Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #1 Skrevet 5. september 2015 Hvilken "strategi" brukte dere? Jeg har sagt jeg skal slutte nemlig, men har ingen motivasjon Anonymous poster hash: 6885a...896
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #2 Skrevet 5. september 2015 En gang når jeg røykte så forestilte jeg meg plutselig røyken som gikk ned i lungene. Hvordan lungene reagerte med å krympe seg sammen, og hvordan røyken etset hull i lungene. (Se for deg en plastpose som smelter) Og etter det, klarte jeg ikke røyke mer. Jeg fikk frysninger og kvalme bare av tanken! Anonymous poster hash: 23183...ad2
Plutselig_gravid Skrevet 5. september 2015 #3 Skrevet 5. september 2015 Verdens dårligste strategi. Nemlig å begynne med snus i stedet... Kan ikke helt forestille meg at jeg noen gang klarer å legge bort boksen.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #4 Skrevet 5. september 2015 Les deg opp om KOLS og andre lungesykdommer. Sett deg inn i hverdagen til disse menneskene og om framtidsutsiktene deres. Funker fjell her, vil aldri mer røyke! Anonymous poster hash: 12dee...a22
pitrijorg Skrevet 5. september 2015 #5 Skrevet 5. september 2015 Satt meg i bilen på en Ukes biltur og sa til mannen at du stopper ikke bare fordi jeg vil ha en sigg. Å ba ungene si i fra hver gang jeg lukta vondt.
Krumelur Skrevet 5. september 2015 #6 Skrevet 5. september 2015 Ble gravid... Begynte igjen etter jeg fikk første, dum som jeg var. Denne gangen skal jeg ikke gå i fella og tro at jeg kan røyke av og til...
aanonym Skrevet 5. september 2015 #7 Skrevet 5. september 2015 (endret) Få deg en skikkelig influensa, slik at du ikke klarer å røyke på en uke. Eller en annen pause. Hemmeligheten et å ikke begynne igjen. Og ha noe i fingrene, strikking eller noe. Røykesuget er kortvarig, vanen kan ta flere år. Og ikke tenk at du kan røyke litt på fest osv. Tenk på deg selv på samme måte som en tørrlagt alkoholiker. En røyk kan være nok til å begynne igjen. Hilsen røyfri på femte året Endret 5. september 2015 av aanonym
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #8 Skrevet 5. september 2015 Ble gravid... Begynte igjen etter jeg fikk første, dum som jeg var. Denne gangen skal jeg ikke gå i fella og tro at jeg kan røyke av og til... Akkurat det samme her! Anonymous poster hash: e941a...aa4
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #9 Skrevet 5. september 2015 Jeg begynte også med snus. Ikke verdens beste måte å slutte på, men det minste av to onder. Ikke stinker jeg, ikke utsatt for sviskemunn og kondisen har blitt betraktelig bedre. Men skal kvitte meg med den uvanen også. Da er planen å "snuse" nikotintyggis. Anonymous poster hash: bfb30...eee
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #10 Skrevet 5. september 2015 Jeg bare gjorde det. Jeg hadde aldri hatt lyst til å slutte før, men så fikk jeg en grundig luftveisinfeksjon og fant ut at det var teit å ta en røyk utenfor legesenteret da jeg gikk. Så ballet det på seg og vips hadde det gått en uke, da kunne jeg jo like gjerne la være å begynne igjen. Ren impulsbeslutning med andre ord. Anonymous poster hash: 60c8d...cc6
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #11 Skrevet 5. september 2015 Jeg satte en dato lang frem i tid. Kjøpte inn nikotinplaster og tyggegummi til sluttdagen. Leste meg opp på hvilke helsefordeler jeg ville ha av røykeslutten. Jeg siktet mot en helhetlig helsegevinst, for samtidig med røykeslutt begynte jeg å trene, og siden gradvis la jeg om kostholdet skikkelig også. Treningen tok fokuset vekk fra abstinensene, og gjorde dem mildere. Samtidig forebygget jeg den velkjente vektøkningen. Har nå vært røykfri i 3 år. Tenker ikke lenger på røyk, kan uten problemer sitte sammen med folk som røyker uten å kjenne sug, faktisk bare avsky. Det kan være greit å ha noen å slutte sammen med, f.eks venninner eller her på nett(opprett en tråd her på dib!) Anonymous poster hash: b2c26...6cd
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #12 Skrevet 5. september 2015 Jeg er sykepleier og vet veldig godt hva kols og slikt gjør Jeg sluttet når jeg var gravid, egentlig uten problemer, men begynte igjen hver gang :/ Til nå har jeg kuttet ut kjede-meg-røykene, så nå er det vane-røykene igjen Men herlighet så vanskelig det er å gi slipp på dem.. Anonymous poster hash: 6885a...896
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #13 Skrevet 5. september 2015 Hadde god nytte av Allan Carr sin bok Endelig ikke røyker for kvinner. Anonymous poster hash: 579bd...635
