Gå til innhold

Noen med foreldre / besteforeldre med kols?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge levde de etter de begynte med oksygen 24 timer i døgnet?

Anonymous poster hash: 56061...f81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bestemor hadde dette, hun levde i 10år etter hun fikk kols. Men nå skal det også sies at hun døde av lungekreft å ikke selve kolsen.

Det varrierer veldig, noen kan leve med redusert nedsatt lungekapasitet i flere år mens andre bare par år.

Anonymous poster hash: 86dd1...c7c
Skrevet

Det spørs helt på hvordan de reagerer på medisiner, og ikke minst om de fortsatt røyker. Noe jeg virkelig håper de ikke gjør når de står på oksygen.

Skrevet

Jeg mener bestemor gikk bort rundt et år etter at hun måtte begynne med oksygen. Hun hadde alvorlig kols hvor hun lå for døden flere ganger. Under den ene runden gikk metningen så langt ned at hun fikk skade på øynene. Men hun var sta som få og klorte seg fast til livet i flere år etter dette.

Røykende selvfølgelig. Hadde hun blitt tatt fra røyken, hadde hun dødd av ren frustrasjon. ;)

Men som beskrevet over er sykdomsforløpet individuelt. 

Skrevet

Det avhenger helt av hvor flinke de er til å bruke oksygenet, hvor alvorlig sykdommen er, og hvilke sykdommer de eventuelt har i tillegg.

Man får forresten ikke hjemmeoksygen hvis man røyker nå til dags. Det regnes som for farlig. 

Anonymous poster hash: 10a4f...8dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...