilen?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4bed8...520

Skrevet

Ingen som har hatt med seg basen på flytur? Kanskje jeg har misforstått -kan man feste isofix-sete uten base i bilen?

 

Hi

 

Anonymous poster hash: 4bed8...520

Du får lese i bruksanvisningen(finner den på besafe sinesider om du ikke har den). Evt sjekke om det står en festeanvisning klistret på stolen(det er det på vår Maxi Cosi)

Stolen har jo ikke isofix, det er det basen som har.

Har som sagt Maxi Cosi med Isofix base til , men stolen kan fint festes med bare sele

 

Anonymous poster hash: fe462...3cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...