Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Overgangsstønaden min gitt ut i juni. Jeg har da fått en jobb hvor jeg har fått en 70% stilling da sjefen ikke hadde behov for noe mer. Jeg får da ca 10 000kr utbetalt etter skatt. Har jeg rett til og søke noe mer hos Nav da? For jeg tjener jo for lite til og klare meg ordentlig. Overgangstønad får jeg ikke mer. Hva med sosialhjelp? Eller går ikke det når man jobber. Noen som vet? Anonymous poster hash: dfc6f...6d5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Du kan få sosialhjelp som supplerende inntekt, de går etter SIFO, så du skal ha nok til å dekke utgifter og mat osv, og sitte i pluss på slutten. Du må da søke hver mnd eller hver 3 mnd. Men den varer bare for en viss tid, frem til du klarer å skaffe ekstra jobb, eller får en 100% stilling, noe NAV legger stort press på. Anonymous poster hash: f619f...afe
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Ok, vet du om det tar veldig lang tid og beh noe slikt? Hi Anonymous poster hash: dfc6f...6d5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Hvilken jobb betaler bare 10 000 kr netto for en 70% jobb? Har du ikke noe utdannelse? Anonymous poster hash: 82a8c...e1b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Du kan søke bostøtte, også vil du få redusert foreldrebetaling i barnehagen pga lav inntekt og deretter dekket rundt 70% av den regningen fra nav siden du er enslig forsørger. Anonymous poster hash: d7347...f12
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 Du kan søke supplerende sosialhjelp. Men 10,000 brutto i 70%? Hva i alle dager er det slags jobb? Søk andre. Anonymous poster hash: bc2f9...963
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå