Gå til innhold

Kort dag i bhagen, bra eller ikke bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet vårt er akkurat 4 år. H*n er i bhg ca 10-15 og fri etter ønske. Hender h*n kommer nærmere 11 og. Bhg sttesser med dette og kunne tenkt seg h*n kom rundt7-8. Jeg ser ikke at barnet har noen problemer med å komme inn i leken. H*n kjenner de andre godt og leker mye med de hjemme og, de er naboer de fleste i bhg.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg skal vekke barnet for å dra det i bhg så tidlig når det ikke må. Ja, jeg vet at det er to år til skolestart og da må h*n selvsagt tidligere opp.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 497e1...d6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barnehagen har vel en kjernetid, og da er det greit å respektere den tenker jeg. I barnehagene mine har gått i har kjernetiden vært 9:30-13:30.

På den faste turdagen de hadde måtte barnet komme før 8:30.

Handler ikke bare om at barnet kommer lett inn i lek, men også at det er da hovedaktiviteter og opplegg er, og da er det dumt både for de andre barna at det blir litt oppbrudd når andre kommer sent, og dumt for barnet som kommer sent at det ikke får med seg helheten

Anonymous poster hash: 1f837...01a

Skrevet

Her må barna komme innen klokka ni. Om alle barna skulle komme når det passet dem hadde det gått utover aktivitetstilbudet. De kan ikke gå på tur når de venter på et av barna som kommer slentrende klokken 11, midt i kjernetiden. 

Anonymous poster hash: 70a22...3d4
Skrevet

Ville passet på at ungen er i bhg i kjernetiden, men utenom det... Null stress. Ungene her er 3 og 4 år, de er i bhg fra 10-14 pr dag, av og til fra 10-15/15:30, også har de fri de dagene de ønsker å være hjemme. Jeg er ufør, så vi har 100% bhg, da jeg ikke alltid klarer alt gjennom en hel dag (ble ufør tidlig i år, etter bilulykke i fjor)

Når den eldste går siste året i bhg, så tenker jeg vi bruker det bhg året på å tilpasse ungene å stå opp tidligere, så den eldste er klar når det er skoletid :)

Anonymous poster hash: 2896c...458
Skrevet

Barnet vårt er akkurat 4 år. H*n er i bhg ca 10-15 og fri etter ønske. Hender h*n kommer nærmere 11 og. Bhg sttesser med dette og kunne tenkt seg h*n kom rundt7-8. Jeg ser ikke at barnet har noen problemer med å komme inn i leken. H*n kjenner de andre godt og leker mye med de hjemme og, de er naboer de fleste i bhg.

Jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg skal vekke barnet for å dra det i bhg så tidlig når det ikke må. Ja, jeg vet at det er to år til skolestart og da må h*n selvsagt tidligere opp.

Hva tenker dere?

Skjønner ikke hvorfor de vil han skal komme 7-8? Jeg ser den at de vil han skal komme tidligere. Mulig han er litt utenfor i "gjengen" selv om du ikke ser det ved levering? Frileik er gjerne før kjernetiden, og da er det konflikt om han får med seg det enten på formiddagen eller ettermiddagen?

Å komme kl 11 er respektløst ovenfor de andre i bhg. om jeg leverer etter at kjernetiden har startet så forventer jeg ikke at noen kommer ut i garderoben for å ta imot, så da følger jeg inn på avdelingen.

Anonymous poster hash: e6f00...717

Skrevet

Hva tenker dere?

Skjønner ikke hvorfor de vil han skal komme 7-8? Jeg ser den at de vil han skal komme tidligere. Mulig han er litt utenfor i "gjengen" selv om du ikke ser det ved levering? Frileik er gjerne før kjernetiden, og da er det konflikt om han får med seg det enten på formiddagen eller ettermiddagen?

Å komme kl 11 er respektløst ovenfor de andre i bhg. om jeg leverer etter at kjernetiden har startet så forventer jeg ikke at noen kommer ut i garderoben for å ta imot, så da følger jeg inn på avdelingen.

Autokorrekt!

Skulle stå at da er det jo lurt at han kommer før kjernetiden. Skulle ikke stå "konflikt" 😂

Skrevet

Mitt barn har nettop fylt 4 og er i bhg fra 8.45- 12 eller 13 . Utifra når storesøster er ferdig og skal hentes på skolen. Bhg er et tilbud , ikke tvang. Mitt barn kommer godt inn i lek da og synes det er helt fint å bli hentet tidlig for å være med søster og meg før middag og aktiviteter.

Anonymous poster hash: 89b0f...6db

Skrevet

Barnehagen er jo ikke bare frilek. De har en del opplegg, og det skjer gjerne fra 9.30 til lunsj. Kjedelig for et barn å stadig gå glipp av samlingsstunder etc eller komme midt inni samlingsstunden.

Hos oss så de helst at alle hadde kommet innen 9.30 når de skulle gjøre noe. Jeg kan ikke tenke meg at barnehagen krever at noen skal være på plass før klokka 8 som du skriver. Klokka 11 er imidlertid veldig seint om det er ofte dere kommer da.

Hvis barnet sover så lenge, ville jeg kanskje gjort noe med leggetidene... En fireåring trenger sjelden mye mer enn 12 timers søvn. Hvis barnet trenger å sove til 10, har det lagt seg veldig seint.

Anonymous poster hash: a16cf...5ea

Skrevet

Du har virkelig ikke skjønt det, hi.

Anonymous poster hash: 8d0f5...253

Skrevet

H*n er der i kjernetiden. Turdager og andre "spesielle" dager kommer h*n selvsagt i tide til å være med på dette. H*n liker å pusle og leke hjemme før vi går, det rekker h*n ikke om vi skal komme så tidlig.

Hi

Skrevet

Barnehagen er jo ikke bare frilek. De har en del opplegg, og det skjer gjerne fra 9.30 til lunsj. Kjedelig for et barn å stadig gå glipp av samlingsstunder etc eller komme midt inni samlingsstunden.

Hos oss så de helst at alle hadde kommet innen 9.30 når de skulle gjøre noe. Jeg kan ikke tenke meg at barnehagen krever at noen skal være på plass før klokka 8 som du skriver. Klokka 11 er imidlertid veldig seint om det er ofte dere kommer da.

Hvis barnet sover så lenge, ville jeg kanskje gjort noe med leggetidene... En fireåring trenger sjelden mye mer enn 12 timers søvn. Hvis barnet trenger å sove til 10, har det lagt seg veldig seint.

Anonymous poster hash: a16cf...5ea

H*n sover fra 19:15-08:30

H*n sover dårlig og urolig pga mye oppkast om natten. Ømfintlige tarmer etter virus i vinter. Vært mye på sykehus pga dette.

hi

Skrevet

Ville nok heller hatt barnet hjemme en dag enn å levere kl 11. Å levere kl 7-8 er unødvendig når man ikke må synes jeg. Vår 4-åring leveres mellom 8.30 og 9.30. Bhg ønsker de skal komme senest 9.30,da begynner samlingsstund.

Han hentes mellom 14 og 15. Innimellom får han en fridag,2-3 ganger i mnd ca.

Anonymous poster hash: fd8e6...a5d

Skrevet

H*n er der i kjernetiden. Turdager og andre "spesielle" dager kommer h*n selvsagt i tide til å være med på dette. H*n liker å pusle og leke hjemme før vi går, det rekker h*n ikke om vi skal komme så tidlig.

Hi

Anonymous poster hash:

Er barnet der i kjærnetiden dersom han/hun kommer kl elleve?? Uansett; hvilken motivasjon skal de ansatte ha for å ønske at barnet skal komme tidligere enn at barnet skal få det bedre? Tro du meg, de som jobber i bhg har nok å henge fingrene i og dersom det går bra for barnet og det ikke går utover de andre på noen måte, er de bare glad til for å ha en unge mindre å ha ansvar for store deler av dagen.

Anonymous poster hash: ca92d...bd1

Skrevet

Hi

Anonymous poster hash:

Er barnet der i kjærnetiden dersom han/hun kommer kl elleve?? Uansett; hvilken motivasjon skal de ansatte ha for å ønske at barnet skal komme tidligere enn at barnet skal få det bedre? Tro du meg, de som jobber i bhg har nok å henge fingrene i og dersom det går bra for barnet og det ikke går utover de andre på noen måte, er de bare glad til for å ha en unge mindre å ha ansvar for store deler av dagen.

Anonymous poster hash: ca92d...bd1

Jeg skrev innimellom kl. 11. Det er om det ikke skjer noe den dagen annet enn møtedag - da har de ikke kjenetid, ingen samling eller annet.

De mener den beste tiden for lek er tidlig på morgen, da i 7-8 tiden.

hi

Skrevet

Rart at de ikke har kjernetid hver dag? Alle bhg har jo opplegg mer eller mindre hver dag. Kommer ungene midt i opplegget forstyrrer dette de andre barna. Så selvfølgelig synes de som jobber der at ungen skal komme innenfor kjernetiden. Her er kjernetiden 09.30-14. Leverer aldri senere enn da, unntak skjer men da sier jeg selvfølgelig ifra i respekt overfor barna og de som jobber der.

Skrevet

Altså, alle barnehager har kjernetid hver dag! Selv om det ikke står noen spesiell aktivitet på planen foreldre har fått utgitt, er det noen form for organisert aktivitet eller lek.

Barnehager kan "kreve" at barnet er der i kjernetiden.

Og det blir jo ikke lang dag uansett. Lever rett før og hent rett etter kjernetida så blir det fortsatt korte dager. Men ha respekt nok til å følge kjernetida. At bhg ver barnet komme 7-8 er ikke noe å tenke på, men det er grenser...

Anonymous poster hash: 1f837...01a

Skrevet

Jeg jobber i bhg og ser at de barna som kommer 08-09 er mye mere med i leken og får med seg opplegg i bhg.

Kan med hånden på hjertet si at jeg blir rimelig irritert på de som kommer sånn 10.30-11.00 og forventer at vi skal gå fra aktiviteter/samling og møte barnet og prate med foreldrene.. De forstyrrer opplegget vi har planlagt!!!

Så personlig så er det bedre for både bhg og barna og komme tidlig. Får heller leverer 08.00 og hente 12.00 da vøttø hvis barnet ikke kan være flere timer..

Vi anbefaler det hos oss hvertfall.. Er viktig for barnet og få med seg opplegg og aktiviteter vi gjennomfører i bhg. Kjedelig og alltid måtte vente med turer også fordi enkelte ikke kommer før elleve..

Skrevet

Hva tenker dere?

Jeg tenker at du burde kunne klare å holde deg innenfor kjernetiden i det minste, og ikke komme dinglende i 11 tiden

Anonymous poster hash: cc7ba...a3c

Skrevet

Mitt barn har nettop fylt 4 og er i bhg fra 8.45- 12 eller 13 . Utifra når storesøster er ferdig og skal hentes på skolen. Bhg er et tilbud , ikke tvang. Mitt barn kommer godt inn i lek da og synes det er helt fint å bli hentet tidlig for å være med søster og meg før middag og aktiviteter.

Anonymous poster hash: 89b0f...6db

Det er stor forskjell på å komme klokken 11, og å reise hjem klokken 12

Anonymous poster hash: cc7ba...a3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...