piranha Skrevet 5. september 2015 #14 Skrevet 5. september 2015 Ble gravid Bestemte meg for å aldri ta en røyk igjen, og har vært røykfri siden
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #15 Skrevet 5. september 2015 Begynte med snus. Veldig dumt, men likevel bedre enn å røyke. Røyker fortsatt på fest (2-3 ganger i året) og kan ta en røyk på jenteturer/ferier med venninner. Når jeg kjøper røyk til fest eller turer, kaster jeg eller gir bort det som er igjen. Anonymous poster hash: a9a29...681
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 5. september 2015 #16 Skrevet 5. september 2015 Med de to første barna så begynte jeg igjen etter at jeg var ferdig å amme. Ved det tredje svangerskapet sluttet jeg også, men da mistet i uke 12. Fjerde gangen sluttet jeg før jeg ble gravid og ikke som et resultat av at jeg var gravid. Denne gangen begynte jeg heller ikke igjen etterpå. Det er nå fire år siden den 6.sept :-) De to første ukene var et mareritt, men siden har det gått helt fint. Nå vil jeg ikke en gang ha, syns det lukter pyton ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #17 Skrevet 5. september 2015 Se på hva du sparer! Og hva du kan bruke de pengene til. Superbonusen er jo helsegevinsten selvsagt, men det vises jo best på det økonomiske aspektet først Ikke lukter du høgg heller, om du slutter Anonymous poster hash: 3ff94...914
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #18 Skrevet 5. september 2015 For meg fungerte faktisk "av og til" røykinga. Av i to tre måneder, og så kunne jeg røyke "fast" i en uke, eller to, før jeg stoppa igjen. Da var det ikke krise når jeg la røyken på hylla. Og nå er jeg gravid og har ingen planer om å la barna vokse opp i røykehjem, så da er det bare å ikke begynne på igjen. Nå skal det sies at jeg har "lett" for å slutte - ingen abstinenser ingenting. Trur aldri jeg har vært avhengig av nikotin men av vanen. Motivasjon er helse og økonomi. Anonymous poster hash: 5f9bc...dd6
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #19 Skrevet 5. september 2015 Jeg sluttet ved hjelp av champix tablettkur. Har vært røykfri i 7 år nå, har aldri lyst på røyk Anonymous poster hash: 8faa2...73f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #20 Skrevet 5. september 2015 Noen som vet hvor lenge nervøsiteten sitter i når man slutter? Jeg har vært så teit, at jeg etter å ha vært røykfri i 4 år, trodde jeg kunne festrøyke, det ballet på seg og til slutt var hver dag en fest :-p Nå er det slutt, men jeg går og er så nervøs....stresset.... Noen som vet hvor lenge det varer ca. ? Anonymous poster hash: 0f3a0...2e2
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #21 Skrevet 5. september 2015 Brukte el-sigarett i 3mndr, så ble jeg gravid og slutta med den også. 1 år røykfri nå Lett! Anonymous poster hash: 517b8...cd0
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #22 Skrevet 5. september 2015 Seks år røykfri. Sluttet da vi prøvde på nr en. Motivasjonen var og er å holde meg i live lenge nok til å få sett mine barn bli voksne. Hvis ikke det er nok, vet jeg ikke hva som kan motivere deg. Anonymous poster hash: aa9f2...8f7
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #23 Skrevet 5. september 2015 Du må finne lyst til å slutte. Det hjelper ikke for alle med skremsler om kols og kreft. Det er ofte frykten for å leve livet uten røyk som hindrer en i å slutte. Man tror livskvaliteten blir mindre. Man tenker at man ofrer noe. Man kommer til å savne det. Osv. Denne tankegangen er det mulig å snu. Jeg kan anbefale boken Endelig ikke-røyker. Man får en del aha opplevelser. Mannen min sluttet kort tid etter å ha lest boken. Uten noen hjelpemidler. Og han hadde vært et håpløst tilfelle, som egentlig ikke hadde ønske om å slutte... Lykke til Anonymous poster hash: be9e6...d17
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #24 Skrevet 5. september 2015 Hver gang du tar en røyk så velger du å røyke. Det er ikke noe overordnet det. Man er ikke en røyker OG SÅ røyker man. Man gjør seg tiø røyker for hver gang man velger å ta eeen røyk. Er du med? Da jeg skulle slutte, så måtte jeg velge å IKKE ta en eneste røyk. Når jeg fikk veldig lyst på, så telte jeg minutter til det gikk over. De minuttene ble stadig færre. Det samme med snus. Altså; for å slutte å røyke er det bare en ting å gjøre; å velge å ikke røyke. Anonymous poster hash: a53f5...1a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå