Gå til innhold

mannen truer med å slå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann har begynt å true med at han skal slå meg når vi krangler, ikke småting, men når han blir veldig provosert. I går kastet han ting i sinne og sparket gjentatte ganger i døra til rommet mitt.

Jeg var sint og sa mye vondt, jeg innrømmer det, men mener at det likevel er mye å true slik han gjør.

Jeg er ikke redd, vil gå fra ham på sekundet hvis han slår, men vil at denne tendensen skal snu før han mister kontrollen.

Hvor kan vi få hjelp? Familievernkontoret?

Vi har ett barn, han vil ha flere, men det kan ikke jeg risikere slik han oppfører seg.

Anonymous poster hash: 1cb8f...73d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endret adferd? Sykdom som ligger til grunn kanskje? Be han flytte ut til ting er avklart og han kan oppføre seg normalt. Håper ikke at barnet opplevde dette!

Anonymous poster hash: 3ab1e...227

Skrevet

Høyres ut som de treng hjelp til sinnemestring begge to, eller å finne måtar å løyse konfliktar utan at det vert stor krangel. Det er absolut ikkje greit å true med å slå, men om du er veldig ufin i orda dine, så er heller ikkje det bra.  Ein kan vere usamde og sinte, men å drive å kalle kvarandre stygge ting må ein unngå, samt sjølvsagt truslar om vald.

Familievernkontoret er vel gjerne ein bra stad å starte?  -har sjølv ingen erfaring med dei.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Og hvor var barnet mens dette pågikk?

Skrevet

Kom dere til FVK! Her var vi lik, begge blir sinte, jeg sier ting som sårer ekstremt og han kom med trusler.. Vi endte opp hos FVK når vi innså at det i verstefall kan påvirke ungene. Gikk hos FVK 5 turer, videre der ifra til sinnemestring for oss begge. Fått det betydelig bedre oss imellom.

Anonymous poster hash: 55ec0...845
Skrevet

Her hadde jeg gått. En mann truer ikke med å slå, uansett hvor ufin i munnen dama er. Sinnemestring for begge høres greit ut, men for det meste for å få ordentlig samarbeid om samvær og slikt. Har selv blitt utsatt for slike trusler som dessverre endte med vold, i mitt første ekteskap. Hadde jeg visst det jeg vet i dag ville jeg ha gått allerede da han begynte å true. For en fjott!

Skrevet

Og hvor var barnet mens dette pågikk?

Det var min første tanke også..

Skrevet

Det han gjør er materiell vold og latent vold. Latent vold er like skadelig som fysisk og psykisk vold. Det gjør at du lever i alarmberedskap og det gjør noe med hjernen din.

Ta med deg barnet og kom dere bort fra ham!

Anonymous poster hash: 4b979...c7f
Skrevet

Er det en plutselig endring i atferden hans?

Det kan jo virke som at dere får frem det verste i hverandre. Dere behøver nok begge litt hjelp.

Har opplevd det samme selv med eksen. Han fikk frem sider jeg ikke visste at jeg hadde og omvendt. Vi fikk hjelp og rådgivning. Vi sluttet kjapt med den barnslige maktkampen. Det endte til slutt i brudd, men det var det andre årsaker til. Vi skiltes som venner :-)

Anonymous poster hash: e8718...c1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...