Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Syns det er så vanskelig med disse dressene. Jeg kjøpte en fra reflex i polyester som jeg er fornøyd med. MEN den er jo ikke helt vanntett selv om den er impregnert og ofte ser jeg at den henger på tørkerommet i b.hagen. Ser at mange har dresser i mer "regnstoff". Burde jeg kjøpe en ny?! Eller bør b.hagen ha regnklær på når det er såpass vått? Jeg er helt ny på dette her... Anonymous poster hash: 18861...d5b
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Har aldri opplevd at barnehagen bruker parkdress i regnvær. I våre barnehager har jeg heller gremmet meg over at de bruker regndress i tide og utide og parkdressen henger ubrukt.(muligens fordi erfaringen er at de fleste ikke har vanntette parkdresser) Ville hørt med barnehagen hva de tenker. Anonymous poster hash: ae86d...e11
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Er en fordel om den er vanntett men den må ikke være det, tror at uansett så er regntøy best når det regner. Tror ikke at disse parkdressene pleier å være 100% vanntette. Vi har regntøy i barnehagen året rundt, hatt det hele sommeren og vinteren. Når det regner så kler man barna i regntøy og ikke parkdress. Og sønnen vår på to elsker sølepytter så selv om det ikke regner men er masse sølepytter så kler de og vi han i regntøy og støvler, for han blir mer våt i parkdressen. Han kan bli våt i regntøy og om vannet kommer seg inn nederst på regnbuksa når han sitter i sølepytter. I går når vi gikk ut her hjemme så var det ganske vått på bakken men det regna ikke, tok på han støvler, regnbukse og en vanlig jakke. Med parkdressen hadde han sikkert blitt litt våt. Er tørt i dag så da hadde han parkdressen på i sta. Anonymous poster hash: 03de5...dab
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Det viktigeste er vel at de puster! Når det regner bruker de regnklær! Anonymous poster hash: 561d8...e58
3 i april Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Jeg bor i rogaland og het regner det ALLTID 😉 om vinteren er det mye slapps og dermed er en varm og god vinterdress gull verdt. Regnklær er klammeæt ig gp med en gel dag. Det er mange dresser som har en vannslyle på minst 10 000mm og som dermed er så godt som vanntette 😁 det finnes også rimlige alternativer som feks friends sin fra coop. Den selges bla på obs og koster rundt 500 kr. Hadde heller kjøpt skalleklær enn regntøy. Det finnes både dyre og billige. Men skalleklær er vanntette og puster godt. Merker som jeg har brukt er troll, polarn o pyret og billigmerket som de har på kaphall 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå