Gå til innhold

Barne bursdag for første gang.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden blir 5 år og vi tenkte å ha barne bursdag. Men trenger hjelp siden dette er første gang.

Hvor lenge i forveien levere invitasjon?

Varighet av sånne selskap?

Er søndag klokka 12 ok tidspunkt?

Pølser, sjokoladekake, is og saft? Eller må jeg lage mer kaker og ha godtri?

Anonymous poster hash: d76f3...825

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde for første gang i dag for 4 åringen. Pølse og saft. Så kake pyntet med godteri, og så is. Fra 13-15. Sendte melding til foreldrene en uke før.

Skrevet

Søndag kl tolv høres bra ut, lever ut invitasjon gjerne mandag samme uke. Menyen høres også bra ut, men ville hatt godtepose i tillegg til alle sammen. Barnebesøkene varer vel normalt i to timer :-)

Anonymous poster hash: 5a62a...4ca

Skrevet

Barnebursdag....ikke barne bursdag

Anonymous poster hash: 58735...c4b

Skrevet

Søndag kl tolv høres bra ut, lever ut invitasjon gjerne mandag samme uke. Menyen høres også bra ut, men ville hatt godtepose i tillegg til alle sammen. Barnebesøkene varer vel normalt i to timer :-)

Anonymous poster hash: 5a62a...4ca

Hvor mye godtri bruker det være i godteposene?

Skrevet

Barnebursdag (ett ord) :)

Lever ut inbydelsene ca en uke i forveien, da kan folk planlegge litt, men det er ikke så lenge før at detblir glemt heller.

Her vi bor er det anlig med 1,5 time i barnehagealder og 2 timer i småskolealder (klassefester på mellomtrinn og ungdomstrinn blir gjerne 3-4 timer +, men det er jo lenge til ;) )

Jeg personlig liker ikke bursdager i helger fordi det er familietid, og midt på dagen gjør det vanskelig å planlegge noe annet. Andre synes det er supert. Jeg foretrekker ettermiddager, for eksempel 17-19.

Pølser og brus/saft er safe, det liker alle (ev. bare brød eller pølser for noen), og en kake er mer enn nok. Kanskje en liten godtepose? Ikke ha mye i, og du kan ha en liten leke eller to i tillegg til/i stede for bare godteri. For eksempel en liten lekebil (kjøp en billig stor pakke med 10 biler i og del dem ut en i hver pose).

Anonymous poster hash: d5255...0de
Skrevet

2 timer

Pølser eller pizza

En kake

Litt godteri I en pose til hver er populært.

Arranger feks fiskelek eller skattejakt hvor godteposene er premien.

Det går generelt lite mat/kaker på disse bursdagene..barna er mest opptatt av lek

Skrevet

Lever ut inbydelsene ca en uke i forveien, da kan folk planlegge litt, men det er ikke så lenge før at detblir glemt heller.

Her vi bor er det anlig med 1,5 time i barnehagealder og 2 timer i småskolealder (klassefester på mellomtrinn og ungdomstrinn blir gjerne 3-4 timer +, men det er jo lenge til ;) )

Jeg personlig liker ikke bursdager i helger fordi det er familietid, og midt på dagen gjør det vanskelig å planlegge noe annet. Andre synes det er supert. Jeg foretrekker ettermiddager, for eksempel 17-19.

Pølser og brus/saft er safe, det liker alle (ev. bare brød eller pølser for noen), og en kake er mer enn nok. Kanskje en liten godtepose? Ikke ha mye i, og du kan ha en liten leke eller to i tillegg til/i stede for bare godteri. For eksempel en liten lekebil (kjøp en billig stor pakke med 10 biler i og del dem ut en i hver pose).

Takk for fine tips.

Føler det blir for sent å ha på ettermiddagene siden mange foreldre jobber til 16 og så må rekke å hente i barnehagen og levere her etterpå. Og det er nok ikke bare mitt barn som legger seg 19.

Skrevet

Her har det vært 2 timer fra 3-4 års alder....og det går FORT!

Skrevet

Vi skal også ha barnebursdag for vår som blir 5 om et par måneder! Spennende dette :)

Basert på hva andre har gjort så tenker jeg at det er greit å sende ut invitasjoner omtrent en uke før selskapet. Jeg hater å få invitasjon til en bursdag på onsdag og så er selskapet på lørdag.. Så om du tenker å ha selskapet på søndag, så kan det være greit å sende ut invitasjoner på mandag. Da har folk god tid på seg!

Folk foretrekker litt forskjellig, jeg syns søndag 12-14 er ganske perfekt fordi da har man tid til å gjøre andre ting etterpå. På hverdager etter barnehage syns jeg det blir bare stress med slitne unger.. Folk har jo mye å rekke over på ettermiddagene, så å ha selskap til 18-19 blir veldig sent. Mitt barn er i seng mellom 19.30 - 20.00, og han trenger tid til å roe seg ned på kveldene, så selskap så sent på en hverdag blir for mye for ham. 

Ca to timer er vel ganske perfekt tid, men jeg har også sett at noen drar etter 1,5 time. To timer går veldig fort, men samtidig blir det for lenge om det varer over to timer. Så perfekt tid vil jeg si! 

Det blir ikke spist så utrolig mye er min oppfatning. Gi noen pølser til kidsa, en kake, saft og brus (mange liker ikke brus da, kanskje greit med kun saft), kanskje noen småskåler med godis/potetgull (veldig populært hos de jeg har sett det hos!) Vil dere ha mer kake så kanskje maks noen muffins. 

Vi kommer til å ha pølser, småskålene og en hovedkake. Ungene er nok storfornøyd med det :) 

Anonymous poster hash: 52ecb...dd4
Skrevet (endret)

Hadde barnebursdag for 5-åringen i dag :) Klokka 12-15, akkurat passe tid synes jeg.

Grillet pølser, fisket godtepose og spiste kake, resten var frilek. Og juice er veldig populær drikke i selskapene her.

Endret av valkyrien
Skrevet

Bursdag på hverdager er noe dritt da jeg jobber til 17.

Barnet kommer i bursdagen, men surt å tape penger fordi jeg må ta en time fri.

Ikke ha under to timer. 1.5 time går så fort at det bare blir stress.

Anonymous poster hash: 277e2...ae4

Skrevet

Takk for fine tips.

Føler det blir for sent å ha på ettermiddagene siden mange foreldre jobber til 16 og så må rekke å hente i barnehagen og levere her etterpå. Og det er nok ikke bare mitt barn som legger seg 19.

Samtidig er det nok ange som har flere barn også(?) og som gjerne har lyst til å finne på ting sammen i helgene og da vil unngå bursdager.

Det er helt normalt å ha barnebursdag på ettermiddager mellom 7 og 19 altså :) Jeg har fire barn i alderen 6-13 år, og jeg har levert i utallige slike bursdager, og hatt ørten slike selv :) Det gjør ikke noe om barnet kommer seg litt senere i seng en og annen gang. Du kan også velge 17-18.30, ofte er 1,5 time nok for 4- og 5-åringer.

Skrevet

Da tar jeg sjansen på søndag 12-14. Kylling pølser pga 2 muslimer, sjokoladekake og godtepose. Også kjøper jeg inn sånn små billige saft iser hvis noen vil ha is. Mulig jeg lager noen få muffins også for å ha ett alternativ til sjokoladekake.

Ja også går jeg for rød og gul saft.

Takk for alle svar og råd jeg har fått.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...