Gå til innhold

Dere som var overvektig som barn/unge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å legge på dere?

Er dere fremdeles overvektige?

Hvordan evt. kom dere ned i vekt, holder dere der?

Jeg ble overvektig som 15 åring, tror jeg det var. Begynte å legge på meg i 13 årsalderen.

Forøkte å slanke meg, men fikk det ikke helt til og la på meg enda mer. Var vel ikke så super overvektig, men ca 10-15 kg.

Synes det var skikkelig kjipt og føler jeg har mistet en del av ungdomstiden på dette.

Jeg gikk en del ned i vekt da jeg begynte å studere, trente en del også. Ble gravid som 22 åring og la på meg mye.

Va overvektig da i mange år, noe jo-jo slanking.

De siste årer nå (er 40), har jeg klart å komme ned i normalvekt. Prøver å spise sunt, trener en del. Merker jeg må jobbe hardt for å holde vekta og skal lite til før ting "sklir ut".

Har et inntrykk av at mange overvektige unge forblir overvektige i voksen alder. Det kan jeg forstå på mange måter, da det er strevsomt å holde vekta. 

Hvordan er det med dere?

Anonymous poster hash: 361eb...a92
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var litt overvektig hele barndommen. Nærmet meg normalvekt på ungdomsskolen, men da hadde jeg bulimi og et veldig usunt forhold til mat. Etter det har jeg gått opp og ned i vekt. En periode som nornslvektig og godt trent fra 25-28, etter det litt overvektig gjennom to svangerskap, normalvektig (nesten) mens jeg ammet nr to. Nå er jeg overvektig og utrent.

Skrevet

Var overvektig heile barne- og ungdomstida. Greidde å gå ned i midten av tjueårene, oppatt, men så i 30-åra har eg greidd å halda vekta normal, men det krev mykje! Både av kosthold, mosjon og disiplin, så må ta nokre tak innimellom formå korrigera. Har prøvd alt mogleg, men syns kaloriteljing i enden gir best utteljing. Har brukt vg sin vektklubb i mange mange år.

Anonymous poster hash: c3abe...27a

Skrevet

Var overvektig heile barne- og ungdomstida. Greidde å gå ned i midten av tjueårene, oppatt, men så i 30-åra har eg greidd å halda vekta normal, men det krev mykje! Både av kosthold, mosjon og disiplin, så må ta nokre tak innimellom formå korrigera. Har prøvd alt mogleg, men syns kaloriteljing i enden gir best utteljing. Har brukt vg sin vektklubb i mange mange år.

Anonymous poster hash: c3abe...27a

Har også god erfaring med kaloritelling. Brukt Grete Roede sin vektklubb. Må fremdeles telle kalorier til hverdags, eller sånn ca hvor mye inn.

Anonymous poster hash: 361eb...a92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...