Gå til innhold

3 åring som våkner flere ganger på nettene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun våkner alt fra 1-4 ganger for tiden. Bare rull, jeg må tisse.. Sulten...varm, og den siste jeg har flue i håret mamma. Jeg blir helt utslitt!!! Hun sover ikke på dagen. Blir godt aktivisert på dagen. Spiser godt til kvelds. Blir trygga med døren oppe og lyset i gangen på. Jeg spør henne hva det er som gjør at hun våkner for tiden, men tror ikke hun vet selv. Råd?

Anonymous poster hash: 351b7...866

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare tull*

Skrevet

Å huff. Føler med deg. Jeg har dessverre ingen gode råd, for sånn var min treåring og, og vi måtte bare holde ut. Vi prøvde alt. Et vannglass ved sengen i tilfelle hun ble tørst. Tisselaken i tilfelle hun hadde et uhell. Kosebamser, smokker og you name it rundtom i sengen.

Det er fryktelig slitsomt, men det går over.

Anonymous poster hash: 2f469...f11

Skrevet

Ingen gode råd, men mye sympati. Vi har det akkurat på samme måte. Startet etter begynte på stor avdeling, tror det er mye inntrykk og mye nytt, håper det går seg til fort.

Anonymous poster hash: c9a99...e2e

Skrevet

Ingen gode råd, men mye sympati. Vi har det akkurat på samme måte. Startet etter begynte på stor avdeling, tror det er mye inntrykk og mye nytt, håper det går seg til fort.

Anonymous poster hash: c9a99...e2e

Det er faktisk etter hun begynte på stor avdeling!! Håper det går over da...

Skrevet

Vi har hatt samme problem LENGE og prøvd absolutt alt! På fredag forrige uke bestemte jeg meg for å lage et skjema. For hver morgen hun våkner og ikke har vært oppe på nettene, bare lukket øynene og sovnet igjen, får hun tegne en smiley i dagens rute. Det har hun klart helt fint. Litt trøbbel første natt hvor jeg måtte sitte en stund på sengekanten, men det har gått over. Klarer hun det i natt også får hun en prompepute i morgen siden hun ønsker seg det :P Kommer til å fortsette med skjema en stund til, om det blir flere premier vet jeg ikke, men skjemaet fungerer! Sikkert ikke riktig pedagogisk, men det gir jeg en lang marsj i så lenge hun sover og vi får sove! 

Anonymous poster hash: 783d5...90a
Skrevet

Vi har hatt samme problem LENGE og prøvd absolutt alt! På fredag forrige uke bestemte jeg meg for å lage et skjema. For hver morgen hun våkner og ikke har vært oppe på nettene, bare lukket øynene og sovnet igjen, får hun tegne en smiley i dagens rute. Det har hun klart helt fint. Litt trøbbel første natt hvor jeg måtte sitte en stund på sengekanten, men det har gått over. Klarer hun det i natt også får hun en prompepute i morgen siden hun ønsker seg det :P Kommer til å fortsette med skjema en stund til, om det blir flere premier vet jeg ikke, men skjemaet fungerer! Sikkert ikke riktig pedagogisk, men det gir jeg en lang marsj i så lenge hun sover og vi får sove!

Anonymous poster hash: 783d5...90a

Det skal jeg prøve. Henge opp et ark på rommet hennes der vi tegner smilefjes eller klistrer klistermerke.. Jeg er villig til å prøve det meste nå altså hehe. Jeg og samboer går jo også i tottene på hverandre siden vi er så trette begge to. Hun er jo også i kjempedårlig humør etter barnehagen. Får satse på det kanskje er stresset rundt å starte på ny avd...

Skrevet

Min har også vært sånn hver gang det blir litt mye stress/nytt på dagtid. Begynt i barnehage, begynt på storbarn og nå når han begynte på skole. Det har roet seg igjen etter en måned eller to når rutinene er på plass. Nå i forbindelse med skolestart er det mye uro på natt. Han er ikke nødvendigvis våken, men prater i søvne og sparker av dyna. Sutrer og styrer masse. Holder på fortsatt, håper det går over snart.

Anonymous poster hash: 3f0b6...367

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...