Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #1 Skrevet 5. september 2015 Leie privat, store økonomiske problemer, husleien er ikke betalt for august (tror jeg), sannsynligvis ikke for september heller (det er vel vanlig å betale den 1. i måneden og da på forskudd?), hvor lang tid før en blir kastet ut? Hva skjer og hvordan skjer det? Anonymous poster hash: d5ee4...8b8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #2 Skrevet 5. september 2015 Vet at eier er veldig avhengig av den inntekten da de sitter med nytt hus og etter sigende ganske stor gjeld. Det er barn involvert. Anonymous poster hash: d5ee4...8b8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #3 Skrevet 5. september 2015 Oi. Da går det nok ikke lenge før namsmannen er på døren. Anonymous poster hash: 47c0a...09f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #4 Skrevet 5. september 2015 Hvor lenge. Det er familie og jeg bekymrer meg halvt i hjel her. Har ikke hverken økonomi eller lyst til å hjelpe dem pga situasjonen de har rotet seg opp i, lang historie som ikke egner seg her. Men frykter hva som skjer, blir de kastet rett på gaten? Kan eller må kommunen hjelpe dem med nytt husvære? Anonymous poster hash: d5ee4...8b8
Mamma til 2 søte Skrevet 5. september 2015 #5 Skrevet 5. september 2015 Det eneste jeg vet er at det er utrolig vanskelig å kaste ut folk.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #6 Skrevet 5. september 2015 Hvor lenge. Det er familie og jeg bekymrer meg halvt i hjel her. Har ikke hverken økonomi eller lyst til å hjelpe dem pga situasjonen de har rotet seg opp i, lang historie som ikke egner seg her. Men frykter hva som skjer, blir de kastet rett på gaten? Kan eller må kommunen hjelpe dem med nytt husvære? Anonymous poster hash: d5ee4...8b8 Hva tenker de om situasjonen de setter huseier i? Anonymous poster hash: 47c0a...09f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #7 Skrevet 5. september 2015 Er ikkje enkelt og kaste deg ut. Anonymous poster hash: cd79f...57e
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #8 Skrevet 5. september 2015 Har du depositum på 3 mnd, så er det 3 mnd det går, før utkastelsen kommer, etter det har man maks 1 mnd på å komme seg ut. Etter det blir man regnet som husokkupant, da blir politiet innblandet. Men i Norge har man ikke lov til å kaste noen på gata, så det vil ende opp med at kommune/nav må anskaffe kommunal bolig eller andre bo muligheter, spesielt om det er barn involvert. Anonymous poster hash: 6c4b0...632
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #9 Skrevet 5. september 2015 Noen jeg vet om måtte kontakte politiet og fylkesmannen for å få kastet ut leieboere da de skyldte 50 000kr. Begeret rant over da leieboerne hadde anskaffet seg en splitter ny volvo. Anonymous poster hash: 965b7...fdd
Hønemor30 Skrevet 5. september 2015 #10 Skrevet 5. september 2015 Det går fort noen måneder. Huseier må sende skriftlig varsel først. Så sende saken til namsmann. Så sender namsmann ut varsel om utkastelse.
overlord Skrevet 5. september 2015 #11 Skrevet 5. september 2015 http://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/juss/utleie-av-bolig/hvis-leien-uteblir/
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #12 Skrevet 5. september 2015 Hvor lenge. Det er familie og jeg bekymrer meg halvt i hjel her. Har ikke hverken økonomi eller lyst til å hjelpe dem pga situasjonen de har rotet seg opp i, lang historie som ikke egner seg her. Men frykter hva som skjer, blir de kastet rett på gaten? Kan eller må kommunen hjelpe dem med nytt husvære? Anonymous poster hash: d5ee4...8b8 Hva tenker de om situasjonen de setter huseier i? Anonymous poster hash: 47c0a...09f For å være ærlig så vet jeg ikke, det jeg vet har jeg fått gjenfortalt. Dette er, tror jeg, en veldig spesielt (og forhåpentligvis unikt) tilfelle. Den oppfatningen jeg fikk var at det "er bare sånn det er", vi har ikke penger for den husleia... Jeg har ikke vært der så lenge samboeren er hjemme, for han har jeg sagt noen sanningens ord til fra før, så vi er vel ikke fan av hverandre hverken han eller jeg... Men om jeg hadde dratt dit, hadde jeg skjemtes om jeg hadde møtt huseierne, og jeg kjenner dem ikke engang Anonymous poster hash: d5ee4...8b8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #13 Skrevet 5. september 2015 Har du depositum på 3 mnd, så er det 3 mnd det går, før utkastelsen kommer, etter det har man maks 1 mnd på å komme seg ut. Etter det blir man regnet som husokkupant, da blir politiet innblandet. Men i Norge har man ikke lov til å kaste noen på gata, så det vil ende opp med at kommune/nav må anskaffe kommunal bolig eller andre bo muligheter, spesielt om det er barn involvert. Anonymous poster hash: 6c4b0...632 Tror det er nav som stilte depositum, men det er jeg ikke sikker på... Anonymous poster hash: d5ee4...8b8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #14 Skrevet 5. september 2015 Har du depositum på 3 mnd, så er det 3 mnd det går, før utkastelsen kommer, etter det har man maks 1 mnd på å komme seg ut. Etter det blir man regnet som husokkupant, da blir politiet innblandet. Men i Norge har man ikke lov til å kaste noen på gata, så det vil ende opp med at kommune/nav må anskaffe kommunal bolig eller andre bo muligheter, spesielt om det er barn involvert. Anonymous poster hash: 6c4b0...632 Tror det er nav som stilte depositum, men det er jeg ikke sikker på... Anonymous poster hash: d5ee4...8b8 Og dette er grunnen til at man aldri må leie ut til de som kommer med nav garanti! Anonymous poster hash: ff43e...78b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå