Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #1 Skrevet 5. september 2015 http://www.vg.no/nyheter/utenriks/aylan-og-familien-bodde-i-tyrkia/a/23518947/ Big surprise!! Anonymous poster hash: 075e4...18c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #3 Skrevet 5. september 2015 Han la ut på en farlig ferd, primært for å fikse tennene sine ? Fam.var ikke i livsfare?! Er det mulig, idiotisk! Anonymous poster hash: 06db0...fe4
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #4 Skrevet 5. september 2015 Da anbefaler jeg deg å lese litt mer enn overskriften, HI!! Anonymous poster hash: 87152...b2d
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #5 Skrevet 5. september 2015 Faktum er jo det samme, et lite barn har lidd en tragisk død. Men saken var ikke om flyktninger. Det var en tyrkisk gutt. Saken skulle ha hatt en annen overskrift, det blir jo lureri på en måte, så der er jeg enig med HI. Men det er likevel en stor tragedie Anonymous poster hash: 5a9c7...bdf
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #6 Skrevet 5. september 2015 Da anbefaler jeg deg å lese litt mer enn overskriften, HI!! Anonymous poster hash: 87152...b2d Ikke Hi, har lest hele artikkelen jeg. Han hadde en jobb.., hva mener du ?? Anonymous poster hash: 06db0...fe4
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #7 Skrevet 5. september 2015 Så de ble flyktninger i 2012,og ikke i 2015 og det bruker du som påskudd for å svare faren? En gang flyktning,alltid flyktning. Hva ville du gjort i ww2 om du flyktet til sverige og der tjente du så lite at du ikke kunne betale husleien en gang,for ikke å snakke om mat og klær? Ville du gått tilbake til nazistene kanskje? Eller storbritannia? Eller bodd på gata i sverige? Hvilket valg har disse menneskene? Jeg kan si for meg selv,jeg ville gått videre. Anonymous poster hash: 5455a...892
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #8 Skrevet 5. september 2015 Da anbefaler jeg deg å lese litt mer enn overskriften, HI!! Anonymous poster hash: 87152...b2d Ikke Hi, har lest hele artikkelen jeg. Han hadde en jobb.., hva mener du ??Anonymous poster hash: 06db0...fe4 Tyrkere er dårlig betalte i Tyrkia, syriske flykninger er utrolig dårlig betalt. Mannen hadde ikke råd til hverken husleie eller skikkelig mat! Er det så forbanna vanskelig å skjønne at mennesker ikke gjør desperate ting uten grunn?? Dere er jo både enfoldige og onde! Anonymous poster hash: 87152...b2d
magica fra tryll Skrevet 5. september 2015 #9 Skrevet 5. september 2015 Nå har jeg lest hele saken,-skjønner ikke hvor du vil HI. Det er jo fremdeles like ille!!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #10 Skrevet 5. september 2015 Jeg syns ikke det forandrer noen ting. Det er fortsatt en tragedie og stakkars stakkars mann som har mistet alt. Hva hadde han i Tyrkia da? Anonymous poster hash: 1c640...888
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #11 Skrevet 5. september 2015 Jeg synes det er like tragisk som før. Egentlig enda mer tragisk, for denne faren må leve resten av livet med vissheten om at familien tross alt var i sikkerhet i Tyrkia og hadde vært det i tre år. Den personlige tragedien for denne mannen er så enorm at det er vanskelig å tenke seg. Jeg føler med ham. Men jeg mener at det også viser behovet for å gi hjelp til landene rundt Syria for å gi hjelp til flyktningene som er kommet dit. Det er langt viktigere enn noe annet. Da er det også større sjanser for at de vil vende tilbake til sitt eget hjemland når det en gang blir fred. De som flykter direkte fra Syria nå er de mer priveligerte, de som har mulighet til å betale for reisene. De fattigste der kommer seg ikke unna. Om Europa tar imot alle som kommer uten noen klausul for at de skal vende tilbake når det er mulig så vil Syria tappes for ressurssterke personer de trenger når de en gang skal bygge opp igjen landet. Denne faren som mistet familien sin viser med all tydelighet at mange flyktninger som kommer til Europa (da snakker jeg ikke om bare Syria) er økonomiske flyktninger, de er ikke i noen akutt fare der de er. Fattigdom er i seg selv ikke god nok grunn til å ta imot så mange flyktninger. Man kan hjelpe langt flere i hjemlandet enn om man tar noen få tusen til Norge. Anonymous poster hash: 68c13...535
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #12 Skrevet 5. september 2015 Jeg leste artikkelen, og tenkte nok mitt ja. Viser egentlig at mange velger å ta en sjanse, nå som verden(=europa) har fått øynene opp for tragedien der nede. Synd, for denne mannen var egentlig i sikkerhet allerede. Slike ødelegger bare for de som virkelig trenger det akkurat nå. Anonymous poster hash: b5595...1e3
*Miss Marple* Skrevet 5. september 2015 #13 Skrevet 5. september 2015 Du føler deg bedratt? Når man trodde man hadde sett det meste av navlebeskuende små mennesker, dukker altså du opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå