Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Hvor mye er dere sammen med andre foreldre i bhg? Bør jeg for barnets del være sammen med de, invitere på besøk (foreldrene og barna) osv? De er allerede en klikk, lurer på om jeg bør legge en innsats i å komme innenfor, for barnets skyld.. Anonymous poster hash: 95325...588
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Ingenting utenom det som arrangeres i bhg (dugnader, foreldrekaffe og sånt). Med unntak av det foreldreparet vi kjente fra før. Anonymous poster hash: 018ff...b3d
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 Ingenting. Man har jo bare barnet i barnehagen, foreldrene trenger ikke omgås.. Holder med et høflig hei og småprat nå og da. Anonymous poster hash: b9396...c80
TinaK 1990 Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Vi er blitt kjent med flere. Møtes tilfeldig eller avtaler turer eller møtes til lek. Vi hjelper hverandre med henting etc ved behov
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Skal barnet ditt gå på skole\klasse med disse barna? Jeg syns det er viktig å ha kontakt med de andre foreldrnee om de skal gå i klasse i mange år etter barnehagen. Jeg vil gjerne kjenne barn og foreldrene, slik at det blir et bra klassemiljø, det er enklere å snakke om ting, og kanskje man legger et godt grunnlag for en bra ungdomstid der man faktisk står sammen. men det betyr ikke at jeg er bestevenn eller omgås mye med dem privat, men vi snakker sammen, hilser på de. Når min var så liten at det ikke var naturlig at han dro alene til noen, så inviterte jeg på besøk, og vi var hos dem, ikke alle, men ett par av dem han leker mest med. Nå kjenner vi hverandre så godt at vi plutselig får en telefon om at de tar med begge hjem, eller at vi tar med oss noen hjem. Og jeg ser jo at det er bra at vi kjenner både barn og foreldre. Anonymous poster hash: ec2a3...efa
TinaK 1990 Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Dette er foreldre til barn mine barn skal begynne på skole sammen og synes det er fint å kjenne de. Trenger absolutt ikke bli bestevenner, men ser absolutt fordelen å kjenne foreldrene til de barna mine barn skal omgås ned I mange mange år
Øyne som ser!! Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Er ikke med de utenom på foreldrekaffe, juleavslutning dugnader. Ser ikke helt vitsen når vi skal flytte en annen plass når sønnen min begynner på skolen.
februarprins2013 Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 Aldri,men snakker med dem når vi ses, spesielt med de foreldrene til barna min leker mye med
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #9 Skrevet 7. september 2015 Akkurat nå har vi ettåring, og da tilbringer vi ikke tid med andre barnehageforeldre enn dem vi i utgangspunktet er omgangsvenner med. Sånn bortsett fra at vi møter på sosiale arrangement i barnehagen. Men etter hvert som barna blir større, er det naturlig at vi i større grad blir nærmere kjent med noen. Vi har en førsteklassing. Med henne fikk vi to nære vennepar gjennom barnehagen og hennes venner der, samt at vi kjenner ganske mange av de andre som hadde barn der tilstrekkelig til at vi gjerne ber dem inn på en kopp kaffe e.l. i forbindelse med henting og bringing av besøkende barn, kan finne på å høre om de vil være med på aktiviteter sammen med barna i helgen osv. Det ble for oss en naturlig utvikling etter som barna fikk større sosiale behov, og vil sikkert bli det med nummer to også. Anonymous poster hash: 19082...29a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå