Gå til innhold

Hvor feil kan ul termin være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har menstermin Ca 4 uker før ul termin. Jeg er annengangs og begynner nå 8 uker før ul termin og få masse kynnere, veldig nedpress, babyen ligger med hodet ned, dårlig i magen etc forrige gang startet dette Ca rundt samme tid før jeg fødte. Kan jeg kreve å få en ny ultralyd nå? Er redd for å gå for langt over og at det skal skje noe. Har to bekjente som har opplevd dette og det endte dårlig. Veldig bekymret nå.

Anonymous poster hash: a67cb...484

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurte jeg litt på også. I følge ul er termin 8-11 november, men i følge vår termin er den 27oktober.

Med førstemann satte de termin 7des og antok at jeg da skulle gå overtid minst en uke. Riene startet 24nov og fødte 27nov og ting gikk så vidt bra.

Så er litt skeptisk denne gangen må jeg ærlig si.

Skal på ekstra ul kommende uke pga foranliggende morkake så er veldig spent på termin da!

Anonymous poster hash: 0fa6d...b52

Skrevet

Jeg hadde også 4 ukers forskjell på menstermin og ULtermin.

Menstermin var den tidligste.

Jeg visste at ULtermin var feil. Jeg hadde ikke hatt sex etter en viss dato,ergo kunne jeg ikke ha blitt gravid senere.

Jeg lagde et hælvete på sykehuset pga dette, og det endte med at jeg skulle bli satt igang 14dager på overtid på menstermin dersom fødsel ikke startet selv.

Fødselen startet selv 12 dager over menstermin, og babyen var tydelig overtidsbaby,konstaterte både barnepleier,barnelege og jordmor.

Hvis du er sikker i din sak,ikke gi deg!

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg hadde 17 dager forskjell med første. Det ble kalt risikosvangerskap pga. det, jeg fikk flere ul også pga. dette. Jeg fortalte også jordmor min bekymring rundt dette med tanke på dager over termin f. eks. Jeg skulle da i følge ul terminfesta fått positiv test bare 4 dager etter befruktning. Det var mulig sa dem, å at egget kunne stoppe opp i utviklingen for så å utvikle seg videre..

Babyen ble født 12 dager før ul termin.

Denne gangen ble jeg også flyttet, til tross for at det var prøverør..... Ikke så mange dagene, men de flytter den selv om man vet dagen (og klokkeslett for min del....) for befruktning.

Føler ikke man kommer noen vei heller.

Men jeg ville krevd ekstra oppfølging. Hvertfall rundt mens termin med så mange uker (!) mellom. De burde jo ta deg inn til en sjekk på menstermindagen. Stå på ditt! Snakk med jordmor.

Lykke til!

Anonymous poster hash: f173b...a5e

Skrevet

Det skjedde med meg begge gangene jeg gikk gravid, og heldigvis var jeg så bastant og ba jm sjekket på nytt. Hun målte og bekreftet at jeg hadde nok rett allikevel. Grunnen til at jeg var så sikker med min sak er fordi jeg alltid har syklus på 28 dager helt siden jeg fikk min første mens da jeg var 12 år.

Første gangen mente hun termin dato var 15.11, jeg mente det måtte være rundt 02.11. Hun kontroll målte og flyttet det til den 30.10. Ungen kom til verden 04.11.

Andre gangen mente hun 15.08, jeg mente rundt 02.08, kontroll målte og hun flyttet til den 01.08. Ungen kom til verden like før midtnatt den 31.07.

Anonymous poster hash: 8f53f...6a6

Skrevet

Den kan være veldig feil. Håper du får ekstra oppfølging når du nærmer deg menstermin!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...