Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #1 Skrevet 4. september 2015 Hvor er rettssikkerheten i Norge? Henholdsvis 344 dager samfunnsstraff og 10 måneder fengsel, samt et lavt erstatningskrav fikk disse dyrene for å ødelegge en 14 år gammel jentes liv! Jeg blir kvalm!! https://www.frieord.no/innenriks/bile-mohamed-elmi-18-og-abdirizak-nur-ali-21-domt-for-grove-overgrep-mot-norsk-14-aring/ Anonymous poster hash: d8d5d...dcd
Luksusdyret Skrevet 4. september 2015 #2 Skrevet 4. september 2015 Så lenge det finnes massevis av DAMER som gir ofrene delvis skyld for voldtekter, og så lenge det er tillatt å føre bevis for offerets seksuelle vandel i voldtekssaker, forblir straffene latterlig lave i Norge. I tillegg tror jeg kun EN (!!) prosent av alle anmeldte voldtekter som ender med domfellelse. Skandale, spør du meg. Men så lenge folk skal spekulere om jenta var flørtete, for full, for kort skjørt, gikk alene uten følge i mørke eller hadde for mye sminke og DERFOR ble voldtatt, så lenge det florerer med tips for ofrene hvordan forebygge voldtekter, og ingen tips til potensielle voldtektsmenn om hvordan ikke voldta, så forblir det slik. Dessverre for de involverte. Det jeg vet at hvis jeg blir voldtatt går jeg aldri til politiet med det. Det ender med avhør over flere dager, rettssak der jeg blir spurt om antall partnere, sexlivet mitt blir brettet ut i det offentlige, og så blir man enten frikjent eller at voldtektsmannen får samfunnsstraff. Husker dere saken der ei jente ble voldtatt av fire pakistanske menn på campingplass på en festival? Saken endte med frikjennelse da jenta dagen før hadde sex med samtykke med en fremmed fyr fra Irland, og retten da konkluderte at det ikke var fremmed for jenta å ha sex med utenlandske personer hun ikke kjente så godt, ergo var det ingen voldtekt. Provoserende.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #3 Skrevet 4. september 2015 Så lenge det finnes massevis av DAMER som gir ofrene delvis skyld for voldtekter, og så lenge det er tillatt å føre bevis for offerets seksuelle vandel i voldtekssaker, forblir straffene latterlig lave i Norge. I tillegg tror jeg kun EN (!!) prosent av alle anmeldte voldtekter som ender med domfellelse. Skandale, spør du meg. Men så lenge folk skal spekulere om jenta var flørtete, for full, for kort skjørt, gikk alene uten følge i mørke eller hadde for mye sminke og DERFOR ble voldtatt, så lenge det florerer med tips for ofrene hvordan forebygge voldtekter, og ingen tips til potensielle voldtektsmenn om hvordan ikke voldta, så forblir det slik. Dessverre for de involverte. Det jeg vet at hvis jeg blir voldtatt går jeg aldri til politiet med det. Det ender med avhør over flere dager, rettssak der jeg blir spurt om antall partnere, sexlivet mitt blir brettet ut i det offentlige, og så blir man enten frikjent eller at voldtektsmannen får samfunnsstraff. Husker dere saken der ei jente ble voldtatt av fire pakistanske menn på campingplass på en festival? Saken endte med frikjennelse da jenta dagen før hadde sex med samtykke med en fremmed fyr fra Irland, og retten da konkluderte at det ikke var fremmed for jenta å ha sex med utenlandske personer hun ikke kjente så godt, ergo var det ingen voldtekt. Provoserende. Enig i det du skriver! Og den siste saken du refererer til er en skam for en rettssak! Anonymous poster hash: b2ccf...059
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #4 Skrevet 4. september 2015 Kjenner jeg blir evig kvalm, stakkars lille jente. Så utrolig provoserende å se at de slapp unna så lett. Anonymous poster hash: 46b1a...ba5
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #5 Skrevet 4. september 2015 Jeg skjønner bare ikke hvordan det får an, i denne saken hadde det jo vært voldtekt om så jenta var med på det og så ja i og med at hun bare var 14 år gammel. Jeg blir rett og slett kvalm når jeg leser om saken, og tenker på det slaget i trynet det må være for denne jenta som har opplevd alt dette og så er det straffen de får utdelt. Det er et nesten like stort overgrep mot henne som det som disse mennene utsatte henne for. Og enden på visa er at enda flere som gjennomgår selv grove voldtekter ikke orker/tørr å gå til politiet med sakene. Det er ikke noe rart at voldtekter ser ut til å bli mer og mer normalt og grovere og grovere. Det er jo helt tydelig at her i landet så er det ikke regnet som en ille straff. Du risikerer langt større og hardere straffer for å lure unna penger en å voldta, banke opp eller til og med drepe noen. Det er snakk om et barn som mest sannsynlig vil slite enormt resten av livet pga det som skjedde henne og disse mennene får knapt tilsnakk i forhold til det de har gjort. Som mor til to jenter gjør det meg rett og slett redd for hvor dette samfunnet er på vei. Anonymous poster hash: e9ed2...564
Gjest Jigglewiggle Skrevet 4. september 2015 #6 Skrevet 4. september 2015 Tråden er moderert pga krenkende og injurierende utsagn, samt siteringer av det slettede innlegget. JW, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #7 Skrevet 4. september 2015 En ting er visst og sikkert etter å ha lest alle disse sakene, og hadde noe slikt skjedd med mitt barn skulle jeg ordnet straff på egen hånd. Da hadde jeg kontaktet noen som ville tatt med disse afrikanerne inn i de dypeste skoger, bundet de fast i et tre og så sier jeg ikke mer hva som hadde skjedd.. Stygt hadde det blitt i alle fall og noe politi hadde ikke blitt kontaktet. De skulle fått sin fortjente straff der inne. Har mistet tiltroen til rettsvesenet, mildt sagt sjokkert av å lese denne fæle saken hvor noe så grovt skjer med et lite barn så går de så og si fri. Anonymous poster hash: d8d5d...dcd
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #8 Skrevet 4. september 2015 Slikt søppel har vi ikke bruk for. Den såkalte straffen i slike saker står på ingen måte i stil med forbrytelsen. Når rettsvesenet fungerer så dårlig vil vi nok se flere tilfeller av selvtekt og for å være ærlig, jeg applauderer det. Hvis en mor eller far, søster, bror eller venner av offeret skulle bli tatt for å ha "ordnet opp" på privat initiativ tenker jeg vi får se langt strengere straffer for dem enn en voldtektsmann noen gang vil få. Rettferdig? Langt derifra Anonymous poster hash: b2122...923
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #9 Skrevet 4. september 2015 Ja, innvandring er berikende gitt... Anonymous poster hash: 7c967...26c
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #10 Skrevet 4. september 2015 Jeg tror vi bør sjekke litt andre kilder enn denne for å kunne danne oss noe brukbart bilde av hvor rettferdig eller ikke denne dommen er. Anonymous poster hash: cf0b8...867
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #11 Skrevet 4. september 2015 Jeg tror vi bør sjekke litt andre kilder enn denne for å kunne danne oss noe brukbart bilde av hvor rettferdig eller ikke denne dommen er. Anonymous poster hash: cf0b8...867 Hva slags kilder tenker du på da? Anonymous poster hash: 22ce5...e9b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #12 Skrevet 4. september 2015 Hvor er rettssikkerheten i Norge? Henholdsvis 344 dager samfunnsstraff og 10 måneder fengsel, samt et lavt erstatningskrav fikk disse dyrene for å ødelegge en 14 år gammel jentes liv! Jeg blir kvalm!! https://www.frieord.no/innenriks/bile-mohamed-elmi-18-og-abdirizak-nur-ali-21-domt-for-grove-overgrep-mot-norsk-14-aring/ Anonymous poster hash: d8d5d...dcd Jeg får ikke linken til å virke, kommer bare opp en blank side Anonymous poster hash: 22ce5...e9b
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #13 Skrevet 4. september 2015 Motbydelige udyr! Fortjener ikke livets rett... Skulle ønske de fikk igjen med samme mynt og enda verre!! Og dette vil naive sosialister ha inn i landet vårt og skjønner fremdeles ikke problemet. Syk verden...... Anonymous poster hash: 762a1...64c
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #14 Skrevet 4. september 2015 Jeg tror vi bør sjekke litt andre kilder enn denne for å kunne danne oss noe brukbart bilde av hvor rettferdig eller ikke denne dommen er. Anonymous poster hash: cf0b8...867 Hva mener du kan rettferdiggjøre seksuelt misbruk av et barn? Anonymous poster hash: 22ce5...e9b
Elina Skrevet 5. september 2015 #15 Skrevet 5. september 2015 Helt enig og når Odd Nerdrum fikk 2 år og 10 mnd i fengsel så begynner jeg virkelig å tenke. Er barna våre mindre verdt for staten enn penger. De er uerstattelige! Men alikevel så får disse syke missbrukerne ganske lave straffer. Får ikke opp linken HI, men uansett dette er noe som gjentar seg gang på gang......!
