Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Og ikke kviser som jeg pleier å få før mensen heller... Nå har jeg ikke hatt mensen på over to mnd, men googlet meg frem til at man kan gå 6 mnd uten før man kontakter lege, dersom man ellers er frisk og rask? noen erfaringer? Anonymous poster hash: 57cb6...10b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Jeg har mens 2-4 gang i året og det er helt normalt til meg. Jeg har dog for mye mannlige kjønnshormoner og lavt stoffskifte. Hormonforstyrrelser, stoffskifte, for mye stress & trening kan utsette eggløsning og menstrasjon. Anonymous poster hash: e5909...c57
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Jeg har mens 2-4 gang i året og det er helt normalt til meg. Jeg har dog for mye mannlige kjønnshormoner og lavt stoffskifte. Hormonforstyrrelser, stoffskifte, for mye stress & trening kan utsette eggløsning og menstrasjon. Anonymous poster hash: e5909...c57 Hmm... Ikke stress og trening hvertfall.... Men kan man stole på at man fint kan gå et halvt år uten å kontakte lege da? Anonymous poster hash: 57cb6...10b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Hvis det ikke er vanlig for DEG å gå så lenge uten mensen, ville jeg kontaktet lege om ikke så alt for lenge. Før det er gått 6 mnd i hvert fall!!! Anonymous poster hash: 4201f...232
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Hvis det ikke er vanlig for DEG å gå så lenge uten mensen, ville jeg kontaktet lege om ikke så alt for lenge. Før det er gått 6 mnd i hvert fall!!! Anonymous poster hash: 4201f...232 Nei det er absolutt ikke vanlig... Men av alle disse "vanlige" årsakene til uteblivelse, så er det vel ikke noe fare å vente noen uker til? Har en legetime i slutten av mnd Anonymous poster hash: 57cb6...10b
Surogvanskelig Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 Kan du ikke ringe med legekontoret å høre?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #7 Skrevet 6. september 2015 Kan du ikke ringe med legekontoret å høre? De evner ikke å ta noe avgjørelser, så de setter meg opp på time uansett hva det er. Prøver å finne noe som kan indikere at jeg ikke bør vente, men so far nothing. Derfor jeg tenkte å høre om noen hadde opplevd det samme Anonymous poster hash: 57cb6...10b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #8 Skrevet 6. september 2015 Jeg var i samme situasjon som deg, og har vanligvis regelmessig mens. Da jeg skulle hatt mensen tok jeg graviditetstest som var negativ. En uke senere tok jeg enda en test som også var negativ. Da ga jeg opp, bestilte time privat hos gynekolog og trodde jeg aldri kom til å bli gravid på egenhånd. Da mensen var 22 dager forsinket hadde jeg plutselig positiv test i hånda. Anonymous poster hash: 56bb3...a1f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #9 Skrevet 6. september 2015 Jeg var i samme situasjon som deg, og har vanligvis regelmessig mens. Da jeg skulle hatt mensen tok jeg graviditetstest som var negativ. En uke senere tok jeg enda en test som også var negativ. Da ga jeg opp, bestilte time privat hos gynekolog og trodde jeg aldri kom til å bli gravid på egenhånd. Da mensen var 22 dager forsinket hadde jeg plutselig positiv test i hånda. Anonymous poster hash: 56bb3...a1f Jeg er ikke gravid. Og det nærmer seg 2.5 mnd siden jeg sist hadde mensen... har ikke noe symptomer på at den skal komme heller. Utrolig frustrerende :/ Anonymous poster hash: 57cb6...10b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #10 Skrevet 6. september 2015 Beklager at jeg spør, hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 7f23a...650
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #11 Skrevet 6. september 2015 Beklager at jeg spør, hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 7f23a...650 30. Tenkte du på overgangsalder? Ingen av damene i min familie har kommet i den tidlig (mamma er ikke der enda, og bestemor havna der når hun var 55) Anonymous poster hash: 57cb6...10b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #12 Skrevet 6. september 2015 Beklager at jeg spør, hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 7f23a...650 30. Tenkte du på overgangsalder? Ingen av damene i min familie har kommet i den tidlig (mamma er ikke der enda, og bestemor havna der når hun var 55) Anonymous poster hash: 57cb6...10b Ja , men da er det ikke det. Skader ikke å ta en tur til legen. Lykke til Anonymous poster hash: 7f23a...650
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #13 Skrevet 6. september 2015 Beklager at jeg spør, hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 7f23a...650 30. Tenkte du på overgangsalder? Ingen av damene i min familie har kommet i den tidlig (mamma er ikke der enda, og bestemor havna der når hun var 55) Anonymous poster hash: 57cb6...10b Ja , men da er det ikke det.Skader ikke å ta en tur til legen. Lykke til Anonymous poster hash: 7f23a...650 Kan jo være, men har hørt det er arvelig hvor tidlig/sent man kommer i den? Google sier ikke noe om at deg er grunn til panikk, så da venter jeg noen uker til :-) Takk! Anonymous poster hash: 57cb6...10b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #14 Skrevet 6. september 2015 Jeg er samme som deg HI, har ikke hatt mensen siden midten av juni (snart 3 mnd..) har tatt graviditetstest i juli Og august, senest sist uke med legen -alle negative.. Jeg har ikke lyst til bli gravid heller så greit nok men jeg vil ha mensen!!!! Ingen symptomer på graviditet eller murringer før mens (bare helt normalt) Legen nevnte at jeg kanskje har PCOS Anonymous poster hash: 25dc5...497
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #15 Skrevet 7. september 2015 Jeg er samme som deg HI, har ikke hatt mensen siden midten av juni (snart 3 mnd..) har tatt graviditetstest i juli Og august, senest sist uke med legen -alle negative.. Jeg har ikke lyst til bli gravid heller så greit nok men jeg vil ha mensen!!!! Ingen symptomer på graviditet eller murringer før mens (bare helt normalt) Legen nevnte at jeg kanskje har PCOS Anonymous poster hash: 25dc5...497 Jeg har vært inne på den tanken og, av mange grunner. Men jeg spiser I grunnen lavkarbo og har gjort det i et par år, så det ville vært rart det og... Det er tilnærmet fysisk umulig at jeg er gravd, men nå lurer jeg på om jeg må ta en test Anonymous poster hash: 57cb6...10b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #16 Skrevet 7. september 2015 Nå har jeg googlet igjen (jada, jobber og) og ser at "mange" opplever dette, at mensen bare forsvinner en periode uten at det er noe åpenbar grunn. Jeg får ta en gravitest for sikkerhetsskyld, men om den er positiv så skal jeg kjøpe en 5ukers og! Anonymous poster hash: 57cb6...10b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #17 Skrevet 7. september 2015 Nå har jeg googlet igjen (jada, jobber og) og ser at "mange" opplever dette, at mensen bare forsvinner en periode uten at det er noe åpenbar grunn. Jeg får ta en gravitest for sikkerhetsskyld, men om den er positiv så skal jeg kjøpe en 5ukers og! Anonymous poster hash: 57cb6...10b Hvis det faktisk er MULIG at du er gravid (dvs. at du har hatt samleie), så MÅ du jo ta en graviditetstest! Har du ikke gjort det, altså?? Anonymous poster hash: 4201f...232
Anonym bruker Skrevet 7. september 2015 #18 Skrevet 7. september 2015 Nå har jeg googlet igjen (jada, jobber og) og ser at "mange" opplever dette, at mensen bare forsvinner en periode uten at det er noe åpenbar grunn. Jeg får ta en gravitest for sikkerhetsskyld, men om den er positiv så skal jeg kjøpe en 5ukers og! Anonymous poster hash: 57cb6...10b Hvis det faktisk er MULIG at du er gravid (dvs. at du har hatt samleie), så MÅ du jo ta en graviditetstest! Har du ikke gjort det, altså?? Anonymous poster hash: 4201f...232 Vel, mannen er steril og vi har vel hatt sex 2 ganger på 2 mnd, så det skal holde hardt! Anonymous poster hash: 57cb6...10b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå