Gå til innhold

keisersnitt vs vanlig fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt en av hver type fødsel? vi får vårt 4 barn nå, å da holder det lissom på en måte. så vi snakker om mulig å kanskje ta keisersnitt og sterilisering i samme runde. på diskusjonsplan enda vel og merke. gubben vil ikke sterilisere seg, han får helt angst av tanken, og dette må han jo få lov til å føle. så vi ser på muligheten at jeg kan gjøre det, for det plager meg ikke.

Det eneste jeg tenker på, er at om man tar keisersnitt... føler man da at man går "glipp" av noe i forhold til at tuppe-lita kommer til verden i forhold til en vanlig fødsel. 

Anonymous poster hash: a7f52...a4c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får vel ikke velge keisersnitt selv? Det får du vel bare av medisinske grunner, evt ekstrem fødselsangst.

Skrevet

vet at jeg ikke får velge dette selv. dette er jo på diskusjonsplan med de som det skal diskuteres med grunnet kronisk sykdom og at jeg ikke tåler noen form for prevensjon annet en regnjakka, å det er det ingen av oss som er så begeistra for:) Men hvis det ender opp med at jeg til syvende og sist kan velge.

Skrevet

vet at jeg ikke får velge dette selv. dette er jo på diskusjonsplan med de som det skal diskuteres med grunnet kronisk sykdom og at jeg ikke tåler noen form for prevensjon annet en regnjakka, å det er det ingen av oss som er så begeistra for:) Men hvis det ender opp med at jeg til syvende og sist kan velge. Anonymous poster hash: a7f52...a4c

Men "jeg vil sterilisere meg i samme slengen" er ikke gyldig grunn for å få innvilget KS. Heller ikke at du bare kan bruke kondom.

Du må nok føde vanlig, og så sterilisere deg senere, og betale det selv.

Anonymous poster hash: 3b650...e7d

Skrevet

Man kan sterilisere seg gratis når man er på barsel etter vaginal fødsel og.

Anonymous poster hash: 4cc76...804

Skrevet

Hvis jeg hadde fått 4 barn, og ikke skulle hatt fler, hadde det ikke vært noe spørsmål om mannen skulle sterilisere seg eller ikke. Litt rettferdighet må det være her i verden. Jeg får "helt angst" av tanken på å føde, men gjør det selvfølgelig allikevel for den gode saken. Det burde virkelig mannen din gjøre også! Det er et mye større inngrep for kvinner. Jeg har født 6 barn, deriblant 1 keisersnitt. Det var helt ukomplisert, men hadde ALDRI valgt det frivillig(selv om jeg hadde mulighetetn av div årsaker)

Skrevet

vet at jeg ikke får velge dette selv. dette er jo på diskusjonsplan med de som det skal diskuteres med grunnet kronisk sykdom og at jeg ikke tåler noen form for prevensjon annet en regnjakka, å det er det ingen av oss som er så begeistra for:) Men hvis det ender opp med at jeg til syvende og sist kan velge. Anonymous poster hash: a7f52...a4c

Men "jeg vil sterilisere meg i samme slengen" er ikke gyldig grunn for å få innvilget KS. Heller ikke at du bare kan bruke kondom.

Du må nok føde vanlig, og så sterilisere deg senere, og betale det selv.

Hadde det vært dette jeg lurte på, hadde det vært dette jeg spurte om:) Jeg lurer på følelsen rundt av disse to typene av fødslene bare.

Skrevet

Jeg har som sagt gjort begge deler, som jeg skriver over her. Det ene er en fødsel, det andre er en operasjon,-for meg! Hadde aldri valgt ks frivillig.

Skrevet

tusen takk for svar. mange tanker som svirrer rundt, og da er det greit å få noen andres relevante meninger og høre erfaringer:)

Skrevet

Jeg har født to vaginalt og en med planlagt ks. Skulle jeg hatt nr 4 hadde jeg ikke vært I tvil: planlagt keisersnitt. Flott opplevelse, rolig stemning, trygt og en utrolig fin opplevelse.

Anonymous poster hash: 9085c...b05

Skrevet

Men "jeg vil sterilisere meg i samme slengen" er ikke gyldig grunn for å få innvilget KS. Heller ikke at du bare kan bruke kondom.Du må nok føde vanlig, og så sterilisere deg senere, og betale det selv.Anonymous poster hash: 3b650...e7d

Hadde det vært dette jeg lurte på, hadde det vært dette jeg spurte om:) Jeg lurer på følelsen rundt av disse to typene av fødslene bare. Anonymous poster hash: a7f52...a4c
Hvorfor det? Ingen kan spå hva du føler.

Skrevet

Jeg har en fødsel og to ks (medisinsje grunner for ks, dessverre).

Det første ks var hastesnitt, det andre planlagt. Hadde jeg kunne velge ville jeg absolutt gått for vaginal fødsel.

Min første, som var fødsel, var tøff, hard og varte i tre dager. Det gikk til slutt, måtte sy endel.. Likevel tar jeg heller tre slike fødsler igjen enn ks. Etter ene ks fikk jeg betennelse i såret som jeg slet med lenge. Etter begge ks var jeg veldig dårlig form, avhengig av hjelp til alt fra dogåing, komme opp av senga til i det hele tatt å løfte baby de første par ukene.

Ka er ikke naturlig, det er operasjon som en løsning som siste utvei.

Velg fødsel, og steriliser deg heller etterpå (mindre omfattende å kun sterilisere seg enn å ta et ks)

Anonymous poster hash: 3aa3e...d06

Skrevet

Jeg har hatt en av hver, og syns KS var MYE bedre. Rolig stemning, kontroll på det som skjedde, og mye lettere å komme seg raskt i god form etterpå enn ved vaginal fødsel. Jeg knyttet meg også fortere til barnet som kom ved KS enn det som ble født vaginalt, for hele situasjonen rundt var så mye bedre. Så KS kan være fint og vakkert, det også.

Du får altså mange forskjellige svar her, og som noen andre sier, det er vanskelig å spå hvordan du kommer til å føle det. Jeg skal ikke ha flere barn, men skulle jeg hatt det, hadde det blitt ved KS (ja, jeg kan velge selv). Og det er visst ganske uproblematisk å sterilisere seg samtidig, hvis du ønsker det. Men det må jo du kjenne på selv.

Lykke til med svangerskap og fødsel og veien videre, enten det blir sånn eller sånn!

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Du får nok ikke innvilget keisersnitt fordi du vil slå to fluer i en smekk og sterilisere deg under fødselen.

Og ja, jeg synes jeg gikk glipp av MYE, både før, under og etter fødselen i forbindelse med keisersnitt. Keisersnitt er flott å ha ved behov men ingenting å trakte etter.

Endret av Darwinia:-)
  • 3 uker senere...
Skrevet

Har født på begge måter. To vidt forskjellige fødsler, men akkurat like følelser:). Like glad i barna (SELVFØLGELIG!). Jeg hadde vært glad i barna mine uansett om de kom ut av øra eller tissen for del😂.

Anonymous poster hash: 81fb4...996

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...