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #16 Skrevet 5. september 2015 Fy f altså, jeg blir rett og slett rasende når jeg leser sånt. Stakkars jente! Anonymous poster hash: 3a1e8...4fa
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #17 Skrevet 5. september 2015 Helt enig og når Odd Nerdrum fikk 2 år og 10 mnd i fengsel så begynner jeg virkelig å tenke. Er barna våre mindre verdt for staten enn penger. De er uerstattelige! Men alikevel så får disse syke missbrukerne ganske lave straffer. Får ikke opp linken HI, men uansett dette er noe som gjentar seg gang på gang......! Selvfølgelig er de det. Hvis du ikke betaler NRK-lisens så får du masse purregebyrer, de tar pant i lønna di og krever inn. Dreper du et barn som helsepersonell så fortsetter du å jobbe innen helsevesenet, bare på et annet sykehus, og du blir skjermet slik at ingen vet hvem du er (sikter til saken om jordmora som rett og slett drepte den nyfødte og holdt på å drepe mora ved å mot bedre vitende tvinge frem vaginal fødsel og legen som sovna på vakt slik at en 2-3 dager gammel baby døde). Det ble også argumentert av en overlege på riksdekkende media at joda, vi sparer fem-ti liv i året ved å sette alle gravide i gang en uke før de 14 dagene som var vanlig den gangen, men tenk hvor mye penger vi sparer på å ikke gjøre det. Trodde ikke folk var så overrasket over at staten bryr seg katta om noen får livene sine ødelagt. Anonymous poster hash: fe391...7d2
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #18 Skrevet 5. september 2015 Ja det er bare å trekke mer av dette søppelet til landet. Anonymous poster hash: 314bc...eba
Anonym bruker Skrevet 5. september 2015 #19 Skrevet 5. september 2015 Er dette virkelig sant? hvordan kan man ha et rettssystem som beskyttet gjerningsmenn og ikke ofrene? Blir kvalm:( Anonymous poster hash: 616f8...454
Luksusdyret Skrevet 5. september 2015 #20 Skrevet 5. september 2015 Er dette virkelig sant? hvordan kan man ha et rettssystem som beskyttet gjerningsmenn og ikke ofrene? Blir kvalm:( Anonymous poster hash: 616f8...454 På samme måte som daaaakkar mobbere forstår ihjel mens mobbeofferet må invitere dem i bursdagen sin, flytte og bytte skole for å slippe unna mobberen, og ellers være pedagogisk og inkludere mobberen i sitt liv.
Elina Skrevet 5. september 2015 #21 Skrevet 5. september 2015 Helt enig og når Odd Nerdrum fikk 2 år og 10 mnd i fengsel så begynner jeg virkelig å tenke. Er barna våre mindre verdt for staten enn penger. De er uerstattelige! Men alikevel så får disse syke missbrukerne ganske lave straffer. Får ikke opp linken HI, men uansett dette er noe som gjentar seg gang på gang......! Selvfølgelig er de det. Hvis du ikke betaler NRK-lisens så får du masse purregebyrer, de tar pant i lønna di og krever inn. Dreper du et barn som helsepersonell så fortsetter du å jobbe innen helsevesenet, bare på et annet sykehus, og du blir skjermet slik at ingen vet hvem du er (sikter til saken om jordmora som rett og slett drepte den nyfødte og holdt på å drepe mora ved å mot bedre vitende tvinge frem vaginal fødsel og legen som sovna på vakt slik at en 2-3 dager gammel baby døde). Det ble også argumentert av en overlege på riksdekkende media at joda, vi sparer fem-ti liv i året ved å sette alle gravide i gang en uke før de 14 dagene som var vanlig den gangen, men tenk hvor mye penger vi sparer på å ikke gjøre det. Trodde ikke folk var så overrasket over at staten bryr seg katta om noen får livene sine ødelagt. Anonymous poster hash: fe391...7d2 Jeg sier ikke jeg er overasket, men jeg er dypt uenig i det og jeg føler systemet i Norge har en primitiv holdning til menneskers liv og helse. For ikke å snakke om hele fengselsvesenet, det er jo helt absurd at mennesker som har gjort noe dumt blir holdt i offentlig husarrest i en gitt tid, som straff. Tror ikke det hjelper , la dem heller få samfunnsstraff og tjene samfunnet isteden for å koste hensidig masse i fengselsplasser. Det vil kanskje få dem som har sklidd litt utenfor samfunnet inn på rett vei. Ikke la dem gå inn i fengsel, det er jo en skole for å bli mer kriminell. Kjenner ikke til noen som ikke har blirr verre etter en fengselstraff. La fengsel være for de som faktisk samfunnet må beskyttes mot. Det komiske er jo at Norge er et land som faktisk er kommet lengre på det området, så man kan jo tenke seg hvordan det er andre steder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå