Gå til innhold

Der sitter du

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og griner over folk som dør. Fordi det er "in" og i media. Hva med alle dyrene som lider i Norge? Hva når du går på butikken og kjøper Prior Kylling og mævler i deg et lårstykke? Er det greit? NEI.

Det er ekstremt lett å kjøpe produkter som ikke er testet på dyr. Men gjør du det? De fleste driter i det.

Hva når du sitter og forteller andre at "jo, vi må la mødre drepe barna sine", du støtter abort. Drap på babyer. Er det ok? NEI. Det er et liv like mye verdt (mer faktisk) som ditt liv.

Ja, for all del, hjelp folk som har det vondt. Det skal man. Men du kan faen ikke sitte der med den feite ræva di i sofaen og drite lang marsj i dyrene og babyene. Abort er drap, prior er dyremishandling. Sånn er det, det er fakta. Hvor er bildene av døde babyer og døde dyr? De problemene forvinner ikke, de er der HELE TIDEN. Hele året, hele livet.

Så, når alle har glemt alle menneskene som lider fordi VG tjener mer på å publisere "slik bedrer du homosexlivet ditt" på forsiden, så er de fortsatt der. Og dyrene. Og babyene. Du kan ikke velge bort hvem du gidder å hjelpe og hvem du synes er verdt NOK.

Anonymous poster hash: a0512...375

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HÆ?!?

Anonymous poster hash: b3c70...526

Skrevet

Og griner over folk som dør. Fordi det er "in" og i media. Hva med alle dyrene som lider i Norge? Hva når du går på butikken og kjøper Prior Kylling og mævler i deg et lårstykke? Er det greit? NEI.

Det er ekstremt lett å kjøpe produkter som ikke er testet på dyr. Men gjør du det? De fleste driter i det.

Hva når du sitter og forteller andre at "jo, vi må la mødre drepe barna sine", du støtter abort. Drap på babyer. Er det ok? NEI. Det er et liv like mye verdt (mer faktisk) som ditt liv.

Ja, for all del, hjelp folk som har det vondt. Det skal man. Men du kan faen ikke sitte der med den feite ræva di i sofaen og drite lang marsj i dyrene og babyene. Abort er drap, prior er dyremishandling. Sånn er det, det er fakta. Hvor er bildene av døde babyer og døde dyr? De problemene forvinner ikke, de er der HELE TIDEN. Hele året, hele livet.

Så, når alle har glemt alle menneskene som lider fordi VG tjener mer på å publisere "slik bedrer du homosexlivet ditt" på forsiden, så er de fortsatt der. Og dyrene. Og babyene. Du kan ikke velge bort hvem du gidder å hjelpe og hvem du synes er verdt NOK.

Anonymous poster hash: a0512...375

Jo. Jeg kan velge. Og prioritere. Og abort er ikke drap i mine øyne. Og jeg er snill mot dyr, snill mot barn og står på for lokalsamfunnet, for flyktningebarn og for mine elever. Jeg kjøper ikke VG uansett. 

Skrevet

Tror du har glemt å ta morgendosen din. Hent dosetten din, ett glass vann og slapp litt av.

Anonymous poster hash: 63c44...687

Skrevet

Takk og pris kan jeg sitte på den "feite" ræva mi og le av sånne innlegg du kommer med, uten å tenke på at jeg tråkket på en maur da jeg var på tur og at jeg heller kunne reddet brunsnegler fra drukningsdøden enn å skrive brev til fadderbarnet mitt.

Anonymous poster hash: adc92...708

Skrevet

Dette er jo ting som blir diskutert nesten daglig og som har pågått lenge. De som bryr seg gjør det de kan, mens de som ikke bryr seg rett og slett driter i det. Det vil alltid være noen som bryr seg og noen som ikke gjør det. Det er MYE man kunne brydd seg om og mye man kunne støttet, men da hadde man ikke fått tid (eller penger) til mye annet (for å overdrive litt).

Skrevet

Mange som ikke har tatt medisinene sine her på dib i dag. Bør vi kontakte hjemmesykpleien for at de skal administrer mulitdose kanskje? Noe må gjøres. 

Anonymous poster hash: cdcbc...18c
Skrevet

Mange som ikke har tatt medisinene sine her på dib i dag. Bør vi kontakte hjemmesykpleien for at de skal administrer mulitdose kanskje? Noe må gjøres.

Anonymous poster hash: cdcbc...18c

Lavere bemanning i helg, så hjemmesykepleien er sikkert bare litt treig. Roer seg nok utover dagen

Skrevet

Så, når alle har glemt alle menneskene som lider fordi VG tjener mer på å publisere "slik bedrer du homosexlivet ditt" på forsiden, så er de fortsatt der. Og dyrene. Og babyene. Du kan ikke velge bort hvem du gidder å hjelpe og hvem du synes er verdt NOK.Anonymous poster hash: a0512...375

Jo. Jeg kan velge. Og prioritere. Og abort er ikke drap i mine øyne. Og jeg er snill mot dyr, snill mot barn og står på for lokalsamfunnet, for flyktningebarn og for mine elever. Jeg kjøper ikke VG uansett.

Men abort er vel likevel et etisk dilemma?

Anonymous poster hash: 06917...4d8

Skrevet

Så, når alle har glemt alle menneskene som lider fordi VG tjener mer på å publisere "slik bedrer du homosexlivet ditt" på forsiden, så er de fortsatt der. Og dyrene. Og babyene. Du kan ikke velge bort hvem du gidder å hjelpe og hvem du synes er verdt NOK.Anonymous poster hash: a0512...375

Men abort er vel likevel et etisk dilemma? Anonymous poster hash: 06917...4d8

Ikke for alle, nei. Jeg er 100 % for selvbestemt abort innen de rammer som er satt av helsevesenet. Ikke noe dilemma der.

Ellers er jeg også opptatt av dyrevelferd i tillegg til å gråte over de umenneskelige skjebnene vi daglig ser på tv og i aviser.

Det var det med to tanker på en gang, da...

Skrevet

Mange av kyllingene i Norge har det sikkert bedre enn barna på flukt fra Syria

Anonymous poster hash: c6763...cdd

Skrevet

Ja, her sitter jeg...

Skal si til sønnen min at du må ikke gråte om du faller å slår deg, for husk at onkel Knut har jo kreft i bukspyttkjertelen, og det er mye verre!

Anonymous poster hash: 30d08...a37

Skrevet

Jeg bryr meg faktisk mer om mennesker enn om kyllinger altså!

Anonymous poster hash: caba2...c29

Skrevet

Jaja..Noen ser enkelt på det, andre evner å ha flere tanker i hodet på en gang.

Skrevet

Er mange som synes mye er fryktelig men ikke gjør noe. Det er så leit. Alle kan gjøre NOE.

Dette gjør jeg.

Jeg bruker appen dyretestet på alt jeg kjøper av kosmetikk og velvære produkter.

Jeg er plan fadder.

Jeg kjørte nylig masse babytøy og utstyr til en som samler inn til flyktningene.

Hver jul velger jeg en veldedig organisasjon jeg gir julegaver til, jeg annonserer på FB at de som ønsker å bidra kan levere til meg. (Overlevering dokumenteres på face med bilder)

Jeg spiser desverre kjøtt men aldri kylling. Lever vegetarisk i uka men spiser altså oksekjøtt innimellom.

Jeg er besøksvenn for en gammel dame uten familie på aldershjemmet i bygda mi.

Jeg har fjernadoptert en hest.

Jeg gjør alt dette og er ikke redd for å skryte av det, jeg har inspirert venner til å gi mer.

Og JA, jeg gråt øynene røde over den døde gutten på stranda. Og hadde jeg ikke gitt alt jeg gjør hadde jeg likevel grått. Fordi jeg er er menneske med empati.

Anonymous poster hash: afe8d...623

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...