Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #1 Skrevet 7. september 2015 Jeg er for tiden arbeidsledig og får dagpenger fra NAV. Mannen jobber og han betaler de store regningene, og da er det ikke veldig mye igjen av lønna hans. Jeg betaler mat, klær og har noen personlige regninger jeg betaler selv. Synes ikke det er fryktelig greit å gå hjemme og sliter med diagnosene mine som har blitt verre i det siste. Til helgen skal mannen på hyttetur med noen kompiser og han er nå piss sur på meg for at jeg ikke har penger til han. Lager et stort nummer ut av det, sukker og stønner og kommer med kommentarer. Mener at har jeg penger til konserten jeg skal på i oktober så skal han ha penger til helgen. Saken er den at billettene til konserten kjøpte jeg FØR jeg mistet jobben min og hadde da råd til det. Siden jeg kjøpte billetten til veninnen min så betaler hun resten av kvelden. Jeg nekter å betale helgefylla for han for dagpengene. Da har jeg ikke penger til mat og regninger som jeg anser som viktigere enn en helg med fyll. Har også mistanke om at han egentlig har penger for det har på mystiskt vis dukket opp penger til andre ting i løpet av sommeren, penger jeg ikke viste han hadde. I tillegg har han en sær hobby som han bruker penger på. Ser jo det dukker opp ting i posten så og si daglig. Men aner jo ikke hvor mye han bruker på dette. Trenger tips til hvordan jeg skal få han til å forstå at det må bli som det er nå. Jeg har flere tusen til å bruke på fyll rett og slett. Anonymous poster hash: 4c5a2...7fb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #2 Skrevet 7. september 2015 Jeg er for tiden arbeidsledig og får dagpenger fra NAV. Mannen jobber og han betaler de store regningene, og da er det ikke veldig mye igjen av lønna hans. Jeg betaler mat, klær og har noen personlige regninger jeg betaler selv. Synes ikke det er fryktelig greit å gå hjemme og sliter med diagnosene mine som har blitt verre i det siste. Til helgen skal mannen på hyttetur med noen kompiser og han er nå piss sur på meg for at jeg ikke har penger til han. Lager et stort nummer ut av det, sukker og stønner og kommer med kommentarer. Mener at har jeg penger til konserten jeg skal på i oktober så skal han ha penger til helgen. Saken er den at billettene til konserten kjøpte jeg FØR jeg mistet jobben min og hadde da råd til det. Siden jeg kjøpte billetten til veninnen min så betaler hun resten av kvelden. Jeg nekter å betale helgefylla for han for dagpengene. Da har jeg ikke penger til mat og regninger som jeg anser som viktigere enn en helg med fyll. Har også mistanke om at han egentlig har penger for det har på mystiskt vis dukket opp penger til andre ting i løpet av sommeren, penger jeg ikke viste han hadde. I tillegg har han en sær hobby som han bruker penger på. Ser jo det dukker opp ting i posten så og si daglig. Men aner jo ikke hvor mye han bruker på dette. Trenger tips til hvordan jeg skal få han til å forstå at det må bli som det er nå. Jeg har flere tusen til å bruke på fyll rett og slett. Anonymous poster hash: 4c5a2...7fb La han reise og kose seg. Så kommer virkeligheten og la han få merke det. Det er da menn lærer, dei ser ikkje fram i tid dei. Anonymous poster hash: feae0...871
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #3 Skrevet 7. september 2015 På en måte forstår jeg han. Han jobber, du går hjemme. Du får reise på konsert, han må bli hjemme. Anonymous poster hash: 0f1ee...a7a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 På en måte forstår jeg han. Han jobber, du går hjemme. Du får reise på konsert, han må bli hjemme. Anonymous poster hash: 0f1ee...a7a Han kan sikkert spare opp penger til fylla si sjøl. Planlegging er en fin ting Anonymous poster hash: ab281...0dc
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 På en måte forstår jeg han. Han jobber, du går hjemme. Du får reise på konsert, han må bli hjemme. Anonymous poster hash: 0f1ee...a7a Han kan sikkert spare opp penger til fylla si sjøl. Planlegging er en fin ting Anonymous poster hash: ab281...0dc Ikke så lett for han å spare vel, når han må bruke sin lønn på de faste utgiftene? HI bidrar jo ikke med så mye. Anonymous poster hash: 0fbc4...482
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 På en måte forstår jeg han. Han jobber, du går hjemme. Du får reise på konsert, han må bli hjemme. Anonymous poster hash: 0f1ee...a7a Han kan sikkert spare opp penger til fylla si sjøl. Planlegging er en fin ting Anonymous poster hash: ab281...0dc Ikke så lett for han å spare vel, når han må bruke sin lønn på de faste utgiftene? HI bidrar jo ikke med så mye. Anonymous poster hash: 0fbc4...482 Jeg forstår mannen veldig godt, og hi burde selge konsertbilletten sin. Slik hi legger det opp så skal hun ha minimalt med ubehag, mens mannen må forsake det han ønsker å gjøre fordi han bruker opp alle pengene til å betale sin del an kostnadene samt store deler av hi sine utgifter. Anonymous poster hash: 32067...8cc
Gjest Antarctica Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 HI burde selge mannen sin. Neppe mye å få for ham, men det er verd det. Seriøst - skal man ikke unne en syk og arbeidsledig partner noe hygge?
Gjest Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 Åhhhh stakkars mann som ikke får fylla si!! Not. Da får han bestille mindre duppeditter til hobbyn sin og planlegge som alle andre. Sann er det å bli voksen. Selv om hi går hjemme, så bidrar hun også i det daglige! Slutt med denn jattinga av dumme menn.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #9 Skrevet 7. september 2015 Du bør komme deg i arbeid! Selg konsertbilletten din, har dere ikke råd så kan ikke du bruke penger på fyll og fjas heller. Forstår mannen godt om han har lange dager på jobb mens du suller hjemme uten å få ny jobb. Søker du aktivt på ALLE jobber? Anonymous poster hash: e7ccf...8a7
Gjest Antarctica Skrevet 7. september 2015 #10 Skrevet 7. september 2015 Når du sier at mannen betaler de store regningene og du mat og klær, hva ligger det i det?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #11 Skrevet 7. september 2015 HI burde selge mannen sin. Neppe mye å få for ham, men det er verd det. Seriøst - skal man ikke unne en syk og arbeidsledig partner noe hygge? Det hadde han sannsynligvis satt stor pris på, så hadde han sluppet å før på ei som mener at alt skal tilrettelegges for henne. Anonymous poster hash: 32067...8cc
Gjest Antarctica Skrevet 7. september 2015 #12 Skrevet 7. september 2015 HI burde selge mannen sin. Neppe mye å få for ham, men det er verd det. Seriøst - skal man ikke unne en syk og arbeidsledig partner noe hygge? Det hadde han sannsynligvis satt stor pris på, så hadde han sluppet å før på ei som mener at alt skal tilrettelegges for henne. Anonymous poster hash: 32067...8cc Dagpengene før på henne. Fylla må han finansiere selv.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #13 Skrevet 7. september 2015 HI igjen Etter at jeg skrev innlegget tidligere i dag begynte jeg å tenke litt. Det mannen sier han tjener stemmer ikke over ens med det han sier han sitter igjen med etter å ha betalt regningene. Derfor gjorde jeg noe jeg aldri før har gjort men har hatt full tilgang til i flere år. Jeg sjekket kontoen hans via nettbanken. Da ser jeg hva som kommer inn og hva han betaler i fasteutgifter. Det ser ut til at jeg har blitt løyet for og da har jeg kun sjekket kontoen 6 mnd. tilbake i tid. 1. Han tjener mer enn han sier til meg. 2. Han bruker MYE på hobbyen i mnd. Ser jo hvor han har handlet på nett. 3. Når jeg tar det han får i lønn og trekker fra de faste utgiftene så sitter han igjen med ca. 18 500kr. 4. Ser at han også har et høyt forbruk på mat. Lunch ute hver dag er dyrt. 5. Ser ut til at han i aug. har fått en bonus på ca. 70 000kr. Den han sa til meg ikke ble noe av. Disse 70 000 har han overført til annen konto. En jeg ikke viste om eller har tilgang til. 6. Han har også tidligere i år fått en ekstra utbetaling på lønnen som jeg ikke har vist noe om. Disse pengene er også overført til annen konto. Da jeg hadde bursdag tidligere i sommer hadde han ikke råd til bursdagsgave til meg og det var jo greit for vi hadde ikke penger trodde jeg jo. I tillegg overlater han til meg alene å sørge for mat, klær, drivstoff til bilen, faste medisiner og behandling til meg, mat til hunden, forsikringer, betaling av fritidsaktiviteter for barnet vårt og div. annet. Jeg får ca. 13 000kr utbetalt i dagpenger i mnd. så sier seg selv at det blir litt knapt med penger. Etterarbeid jeg mistet jobben er jeg stort sett ikke annet enn hjemme. Aldri på kino eller med veninner ut. Aldri nye klær heller. Han er ute på lønningspils hver mnd. og inn i mellom med kompiser også. Kjenner at jeg begynner å bli bli fryktelig sint her jeg sitter. Mannen jeg giftet meg med lyver til meg og holder viktige ting som penger skjult for meg. Vi var enige om felles økonomi. Jeg orker ikke å gå lengre tilbake i tid for å sjekke om det er mer penger han holder skjult for meg. Som det er nå er det i hvertfall minst 120 000kr han ikke har fortalt meg om. Og nei, disse er ikke betalt inn ekstra på huslånet. Har han brukt disse aner jeg virkelig ikke hva han har brukt dem på. Dette styrker ikke akkurat forholdet vårt kjenner jeg. For meg virker, eller føles, det som om hver krone jeg får skal suges ut av meg mens han bare skal kunne gjøre hva han vil. Hva søren gjør jeg nå? Er for sinna til å tenke smart og klart nå. Dette kan jeg ikke la passere. Og nei, den konsertbilletten kan jeg ikke selge. Har kjøpt to og ene er min veninnes. Får dem heller ikke før et par timer før konserten da dette er spesielle billetter kjøpt gjennom nettsidene til bandet og de ikke kan hentes før rett før konserten. Uansett er de kjøpt og betalt FØR jeg mistet jobben og inntekten min ble redusert. Anonymous poster hash: 4c5a2...7fb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #14 Skrevet 7. september 2015 HI burde selge mannen sin. Neppe mye å få for ham, men det er verd det.Seriøst - skal man ikke unne en syk og arbeidsledig partner noe hygge?Det hadde han sannsynligvis satt stor pris på, så hadde han sluppet å før på ei som mener at alt skal tilrettelegges for henne. Anonymous poster hash: 32067...8cc Jeg har ALDRI sagt at noe som helst skal tilrettelegges for meg ALDRI. Søker på de jobbene jeg kan søke på og også enkelte jobber jeg ikke kan søke på. Har sendt åpne søknader til flere bedrifter. Desverre trenger jeg noe tilrettelegging pga diagnosene mine. Får jeg det fungerer jeg utmerket. Jeg hater å gå hjemme. Anonymous poster hash: 4c5a2...7fb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #15 Skrevet 7. september 2015 Når du sier at mannen betaler de store regningene og du mat og klær, hva ligger det i det? Mannen betaler huslånet, strøm og fellesutgifter. Han får dekket mobilen sin og internett gjennom jobben. Anonymous poster hash: 4c5a2...7fb
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #16 Skrevet 7. september 2015 Han driver jo med økonomisk utroskap, spørsmålet er om du kan tilgi og leve med det og om han er villig til å ta ansvar og bedre seg? Anonymous poster hash: 05c50...7dd
Katta82 Skrevet 7. september 2015 #17 Skrevet 7. september 2015 Eg forstår ikkje heilt. Dåke har vel ikkje felles økonomi når dåke fordele utgiftene sånn??
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #18 Skrevet 7. september 2015 HI igjen Etter at jeg skrev innlegget tidligere i dag begynte jeg å tenke litt. Det mannen sier han tjener stemmer ikke over ens med det han sier han sitter igjen med etter å ha betalt regningene. Derfor gjorde jeg noe jeg aldri før har gjort men har hatt full tilgang til i flere år. Jeg sjekket kontoen hans via nettbanken. Da ser jeg hva som kommer inn og hva han betaler i fasteutgifter. Det ser ut til at jeg har blitt løyet for og da har jeg kun sjekket kontoen 6 mnd. tilbake i tid. 1. Han tjener mer enn han sier til meg. 2. Han bruker MYE på hobbyen i mnd. Ser jo hvor han har handlet på nett. 3. Når jeg tar det han får i lønn og trekker fra de faste utgiftene så sitter han igjen med ca. 18 500kr. 4. Ser at han også har et høyt forbruk på mat. Lunch ute hver dag er dyrt. 5. Ser ut til at han i aug. har fått en bonus på ca. 70 000kr. Den han sa til meg ikke ble noe av. Disse 70 000 har han overført til annen konto. En jeg ikke viste om eller har tilgang til. 6. Han har også tidligere i år fått en ekstra utbetaling på lønnen som jeg ikke har vist noe om. Disse pengene er også overført til annen konto. Da jeg hadde bursdag tidligere i sommer hadde han ikke råd til bursdagsgave til meg og det var jo greit for vi hadde ikke penger trodde jeg jo. I tillegg overlater han til meg alene å sørge for mat, klær, drivstoff til bilen, faste medisiner og behandling til meg, mat til hunden, forsikringer, betaling av fritidsaktiviteter for barnet vårt og div. annet. Jeg får ca. 13 000kr utbetalt i dagpenger i mnd. så sier seg selv at det blir litt knapt med penger. Etterarbeid jeg mistet jobben er jeg stort sett ikke annet enn hjemme. Aldri på kino eller med veninner ut. Aldri nye klær heller. Han er ute på lønningspils hver mnd. og inn i mellom med kompiser også. Kjenner at jeg begynner å bli bli fryktelig sint her jeg sitter. Mannen jeg giftet meg med lyver til meg og holder viktige ting som penger skjult for meg. Vi var enige om felles økonomi. Jeg orker ikke å gå lengre tilbake i tid for å sjekke om det er mer penger han holder skjult for meg. Som det er nå er det i hvertfall minst 120 000kr han ikke har fortalt meg om. Og nei, disse er ikke betalt inn ekstra på huslånet. Har han brukt disse aner jeg virkelig ikke hva han har brukt dem på. Dette styrker ikke akkurat forholdet vårt kjenner jeg. For meg virker, eller føles, det som om hver krone jeg får skal suges ut av meg mens han bare skal kunne gjøre hva han vil. Hva søren gjør jeg nå? Er for sinna til å tenke smart og klart nå. Dette kan jeg ikke la passere. Og nei, den konsertbilletten kan jeg ikke selge. Har kjøpt to og ene er min veninnes. Får dem heller ikke før et par timer før konserten da dette er spesielle billetter kjøpt gjennom nettsidene til bandet og de ikke kan hentes før rett før konserten. Uansett er de kjøpt og betalt FØR jeg mistet jobben og inntekten min ble redusert. Anonymous poster hash: 4c5a2...7fb Dette er mye likt det jeg var igjennom. Men fant der ikke ut før etter bruddet. Jeg ville kjempe for forholdet uansett. Pga barna. Men han var ikke interessert. Han hadde løyet i mange år. Men vet nå at jeg nok ikke hadde klart å tilgi og stole på han igjen. Hadde nok tenkt at hva mer skjuler han Anonymous poster hash: e5261...bf4
Gjest Antarctica Skrevet 7. september 2015 #19 Skrevet 7. september 2015 Når du sier at mannen betaler de store regningene og du mat og klær, hva ligger det i det?Mannen betaler huslånet, strøm og fellesutgifter. Han får dekket mobilen sin og internett gjennom jobben. Anonymous poster hash: 4c5a2...7fb Du ga meg egentlig svaret i det lange innlegget lenger opp - jeg fikk det nemlig ikke til å rime at det skulle være SÅ umulig å greie seg på full lønn pluss dagpenger. Hvis dere er gift, står dere gjensidig ansvarlig overfor hverandre, så det han gjør, har han ikke lov til. Lønna hans er også din. Å lure vekk 120.000 kroner mens dine dagpenger går til daglige utgifter er jo uhørt! En annen ting: det er ikke lurt at én betaler huset, den andre maten. Du stiller svakere ved brudd, han kan kreve skjevdeling.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #20 Skrevet 7. september 2015 På en måte forstår jeg han. Han jobber, du går hjemme. Du får reise på konsert, han må bli hjemme. Anonymous poster hash: 0f1ee...a7a Han kan sikkert spare opp penger til fylla si sjøl. Planlegging er en fin ting Anonymous poster hash: ab281...0dc Ikke så lett for han å spare vel, når han må bruke sin lønn på de faste utgiftene? HI bidrar jo ikke med så mye. Anonymous poster hash: 0fbc4...482 HI bidrar ikke til så mye? Mat og klær er da mye? Anonymous poster hash: fa6f2...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå