Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Jeg har dessverre hatt en spontanabort i helgen, ikke vært til lege, men rimelig sikker likevel. Har i den forbindelse hatt smerter i underlivet som jeg døyver med smertestillende. Er veldig usikker på om jeg bør gå på jobb i morgen. Er nok i stand til å jobbe hvis jeg pøser på med smertestillende, samtidig føler jeg meg litt sårbar og har lite lyst å være sosial. Hva er egentlig vanlig? Bør jeg bare bite tennene sammen å dra på jobb? Anonymous poster hash: 99c5e...0b4
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Vet ikke hva som er vanlig, men jeg gikk på jobb sol normalt. Begynte å blø en kveld, gikk på jobb dagen etterpå. Ble veldig dårlig på kvelden igjen og gikk til legen neste dag. Fant ingenting på ultralyd så var rimelig sikker på SA. Gikk på jobb igjen dagen etterpå. Men dette er nok veldig individuelt hva en klarer. Lykke til! Anonymous poster hash: b66cd...8c3
Mamalarma Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Jeg var på jobb etter SA. Smertestillende funket, så da så jeg ingen grunn til å være hjemme. Men du kjenner jo best selv om du har behov for å være hjemme eller kan gå på jobb.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Etter de første 3 SA ene gikk jeg på jobb som vanlig. 4 og 5 tok jeg egenmeldkng. Da klarte jeg ikke å fungere k det hele tatt.. Anonymous poster hash: 1489e...ba5
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Har ikke vært hjemem ved spontanabort. Men fikk noen dager sykemelding ved MA. Det var en større psykisk påkjenning, samt at jeg blødde kraftigere Anonymous poster hash: 98c88...31f
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 Jeg ble sykemeldt i en uke, mest for den psykiske belastningen. Hadde nettopp hatt MA noen måneder tidligere også, så jeg var langt nede. Men jeg blødde virkelig mye, så det hadde vært vanskelig å gå på jobb uansett. Måtte løpt på do ti ganger i løpet av arbeidsdagen... Anonymous poster hash: f7737...a15
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #7 Skrevet 6. september 2015 Ja, jeg mener selvsagt! Jeg har vært på jobb gjennom 8 stk. Anonymous poster hash: fee7e...ae3
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #8 Skrevet 6. september 2015 Hvis du føler det går greit så kan du gå på jobb. Hvis ikke så er det helt innafor å være hjemme en dag eller to. Anonymous poster hash: 50a70...460
Hjertefru Skrevet 6. september 2015 #9 Skrevet 6. september 2015 Det er det bare du selv som kan svare på. For noen vil det kanskje være godt å få gå på jobb, men hvis du sliter med tanker, blør mye pluss at man kanskje ikke orker så mange spørsmål. Synes det er helt naturlig at man kan trenge en liten timeout etter en sa. Har jo også litt med hvor langt man er kommet i graviditeten før saen skjedde.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #10 Skrevet 6. september 2015 Ingen fasit. Første SA var jeg på jobb og tok smertestillende. Den andre fikk jeg styrtblødning og kraftige rier. Besvimte og slo hodet så ble lagt inn på sykehuset. Altså er det veldig individuelt. Slik du beskriver deg selv minner om min første. Da gikk jeg på jobb. Anonymous poster hash: 779f5...1bd
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #11 Skrevet 6. september 2015 Jeg hadde trengt et par dager hjemmetror jeg... Anonymous poster hash: 0ad28...366
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #12 Skrevet 6. september 2015 Jeg har dessverre opplevd mange SA og MA. De varierer veldig i smerte og blødningsgrad. Ved to har heg hatt så voldsomme smerter at det ikke har vært mulig å gå på jobb uansett. Ved to har smertenivå, blødning og psykisk tilstand ikke gjort meg istand til å jobbe. De andre seks har ikke vært verre enn vanlig mens, men narkose har gjort at jeg har vært borte en dag. Anonymous poster hash: 84f1f...579
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #13 Skrevet 6. september 2015 Takk for svar. Smertene er en blanding mellom menssmerter og rier, og er i perioder svært vonde. Men overlever nok på jobb så lenge jeg tar smertestillende ofte nok. Er egentlig ingen pingle, men dette slo meg litt ut. Satser på å dra på jobb og se det an. Anonymous poster hash: 99c5e...0b4
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #14 Skrevet 6. september 2015 Jeg har heldigvis aldri opplevd en sa, men aldri i verden om jeg hadde greid å gå på jobb!!! Jeg hadde nok heller fått meg en sykmelding, for meg hadde en sa vært en grusom psykisk påkjenning, i tillegg til de fysiske smertene.... Anonymous poster hash: 77b3f...b9a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #15 Skrevet 6. september 2015 Jobbet gjennom fire spontanaborter. Selvstendig næringsdrivende uten mulighet til å ta fri. Hjelper heller ikke noe å sitte hjemme, bedre å komme seg ut og få pause fra sorgen. Anonymous poster hash: f04d6...84a
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #16 Skrevet 6. september 2015 Jeg kunne ikke gått på jobb. Jeg fossblødde, og hadde ekstreme smerter. Lå i fosterstilling, og knasket smertestillende. Anonymous poster hash: 42860...332
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #17 Skrevet 6. september 2015 Ofte er psyken det som er det vanskeligste med å jobbe, man trodde man skulle bli mamma. Jeg blødde ikke så mye og kunne fysisk sett gått på jobb 7 timer etterpå (krampene var over ca 7 timer før jeg skulle på jobb), men psykisk så klarte jeg ikke det og legen sykemeldte meg ut uka. Noen drar gjerne på jobb dagen etter, noen kan ikke pga mye blod og smerter. Du må se an hva DU vil, ikke bry deg om hva andre mener. Klem! Anonymous poster hash: 3ca0f...428
Anonym bruker Skrevet 6. september 2015 #18 Skrevet 6. september 2015 Jobbet gjennom fire spontanaborter. Selvstendig næringsdrivende uten mulighet til å ta fri. Hjelper heller ikke noe å sitte hjemme, bedre å komme seg ut og få pause fra sorgen. Anonymous poster hash: f04d6...84a Er ingen fasit, for noen er det bedre å få være hjemme et par dager. Og noen har mye smerter. Anonymous poster hash: 3ca0f...428
Plutselig_gravid Skrevet 6. september 2015 #19 Skrevet 6. september 2015 Jobbet gjennom de fleste spontanabortene bortsett fra to. Den ene fossblødde jeg og måtte bruke bleier og lå i fosterstilling pga smertene. Var borte i 3 dager. Den andre var jeg psykisk nedbrutt (i tilegg til smerter) og fikk sykmelding i 2 uker. Jobbet i barnehage uten mulighet til å trekke meg unna. Hadde jeg hatt mulighet for hjemmekontor hadde jeg nok kommet raskere tilbake i jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå