Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Min yngste bror har alltid vært opptatt av å komme seg opp og frem i livet, og har alltid vært den som snek seg unna fellesoppgaver i hjemmet når vi vokste opp. Skal sies at vi hadde skikkelig curlingforeldre også.. Det som plager meg mer og mer nå er måten han behandler sin kone. De har vært gift i over 10 år og har 3 barn. Broren min virker så egoistisk som ektemann og far, og lar ofte sine egne behov gå foran de andres. Han vasker og rydder omtrent ingenting, såvidt sitt eget rot. Han lager ikke mat, og ber som regel konen sin om å lage frokost etc til han. Han skiftet vel aldri bleier med mindre det kun var han og barna. Også er det måten han snakker til henne ...som er både kommanderende og frekt synes jeg. Ingen værsåsnill eller takk i den gården. Jeg kjenner jeg blir så forbannet på han, som oppfører seg som en egoistisk fra 50-tallet. Når jeg har prøvd å si noe så ler han det bare bort... Jeg har et godt forhold til min svigerinne, mwn føler jeg dras i mellom to ønsker her. Hadde dette vært en venninne som var gift med en slik mann som ikke var broren min hadde jeg faktisk spurt om hun har vurdert skilsmisse.. men jeg ønsker ikke å miste kontakt med verken henne eller nevøer og niese Hvorfor hun lar seg behandles som en dørmatte er heg usikker på...men jeg ser at hun ofte velger å bøye seg for å unngå at det blir krangling. Dette ble langt, men er det noen som har tanker rundt dette? Merker jeg er litt sint på broren min nå etter en veldig stygg episode i helga Anonymous poster hash: 725b4...c76
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Jeg ville tatt en lengre samtale med min svigerinne og sagt at jeg ser hvordan min bror behandler henne og at du forstår om hun skulle ønske å skille seg. Og så ville jeg sagt at hvis hun noen gang skulle velge å gjøre noe slikt, da vil du holde kontakten med henne og barna. Jeg ville oppfordret henne til å søke fvk, både for sin egen del, få timer der selv, og også som parterapi med mannen. Og så ville jeg fortalt det samme til min bror - at jeg ikke blir overrasket om hans kone skiller seg fra ham, for han behandler henne som en dritt. Jeg ville også fortalt ham at han er min bror, jeg er glad i ham, men jeg forsvarer ikke hans handlinger. Jeg ville sagt til ham at hvis hans kone noen gang går fra ham, så skal han vite at det er hans egen skyld så dårlig som han behandler henne, og om det skjer så vil jeg ikke kutte kontakten med henne eller barna, det får han i så fall bare akseptere. Så ville jeg anbefalt ham å ta initiativ til å bli med på parterapi på fvk for at han skal unngå å miste familien sin. Anonymous poster hash: cf9cf...f9d
Gjest Muji81 Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Takk for svar...det er i de baner jeg har tenkt selv. Jeg er dessverre usikker på om jeg klarer å ta initiativ til en samtale som kanskje er spede starten på en skilsmisse, uansett hvor sint jeg er på broren min. Familievernkontoret hadde nok vært superlurt.men jeg har store vansker med å se at han vil dit.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Takk for svar...det er i de baner jeg har tenkt selv. Jeg er dessverre usikker på om jeg klarer å ta initiativ til en samtale som kanskje er spede starten på en skilsmisse, uansett hvor sint jeg er på broren min. Familievernkontoret hadde nok vært superlurt.men jeg har store vansker med å se at han vil dit. Det er ikke du som er skyld i en ev. skillsmisse i så fall! I helgen overvar du en stygg episode. Barna til din bror har ikke bra av å vokse opp med en slik far på full tid. Snakk med din svigerinne, si du alltid vil holde kontakt med henne og barna, og oppfordre henne til å oppsøke fvk. Om din bror ikke vil være med til fvk så er han virkelig selv skyld i en ev. skilsmisse! Slutt å beskytte broren din - han fortjener det ikke. Du kan støtte ham i en ev. skilsmisse selv om du er uenig med ham. Men du hjelper ikke din bror om du vender deg bort og aksepterer det han gjør mot sin kone og barn. Da er du på sett og vis medskyldig. Ingen andre enn din bror kan ta ansvar for hans oppførsel. På tide å la din bror bli voksen og la ham se at hans egen adferd får følger om han ikke oppfører seg. Anonymous poster hash: cf9cf...f9d
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Jeg har det slik selv. Mannen min løfter aldri ett finger! Jeg må gjøre alt selv, han kan finne på å gå å skrue biler til kompiser i steden for å hjelpe meg med barnet. I tillegg er jeg blitt syk nå, men det er jeg allikevel som må gjøre alt alene. Han orker ikke å reise seg opp å hente ett glass vann en gang. Jeg har vurdert flere ganger å gå fra han, men siden vi kommer fra ett annet land og det er skam å skille seg så prøver å holde ut. så fort han går ut døra så går jeg på rommet å legger meg for hvile og gråte. Ingen burde ha det slik. Syns du skal snakke med svigerinnen din! Anonymous poster hash: 9bd9f...123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå