Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #1 Skrevet 5. september 2015 Gi meg et overblikk over hva partiene står for? For meg er det viktig med bhg, skole , eldre. Hjelpe flyktningene Anonymous poster hash: 80eeb...4ad
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #2 Skrevet 5. september 2015 Det viktigste du må vite er at dette er et lokalvalg. Hva rikspolitikkerene står for er derfor mindre viktig. Det vesentiger er hvilke utfordringer spessielt din kommune står forran og hvordan lokalpolitikkerene vil takle dem. Anonymous poster hash: a6e10...26f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #3 Skrevet 5. september 2015 Generelt er det venstresiden som vil ta i mot flyktninger, mens "alle" snakker om eldre, skole og barnehager. Ap har spesielt eldrefokus i denne valgkampen, mens både Høyre og Ap er skolefokuserte (skjønt på ganske ulike måter). Venstresiden har en noe større satsing på barnehager, mens Høyre har en stygg tendens til å ville privatisere disse. Med de tingene du nevner, ville jeg anbefalt noe i sjiktet Rødt - SV - Ap - Venstre - KrF. Personlig synes jeg KrF er skrekkelige, men det som rent faktisk motsier at du skal gå for akkurat dem eller Venstre er at de gjerne danner koalisjoner med resten av de borgerlige (H og FrP) og da gjerne kompromisser mye. Dermed gjenstår R, SV, Ap for deg. ...men du burde vel strengt tatt lese deg opp. Og du vil definitivt få folk fra FrP også som påstår at de satser på alt de nevner. Anonymous poster hash: 2f077...a4f
pifi med tre nurk Skrevet 5. september 2015 #4 Skrevet 5. september 2015 Du kan ikke spørre om råd her inne for hva du skal stemme!! Du må lese partiprogram, ta kontakt med lokallagene i kommunen du bor i. Finn ut hva hjertesakene til kandidatene på listene i sin kommune er. Det nytter ikke å høre på Støre eller Dolberg i forhold til hva du skal stemme på i din kommune. Les lokalavisa, den er mest sannsynlig proppfull av aktuelle politiske saker om dagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå