Gå til innhold

Menn som gråter... Turn off?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min er en skikkelig tøffing, men i det siste har han blitt en skikkelig tøffel. Prater om følelser og gråter gjerne litt hvis han er redd for at jeg skal gå-noe han forøvrig ikke trenger å bekymre seg for.

Jeg synes det var vakkert første gang han gråt for meg men nå har det skjedd noen ganger og jeg tenker "herregud, skal du grine nå igjen"...

Føler meg så slem - men det jeg falt for var den macho tøffingen som med voldsom selvtillit tok meg med storm...

Anonymous poster hash: 5c39b...60b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi oi hehe. Har opplevd akkurat d samme. Han ble "rørt" hele tiden og gråt selv når vi hadde det fint "fordi han var så redd for å miste meg". Det ble så turn off at jeg til slutt gjorde det slutt. Det viste seg at han var obsessed og hadde spionert på meg, selv når jeg var hjemme med foreldrene mine. Han mistenkte også at jeg hadde et forhold til venninna mi siden vi var så mye sammen Uff, he wasn't man enough for me

Skrevet

At mannen felte noen tårer på fødestua, og i begravelsen til en kompis som døde i en motorsykkelulykke anser jeg som helt normalt og helt greit

Men en mann som er en følsom tåreperse hadde jeg også reagert negativt på. Menn skal ikke sippe...

Anonymous poster hash: 2c068...d81

Skrevet

Jeg er ingen griner selv. Ikke mannen heller. Eneste gangene han blir rørt til tårer er ved spesielle anledninger(da vi giftet oss, da sønnen vår ble født etc) En ting er å fele en tåre fordi det skjer noe emosjonelt, men en sipper hadde jeg ikke orket.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at menn viser følelser. Det at damer foretrekker menn som aldri snakker om følelser og aldri gråter, og etterpå klager på hvorfor mannen er ufølsom og ikke gidder å prate om problemene i ekteskapet og hvordan han føler det, er for meg en gåte. Selvfølgelig, en mann som sipper til Titanic og slike sint er turn-off. En mann som er for eksempel deprimert, har det vanskelig og slipper noen tårer og viser at han e sårbar, gjør ham bare menneskelig.

Skrevet

Har aldri sett min mann gråte. 14 år sammen. Savner at han viser litt følelser og at han kan bli rørt... Spesielt da vi giftet oss og da barna ble født... Han viser heller ikke følelser når det har vært dødsfall i nære relasjoner.

Han virker litt følelsesløs og kald og jeg føler det er litt trist at jeg ikke vet hva som foregår på innsiden...

Men jeg hadde vel ikke vært så begeistret om han hadde vært over-emosjonell heller...

Anonymous poster hash: 932b1...6f1

Skrevet (endret)

Mannen min kan bli litt rørt av filmer og helt spesielle hendelser. Det er da helt i orden - det blir jeg også! Vi snakker om følelser og han er litt myk, men heldigvis en skikkelig mann! Hadde han sutret hver dag derimot...

Endret av oslofrk
Skrevet

Jeg synes det er helt greit at menn gråter 😀 . For meg vitner det om at han er empatisk -og empatiske menn er best! 😉

Anonymous poster hash: 44147...c86

Skrevet

Syns det er fint om han gråter hvis han er rørt, lei seg eller lignende. Det er bare et tegn på at han tørr å vise følelser! Min gråter sjelden, men har opplevd det er par ganger og det var jo bare fint. Ene gangen var når vi hadde vært veldig lenge fra hverandre. En gang var når jeg mistet hunden min som jeg hadde hatt fra jeg var liten, han gråt fordi jeg var så lei meg. Også gråt han når jeg fant ut at Bestefar hadde kreft, fordi jeg var så lei meg igjen. Men hvis han gråter fordi han sutrer er det turnoff, det gjelder begge kjønn... Han ble også litt våt i øynene når jeg kom med positiv graviditetstest. Blir spennende om han gråter når jenta vår kommer, det tror jeg fort er mulig..

Skrevet

Like turn off som damer som gråter. Kjæresten min gråter sjeldent, det samme gjør jeg. Men noen ganger trenger man bare å få det ut uansett kjønn. Har aldri skjønt hvorfor det er "greit" at damer gråter, men ikke menn..

Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle gråting være forbeholdt damer? Menn kan da bli like lei seg og rørt de også?

Anonymous poster hash: dad47...8ab

Skrevet (endret)

Helt greit at menn gråter en skvett hvis de er rørt eller berørt av noe.

Men å sippe i tide og utide; "jeg er så redd for at du skal finne en annen" eller "jeg fortjener ikke deg", ja generell sutring, så er det skikkelig turn off. Det mener jeg om damer også. Mennesker som blir rørt av alt og gråter ukontrollert av den minste lille ting, bør kanskje lære seg å kontrollere følelsene litt.. På samme måte som de som har problemer med å kontrollere sinne.

Endret av Plutselig_gravid
Skrevet

Kommer an på hvorfor han gråter. Gråter han pga en knekt negel så er det turn off ja, triller det en tåre pga krigen i Syra eller etter fødselen så er det helt greit.

Anonymous poster hash: 05d5d...d36

Skrevet

Jeg synes det er flott at menn også viser følelser når det er noe spesielt. Det gjør dem bare mer menneskelige. Heller det enn en som aldri viser følelser. Min far har aldri vist følelser. Han gråt ikke en tåre da han mistet sin mor eller far heller.

Men til din situasjon, Hi. Spørsmålet er vel hvorfor mannen din plutselig har begynt å få for seg at han kan miste deg?

Har noe skjedd i forholdet deres? Har noen dere står nære gått fra hverandre uten at dere hadde mistanke om at det ville skje? Har dere nylig hatt dødsfall i familien? Har mannen fysiske problemer som kan gjøre at han føler seg mer sårbar, ikke så sikker på seg selv lenger? Har han gjort noe han er redd du skal finne ut? Har han mistet jobb, byttet jobb og ikke trives? Har han fått psykiske problemer? Hormonendringer kan også påvirke psyken, har han vært hos legen i det siste?

Hvis han stadig gråter fordi han er redd for å miste deg og det ikke har skjedd før (og dere har vært sammen lenge), da er det nok en årsak til at han er som han er nå. Men trenger ikke være noe galt. Kanskje livet hans har fått en ny dimensjon etter dere fikk barn, at det er det som setter ham litt ut?

Snakk med ham. Spør ham hvorfor han er så redd for at du skal gå fra ham. Men ta det opp en gang dere har tid til å snakke sammen, uten at han har begynt å gråte på forhånd.

Anonymous poster hash: c69a0...571
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Helt greit å gråte i vanskelige perioder eller hvis man blir rørt. Men det hadde vært litt turn-off med en som, helt ubegrunnet, satt og sippet i tide og utide: "vær så snill å ikke gå fra meg." Jeg regner med at jeg hadde følt det samme hvis jeg var mann og hadde dame som holdt på slik. Det går med andre ord begge veier.

Skrevet

orker ikke en super emosjonel fyr, og hadde ikke orket en som stadig gråt over hvor redd han var for å miste meg. 

Men å ta til tårene ved speseille anledninger- helt ok.

Anonymous poster hash: 5faea...d6a
Skrevet

Litt er greit, men mye blir slitsomt. Og det kommer litt an på årsaken. Men det samme mener vel menn om damer som gråter også?

Anonymous poster hash: e2df9...bff

Skrevet

Det er slitsomt med mennesker som stadig tar til tårene, enten det er menn eller kvinner. 

Anonymous poster hash: 38798...51b
Skrevet

Mannen min gråter aldri, men i går fikk han tårer i øynene av Alt for Norge! WTF? Han fikk til og med ikke tårer i øynene da vi giftet oss eller da vi fikk noen av barna. Men han flirte av det selv etterpå...

Anonymous poster hash: 06359...168

Skrevet

Jeg har en eks som gråt mye.

Viste seg at han var et nervevrak.

Taklet ikke livet

Så nei takk til sånne sippere

Anonymous poster hash: 7e208...a0a

Skrevet

Jeg er glad jeg har en mann som viser sine følelser, har sett han gråte flere ganger å vi har vært sammen i 12 år. Han er en ekte mann💑

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...