Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Samboer er ikke så veldig sexlysten om dagen. I dag tok jeg det opp med han. Etter en lang samtale rundt grøten sier han: kanskje du må stelle deg litt mer, sånn at jeg får lyst på deg. Kjenner jeg er veldig såra. Gråter og kommer ikke til å få sove. Jeg har alltid trodd at jeg ser helt grei ut. Jeg er opptatt av hvordan jeg ser ut, men bruker ikke timesvis på badet heller. Jeg sminker meg hver dag og sletter håret. Dusjer hver dag, bruker parfyme hver dag, litt enkle smykker og prøver å se bra ut i klesveien. Hva mer kan jeg gjøre? At han i det hele tatt får seg til å si noe sånt er veldig sårende. Selv dusjer han rundt to ganger i uka, går rundt i joggebukse omtrent hver eneste dag, bruker ikke parfyme og gjør generelt lite for å prøve å se velstelt ut. Men jeg tenner jo på han likevel (utrolig nok kanskje). Er jo tydligvis jeg som må gjøre noe for å gjøre meg mer attraktiv... Frustrert:'( Anonymous poster hash: 9ffa0...1a5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Mens jeg ligger her og leter etter feilene mine, så kan jeg jo tilføye at jeg barberer meg to ganger i uka også. Både legger, armhuler og underliv. Selv på vinterstid. Aner ikke hva mer jeg kan gjøre. Bruker fint undertøy også..med unntak av de dagene tante rød titter innom. Anonymous poster hash: 9ffa0...1a5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Hørws ut som du må spørre han konkret hva han mener, siden det virker uforståelig. Fryktelig trist og leit, uansett. Og frekt. Anonymous poster hash: 221d1...2d5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Hørws ut som du må spørre han konkret hva han mener, siden det virker uforståelig. Fryktelig trist og leit, uansett. Og frekt. Anonymous poster hash: 221d1...2d5 Signerer. Frekt av mannen din uansett. Er sikker på du er kjempe fin. Anonymous poster hash: d6d7c...b14
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 Som ei over skriver, så må du spørre konkret hva mer du kan gjøre. Jeg hadde også blitt veldig lei meg, men også forbannet. Det høres ut som om du er velstelt, merkelig at han klager på det. Det er vel han som har problemer med seg selv, og så er det enklere å skylde på deg. Anonymous poster hash: 2b5a2...ce4
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Da får du gjøre det på hans måte og bli sluskete, og si til han at du regner med at det er velstelt etter hans standard da det er slik han gjør det. Anonymous poster hash: 73dbd...baa
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Hav svarer deg ikke ordentlig og dytter skylden for lite sex over på deg. Sjarmerende fyr. Be han om konkrete ting og spør med det samme om hans hygiene og klesstil. Anonymous poster hash: e393d...ca7
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 Vet det er lett å si men prøv å ikke ta det nær av deg. Enten er han ondskapsfull og ønsker å såre deg...muligens en annen i bildet eller så har han problemer med seg selv og lettere å skylde på deg For en dust Anonymous poster hash: 40147...0df
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #9 Skrevet 7. september 2015 Du.. Vet du, samboeren min slengte dette i trynet mitt engang. I frustrasjon, siden jeg stilte han til veggs ang. sexlysten hans. Men etterhvert kom det fram til at siden han hadde gått litt opp i vekt, så hadde han ikke så god selvtilitt- og syntes det nærmest hadde blitt flaut å prøve seg.. Så det er nok ikke du som er problemet i det heletatt. Han er bare for stolt til å fortelle hva som faktisk ER problemet... Anonymous poster hash: 19738...b89
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #10 Skrevet 7. september 2015 Takk for gode ord dere. Fristet et lite øyeblikk å tre på meg kort kjole, pumps og knall rød lebestift da jeg kom hjem fra jobb. Bare i trass for å se om han kanskje syns jeg var finere i en sånn stil mens jeg lager middag, rydder hus og skal stelle ungene til kvelden😂 Stemninga er ikke helt på topp her, men greit nok, har ikke så veldig lyst på sex jeg heller etter kommentaren fra han i går. Anonymous poster hash: 9ffa0...1a5
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #11 Skrevet 7. september 2015 Her er det også slik. mannen klarer ikke å ha sex med meg fordi jeg er stygg. Uansett hva jeg har på. Føler med deg. Anonymous poster hash: dc2d5...1fd
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #12 Skrevet 7. september 2015 Herlighet, jeg hadde blitt lynforbannet. Du anstrenger deg jo hver dag for å se bra ut høres det ut som. Her kan jeg dasse rundt i joggebukse, uten sminke og være skikkelig ufresh og mannen er like "på" som om jeg er fullt sminket og stæsjet opp. Rett som det er ser jeg meg i speilet og fatter ikke hva han tenner på, men ifølge han er jeg den vakreste uansett hvilken tilstand jeg er i. Han ser ikke "feilene" mine slik jeg gjør. Det samme gjelder forsåvidt for meg og, jeg tenner veldig på han selv om han dasser rundt og har lagt på seg så lenge han er ren og lukter greit Tenner ekstra mye på han om han gjør husarbeid, så han vet at det beste forspillet her er å dra frem støvsuger`n Du burde ikke finne deg i det der, og heller finne ut hva som egentlig er problemet hans. Hvis han ser ut som en dass og oppfører seg dårlig, kan det være han er litt deprimert? Eller er han bare lat? Anonymous poster hash: 4934d...69b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #13 Skrevet 7. september 2015 Jeg tenker også som siste svarer, han er ikke litt deprimert? Det er kanskje greit å ta en ordentlig samtale om dette, i en setting hvor dere ikke er sinte på hverandre, og han ikke føler seg presset inn i et hjørne. Si at du ble lei deg når han sa det han sa, at du sliter med å få det til å stemme, og om det er noe som plager ham, kanskje det er noe dere kan finne ut av sammen? Anonymous poster hash: a6765...b65
Luksusdyret Skrevet 7. september 2015 #14 Skrevet 7. september 2015 Jeg tenker også som siste svarer, han er ikke litt deprimert? Det er kanskje greit å ta en ordentlig samtale om dette, i en setting hvor dere ikke er sinte på hverandre, og han ikke føler seg presset inn i et hjørne. Si at du ble lei deg når han sa det han sa, at du sliter med å få det til å stemme, og om det er noe som plager ham, kanskje det er noe dere kan finne ut av sammen? Anonymous poster hash: a6765...b65 Så rart hvordan alt mannfolket gjør, uansett hvor frekt, ufint og forferdelig det er, så er han sikkert deprimert, og da er det liksom tgreit. Uansett hvor deprimert man er, man snakker med respekt til andre mennesker, særlig til dem man liksom skal være glad i!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #15 Skrevet 7. september 2015 Jeg vet ikke om det er han som har problemet eller ei, men du kan jo ta en "bli-ny"-runde med tur til frisøren for tips og stell av hår. Kanskje en ny frisyre? Og noen sminkebutikker har dager de hjelper deg med å finne sminke og viser hvordan du kan sminke deg best for ditt utseende. Kanskje det kan hjelpe på selvfølelsen? Prøve noe nytt og kanskje plukke opp noen nye sminkerutiner/teknikker. Sånt pleier hvertfall å få meg i bedre humør Anonymous poster hash: 40ea0...9ed
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #16 Skrevet 7. september 2015 Jeg tenker også som siste svarer, han er ikke litt deprimert? Det er kanskje greit å ta en ordentlig samtale om dette, i en setting hvor dere ikke er sinte på hverandre, og han ikke føler seg presset inn i et hjørne. Si at du ble lei deg når han sa det han sa, at du sliter med å få det til å stemme, og om det er noe som plager ham, kanskje det er noe dere kan finne ut av sammen? Anonymous poster hash: a6765...b65 Så rart hvordan alt mannfolket gjør, uansett hvor frekt, ufint og forferdelig det er, så er han sikkert deprimert, og da er det liksom tgreit. Uansett hvor deprimert man er, man snakker med respekt til andre mennesker, særlig til dem man liksom skal være glad i! Nå synes jeg du skal trå varsomt Anonymous poster hash: a6765...b65
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #17 Skrevet 7. september 2015 Jeg tenker også som siste svarer, han er ikke litt deprimert? Det er kanskje greit å ta en ordentlig samtale om dette, i en setting hvor dere ikke er sinte på hverandre, og han ikke føler seg presset inn i et hjørne. Si at du ble lei deg når han sa det han sa, at du sliter med å få det til å stemme, og om det er noe som plager ham, kanskje det er noe dere kan finne ut av sammen? Anonymous poster hash: a6765...b65 Så rart hvordan alt mannfolket gjør, uansett hvor frekt, ufint og forferdelig det er, så er han sikkert deprimert, og da er det liksom tgreit. Uansett hvor deprimert man er, man snakker med respekt til andre mennesker, særlig til dem man liksom skal være glad i! Det er så klart ikke greit, men om man er deprimert så blir man gjerne veldig egoistisk og selvsentrert. Så må jo en evt partner se om det er noe man vil løse eller om man ikke gidder (hvilket er en ærlig sak). Men om det er en slik grunn til at han oppfører seg som en dritt så er det noe man kan potensielt løse og da vil han etterhvert innse selv hvor urettferdig han har vært og kunne gjøre opp for det. Om han derimot slenger av seg sånt fordi det er sånn han er så er det noe helt annet. Anonymous poster hash: 4934d...69b
Preggie Skrevet 7. september 2015 #18 Skrevet 7. september 2015 Kjenner at jeg blir skikkelig provosert av mannen din, så stygt å si noe sånt! Når det er sagt, så kjøper ikke jeg forklaringen hans. Jeg tror også, som flere har skrevet før, at problemet ligger hos ham. Går bare i joggingsen og duster to ganger i uken, er han deprimert? Eller er noe annet galt? Min mann la på seg en del i en tøff periode, og da ville han ikke ha sex fordi han ikke følte seg særlig fresh. Kan det være noe lignende,
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #19 Skrevet 7. september 2015 Oj, mitt selvbilde hadde nok fått seg en alvorlig knekk om mannen sa noe sånt til meg. Hadde blitt såret og forbannet og hadde nok ikke blitt nå se med han mer på ubestemt tid. Synes det er stygt sagt og viser mangel på respekt, uansett årsak. Anonymous poster hash: 23688...bc5
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #20 Skrevet 7. september 2015 Jeg vet ikke om det er han som har problemet eller ei, men du kan jo ta en "bli-ny"-runde med tur til frisøren for tips og stell av hår. Kanskje en ny frisyre? Og noen sminkebutikker har dager de hjelper deg med å finne sminke og viser hvordan du kan sminke deg best for ditt utseende. Kanskje det kan hjelpe på selvfølelsen? Prøve noe nytt og kanskje plukke opp noen nye sminkerutiner/teknikker. Sånt pleier hvertfall å få meg i bedre humør Anonymous poster hash: 40ea0...9ed Jeg går fast til frisører hver 6 uke ca, for å farge ettervekst. Har langt brunt hår, og skryt av andre for at jeg har flott hår. Men ja, kan jo hende han ikke liker håret mitt. Ikke vet jeg. For en måned siden skulle jeg i femtitallsfest og da dro jeg til frisøren for både å sminke og fikse håret mitt. Følte meg egentlig skikkelig fin etterpå, og hadde jo en slags bli-ny-dag da, men jeg føler det blir for dumt å gjøre det en helt vanlig tirsdag feks, bare for at han skal ha lyst på sex. Jeg føler ikke han har grunn til å si som han sa. Jeg tror ikke jeg er så fæl at han ikke burde ha lyst på meg. Er ikke sånn at jeg kommer hjem fra jobb og slenger på meg joggebukse (vel, bortsett fra da jeg var gravid..over ett år siden nå..og på søndager). Han går i joggebukse nesten hver dag. Er en del her som nevner depresjon. Han er faktisk sykemeldt for øyeblikket. Han har aldri vært sykemeldt før, så kan godt tenkes at han sliter litt med seg selv. Uansett syns jeg det er litt urettferdig at han skal prøve å trykke meg ned. Anonymous poster hash: 9ffa0...1a5
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #21 Skrevet 7. september 2015 Jeg synes dere skal prøve parterapi. Mannen din er sykemeldt, han tar ikke all verdens vare på egen hygiene, han kritiserer deg og gir deg ansvaret for hans sexlyst.... Du kan jo be ham i kveld - helt rolig og saklig - spørre ham hva som eeeegentlig er problemet, hvor for han egentlig ikke vil ha sex for tiden. Spør om han er deprimert pga. det som feiler ham, spør om han har snakket med legen sin om sin dårligere sexlyst. Si at siden du selv tar vare på hygienen din og utseendet ditt slik du også har gjort tidligere så vet du at det ikke er du selv som er problemet, og at han skylder deg å være ærlig med deg - og så spør du ham igjen, hva er egentlig problemet hans om dagen? Si at du ikke aksepterer at han prøver å trykke deg ned selv om han selv tydeligvis har problemer. Anonymous poster hash: 2065d...0c3
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #22 Skrevet 7. september 2015 Jeg synes dere skal prøve parterapi. Mannen din er sykemeldt, han tar ikke all verdens vare på egen hygiene, han kritiserer deg og gir deg ansvaret for hans sexlyst.... Du kan jo be ham i kveld - helt rolig og saklig - spørre ham hva som eeeegentlig er problemet, hvor for han egentlig ikke vil ha sex for tiden. Spør om han er deprimert pga. det som feiler ham, spør om han har snakket med legen sin om sin dårligere sexlyst. Si at siden du selv tar vare på hygienen din og utseendet ditt slik du også har gjort tidligere så vet du at det ikke er du selv som er problemet, og at han skylder deg å være ærlig med deg - og så spør du ham igjen, hva er egentlig problemet hans om dagen? Si at du ikke aksepterer at han prøver å trykke deg ned selv om han selv tydeligvis har problemer. Anonymous poster hash: 2065d...0c3 Det jeg skulle si i tillegg - når ene parten i et forhold er syk så kan det påvirke forholdet veldig mye. Den syke forstår ikke alltid hvor mye sykdommen påvirker hverken seg selv eller forholdet, og partneren kan være frustrert fordi den mister en del av den personen den har tjent. Begge kan slite med en form for sorg, savn og frustrasjon. Da er det rask at konflikter oppstår etter hvert som frustrasjonene stiger. Da er det lurt å være føre var og søke hjelp før problemene blir større, lære å kommunisere litt bedre med hverandre. Anonymous poster hash: 2065d...0c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå