Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Vi var enige om at vi ikke skulle ha flere barn for seks år siden da vi hadde fått barn nr to. Nå har jeg blitt gravid etter en uforsiktig hendelse, og når sjokket ga seg, er vi glade for det. Men nå har han sagt at dersom det ikke går veien, så vil han ikke prøve på nytt. Han har også nylig vært hos lege og ordnet seg henvisning til sterilisering. Jeg kjenner dette gir meg litt panikk... Jeg tenker at jeg kan ha lyst til å prøve på nytt om dette ikke går bra og føler det er egoistisk av ham å stenge for den muligheten så fort. Det er vel uansett ingen hast med å sterilisere seg nå, jeg er jo allerede gravid... Men jeg kan jo heller ikke tvinge på ham et nytt forsøk om dette ikke går bra... Så kanskje det ikke spiller noen rolle... Usikker på hvor sterkt jeg skal gå inn i denne kampen og kreve at han utsetter... Jeg tenker at det er jo en mulighet for at han kan ombestemme seg, dersom vi skulle miste senere i svangerskapet... Hva ville dere gjort? Anonymous poster hash: 19be0...214
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Synes dette er fullstendig krisemaksimering! Slapp av og tro på at det går bra! Anonymous poster hash: cf747...49b
Mammaaaa? Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Jeg tenkte som deg. Nr 3 kom uplanlagt, mannen skulle sterilisere seg. Vi ble begge enige om å vente til baby var født i tilfelle rottefelle. Nå er begge deler unnagjort. Når plutselig nr 3 satt ville jeg følt veldig på savnet om det ikke hadde gått bra. Trengte muligheten for å kunne prøve igjen om så var. Hadde jeg mistet ville jo akkurat den babyen vært borte uansett, men antallet kunne vi jo gjøre noe med.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Jeg tenker at du ikke skal presse til noe som helst, egentlig.. Dere ønsket dere ikke flere barn, men han steriliserte seg ikke den gangen. Så blir du uplanlagt gravid og nå ønsker han å gjennomføre en sterilisering for å sikre seg at det ikke skjer igjen.. Jeg tenker også at du heller skal være glad for at han ikke steriliserte seg for flere år siden, for nå er du jo gravid igjen. At han nå ønsker å gjennomføre inngrepet er kanskje ikke så rart? Han ville jo i utgangspunktet bare ha to barn? Han presser deg jo ikke til å ta abort, han bare helgarderer seg for at det plutselig ikke blir 4 barn Men gratulerer så mye med graviditeten! Krysser fingrene for at alt går bra Anonymous poster hash: 08da7...a1c
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Jeg har mistet en gang tidligere og husker godt hvor jeg ønsket å bli gravid igjen så fort som mulig etterpå da ønsket om baby var blitt så sterkt... Jeg har hatt noen komplikasjoner og føler meg fortsatt på utrygg grunn. Å bli gravid har begynt å vekke et ønske om å få en til baby... Og det er vondtå tenke på at denne muligheten kan bli fratatt meg. Anonymous poster hash: 19be0...214
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 Jeg har mistet en gang tidligere og husker godt hvor jeg ønsket å bli gravid igjen så fort som mulig etterpå da ønsket om baby var blitt så sterkt... Jeg har hatt noen komplikasjoner og føler meg fortsatt på utrygg grunn. Å bli gravid har begynt å vekke et ønske om å få en til baby... Og det er vondtå tenke på at denne muligheten kan bli fratatt meg.Anonymous poster hash: 19be0...214 Glemte å skrive at dette var meg, HI Anonymous poster hash: 19be0...214
magica fra tryll Skrevet 6. september 2015 #7 Skrevet 6. september 2015 Forstår deg godt! Har vært i nesten samme stuasjon. Mannen avlyste steriliseringen og vi fikk et vakkert barn til:) Jeg mener det er utrolig viktig å være enige om så store avgjørelser.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #8 Skrevet 6. september 2015 Jeg tenker at du ikke skal presse til noe som helst, egentlig.. Dere ønsket dere ikke flere barn, men han steriliserte seg ikke den gangen. Så blir du uplanlagt gravid og nå ønsker han å gjennomføre en sterilisering for å sikre seg at det ikke skjer igjen.. Jeg tenker også at du heller skal være glad for at han ikke steriliserte seg for flere år siden, for nå er du jo gravid igjen. At han nå ønsker å gjennomføre inngrepet er kanskje ikke så rart? Han ville jo i utgangspunktet bare ha to barn? Han presser deg jo ikke til å ta abort, han bare helgarderer seg for at det plutselig ikke blir 4 barn Men gratulerer så mye med graviditeten! Krysser fingrene for at alt går bra Anonymous poster hash: 08da7...a1c Heldigvis er abort like uaktuelt for ham som for meg. Det har vi snakket om flere ganger og vært enige om at dersom vi hadde et uhell, så skulle vi stå for det. Jeg er jo enig i at vi ikke skal ha noen nr 4, men det er jo flere måneder til jeg kan bli fruktbar igjen, så jeg skjønner ikke helt hva hastverket er... Nesten som jeg føler at han håper vi mister og skal være sikker på at det er uaktuelt å prøve igjen... Jeg burde sikkrt godta hans beslutning, men samtidig tenker jeg at han kan jo også forandre mening senere i svangerskapet... Hi Anonymous poster hash: 19be0...214
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå