Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #1 Skrevet 4. september 2015 Mellomste går i klassen med et barn som er ekstremt stor. Han sliter med å løpe feks på fotball og ellers. Han går for det meste på selvstyre og er ofte ute å sykler ved hovedveien uten hjelm. Burde man gripe inn? Anonymous poster hash: 77252...421
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #2 Skrevet 4. september 2015 Lurer på det samme.. her er det et nabobarn. Jeg kjenner ikke foreldrene godt nok til å si noe til dem, og jeg aner ikke hva som ligger bak overvekten og om de allerede får hjelp. Men det føles så galt å bare sitte og se på... Anonymous poster hash: a5e09...dd5
MarianeA Skrevet 4. september 2015 #3 Skrevet 4. september 2015 Gripe inn fordi han er stor? Eller fordi han sykler uten hjelm? Nei, da kjenner jeg mange hjem hvor man burde gripe inn.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #4 Skrevet 4. september 2015 Gripe inn fordi han er stor? Eller fordi han sykler uten hjelm? Nei, da kjenner jeg mange hjem hvor man burde gripe inn. Det er det jo godt mulig at du faktisk gjør. Anonymous poster hash: 3e8ba...c2d
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #5 Skrevet 4. september 2015 Hva tenker du på med "gripe inn"? Et barn kan godt være grovt overvektig uten at det er noen grunn til å tenke at omsorgssituasjonen er dårlig. Det samme gjelder at en åtteåring er ute uten sykkelhjelm. Men om helheten i barnets situasjon gjør deg bekymret, så bør du ha ekstra fokus på barnet. Kan dere invitere ham hjem, prate med ham, se hvordan inntrykket er av barnet og foreldrene? Anonymous poster hash: db89e...612
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #6 Skrevet 4. september 2015 Hva tenker du på med "gripe inn"? Et barn kan godt være grovt overvektig uten at det er noen grunn til å tenke at omsorgssituasjonen er dårlig. Det samme gjelder at en åtteåring er ute uten sykkelhjelm. Men om helheten i barnets situasjon gjør deg bekymret, så bør du ha ekstra fokus på barnet. Kan dere invitere ham hjem, prate med ham, se hvordan inntrykket er av barnet og foreldrene? Anonymous poster hash: db89e...612 Men om et barn er ekstremt overvektig, så trenger det jo hjelp med dette, uansett hva grunnen er? Anonymous poster hash: a5e09...dd5
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #7 Skrevet 4. september 2015 Hva mener du? Gripe inn? Er det noe dette barnet trenger er det kanskje varme og rause voksne som lærer barna sine å være inkluderende Anonymous poster hash: 84e21...fdf
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #8 Skrevet 4. september 2015 Er det helsesøster på skolen? Kanskje du kan kontakte henne og høre om hun kanskje kan ta kontakt med foreldrene til barnet? Var selv et overvektig barn, og selv om jeg hadde en flott barndom så har dette preget livet mitt. Er normalvektig nå, men var voksen før jeg klarte å ta tak i det, så skulle ønske moren min hadde tatt mer grep enn å bare si at jeg burde slanke meg. Allikevel fortsatte hun å servere usunn mat og ble aldri med meg ut for å få mer mosjon. Anonymous poster hash: ff60e...420
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå