Gå til innhold

Noen som har benyttet seg av "smutthullet" for gravide studenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin på nyåret, rett ved studiestart, og jeg har alle intensjoner om å fullføre studiet med en liten baby, siden mannen skal ha permisjon. MEN, det går jo ikke alltid som man planlegger, og jeg ser for meg f.eks at om babyen får kolikk og det blir umulig for meg å studere, hva gjør jeg da? Tror det er sånn at vi kan være hjemme begge to da, siden jeg er meldt opp som student? Skal jeg trekke meg fra eksamen da, eller må jeg prøve selv om jeg tror jeg stryker? :/ For lånekassen er det visst det samme om man klarer å studere eller ikke så lenge man prøver, men vet ikke hvordan dette er med NAV, eller om dette er noe de gidder å undersøke i det hele tatt? 

Anonymous poster hash: ab709...556
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin i desember/januar, men tar sikte på permisjon. Har ikke sjans til å klare skole førate halvår, tror jeg.

Anonymous poster hash: ce5a4...05a

Skrevet

Jeg har termin på nyåret, rett ved studiestart, og jeg har alle intensjoner om å fullføre studiet med en liten baby, siden mannen skal ha permisjon. MEN, det går jo ikke alltid som man planlegger, og jeg ser for meg f.eks at om babyen får kolikk og det blir umulig for meg å studere, hva gjør jeg da? Tror det er sånn at vi kan være hjemme begge to da, siden jeg er meldt opp som student? Skal jeg trekke meg fra eksamen da, eller må jeg prøve selv om jeg tror jeg stryker? :/ For lånekassen er det visst det samme om man klarer å studere eller ikke så lenge man prøver, men vet ikke hvordan dette er med NAV, eller om dette er noe de gidder å undersøke i det hele tatt? 

Anonymous poster hash: ab709...556

Du må studere 100% for at far skal få ta av fellesdelen og det må du selvfølgelig bevise at du gjør.

Hvorfor skulle du ikke kunne studere med kolikkunge om far er hjemme.

Mannen her måtte selvfølgelig gå på jobb selv om vi hadde kolikkunge.

Anonymous poster hash: 2e779...f59

Skrevet

Hvis mannen din har permisjon får ikke du fødselsstipend fra lånekassen.

Skrevet

Takk for svar.

Mannen min skal ha gradert permisjon, hadde han hatt 100% permisjon hadde det selvfølgelig ikke vært noe problem hvis det blir kolikk etc., men siden han ikke skal være hjemme på fulltid så kan det bli vanskelig å studere hvis det skulle være noe:)

Jeg har som sagt alle intensjoner om å studere og å bestå, spørsmålet mitt var mer rettet til de som faktisk har benyttet seg av smutthullet, hvordan det fungerer i tilfelle vi ser at det ikke går med det opplegget vi har planlagt:) 

Anonymous poster hash: 03e93...628
Skrevet

Det skal vel ikke ha noe å si om du tar eksamen, eneste kravet er at du er oppmeldt, såvidt jeg har skjønt!

Skrevet

Jeg var student videre selv om jeg ikke møtte opp på skolen. Fikk engangsstønad og foreldrepenger fra Lånekassen. Far tok hele fellespermisjonen og var hjemme med meg. Leverte studiekrav og møtte på eksamener. Tror jeg bestod 2 av 3.

MEN jeg angrer på at han fikk fellesperioden i ettertid. Han hadde jo "ferie". Kunne telle gangene han stod opp med babyen på morningen på en hånd. Han satt oppe og spilte ps3 hele nettene og sov til langt på dag.

Anonymous poster hash: d981a...8f4

Skrevet

Takk for svar:) Måtte du ta eksamen, eller vet du om man kan melde seg av hvis det ikke går? Eller er man ikke oppmeldt som student lenger da kanskje, man må kanskje bruke ett forsøk? :) Jeg tenker å prøve så godt jeg kan, karakterer er ikke så nøye det semesteret, men hvis jeg tror at jeg stryker så er det kanskje like greit å la være. 

Skrevet

Det er jo bare til å stå oppmeldt og møte til eksamen. Stryker du, så kan jo ikke akkurat lånekassen si noe.

Anonymous poster hash: 85271...ea3
Skrevet

Takk for svar:) Måtte du ta eksamen, eller vet du om man kan melde seg av hvis det ikke går? Eller er man ikke oppmeldt som student lenger da kanskje, man må kanskje bruke ett forsøk? :) Jeg tenker å prøve så godt jeg kan, karakterer er ikke så nøye det semesteret, men hvis jeg tror at jeg stryker så er det kanskje like greit å la være.

Du kan melde deg av eksamen på StudentWeb, men husk å gjøre det i god tid før eksamensdato. Jeg valgte å prøve ettersom jeg hadde levert studiekrav og følte jeg var forberedt.

Anonymous poster hash: d981a...8f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...