Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #1 Skrevet 3. september 2015 Har ei jente i 4. klasse. Vi er flinke til å invitere venninner hit og hun har alltid noen å være med i friminuttene på skolen. Men, det er sjeldent at hun får invitasjoner om å få komme på besøk. Vet ikke helt hvorfor, men virker som om hun ikke er en prioritet hos noen. Det er jo litt sårt for henne da. Så hvordan håndterer jeg dette? Anonymous poster hash: 3b3f9...1ab
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #2 Skrevet 3. september 2015 I 4.klasse pleier de da styre dette veldig greit selv? Hvorfor spør hun ikke en av venninnene sine om å få blir med hjem fra skolen en dag, tar litt initiativ. Du trenger vel ikke organisere dette for dem lenger, 9-10 åringer pleier vel fikse slikt uten foreldrenes hjelp, det gjør de ihvertfall her. Har barn i 3. og 6.klasse selv, og det er veldig vanlig at barna inviterer seg selv altså.... Men noen ganger er det jo en grunn til at de velger å være et sted fremfor et annet, f.eks har min 3.klassing en venninne som er enebarn. Dette enebarnet liker best å få besøk, hun er ikke særlig glad i å gå på besøk, og ihvertfall ikke hit som det bor fire barn og nesten alltid er flere på besøk. Denne venninnen liker best å leke en-til-en og her i huset er det alltid masse folk, så når min datter og denne venninnen er sammen er de nesten alltid hos henne. Anonymous poster hash: 19b6a...472
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #3 Skrevet 3. september 2015 Hun inviterer seg selv rett som det er, men vi hører aldri noe mer, desverre. Hi Anonymous poster hash: 3b3f9...1ab
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #4 Skrevet 3. september 2015 . Anonymous poster hash: 3b3f9...1ab
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #5 Skrevet 3. september 2015 Men kan hun ikke bare sykle til disse venninnene og ringe på døra da, eller bor dere så øde til at det må kjøres? Mine barn har vennene sine innenfor en radius på 2 km og kan ta sparkesykkel eller sykkel og reise på besøk, sjelden vi voksne organiserer hvem de leker med... Anonymous poster hash: 19b6a...472
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #6 Skrevet 4. september 2015 Her vi bor er det langt mellom venner, så de fleste må kjøres. Hi Anonymous poster hash: 3b3f9...1ab
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #7 Skrevet 4. september 2015 Men kan hun ikke bare sykle til disse venninnene og ringe på døra da, eller bor dere så øde til at det må kjøres? Mine barn har vennene sine innenfor en radius på 2 km og kan ta sparkesykkel eller sykkel og reise på besøk, sjelden vi voksne organiserer hvem de leker med... Anonymous poster hash: 19b6a...472 Guuuud så perfekte liv dere har! Og tenk at det kan gå an å ha det annerledes. Man bor jo øde om man ikke kan sykle over til venner. Anonymous poster hash: ce741...63a
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #8 Skrevet 4. september 2015 Jeg tror det bare er å fortsette å invitere og å oppfordre jenta til å fortsette å invitere seg selv eller hinte om at det hadde vært koselig om hun kunne fått komme til de andre iblant også (helst når de andres foreldre er der, for eksempel ved hente/briungesituasjoner). De andre foreldre bør vel etterhvert begynne å føle på ubehaget ved at det alltid går én vei. Anonymous poster hash: 5d311...dcb
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #9 Skrevet 4. september 2015 Men kan hun ikke bare sykle til disse venninnene og ringe på døra da, eller bor dere så øde til at det må kjøres? Mine barn har vennene sine innenfor en radius på 2 km og kan ta sparkesykkel eller sykkel og reise på besøk, sjelden vi voksne organiserer hvem de leker med... Anonymous poster hash: 19b6a...472 Guuuud så perfekte liv dere har! Og tenk at det kan gå an å ha det annerledes. Man bor jo øde om man ikke kan sykle over til venner. Anonymous poster hash: ce741...63a Jøss, det har da vel ingenting med perfekt eller ikke å gjøre, litt hårsår du eller? Bor man sånn til at en 4.klassing ikke kan sykle til venner så bor man øde, hva har det med perfekt å gjøre? Jeg bodde forresten sånn til selv i flere år av min barndom, var 5-6 km til tettbebygd strøk og jeg måtte kjøres til venner (eneste bussen som gikk var skolebussen). Det har ingenting med perfekt å gjøre, jeg spurte om de bodde så øde til at hun måtte kjøres, for om vennene bor innenfor en radius på 2 km (som de gjør her) mener jeg de kan sykle avgårde og gå på besøk uten at det er avtalt på forhånd når de har blitt så store som 4.klasse.. Anonymous poster hash: 19b6a...472
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #10 Skrevet 4. september 2015 Men kan hun ikke bare sykle til disse venninnene og ringe på døra da, eller bor dere så øde til at det må kjøres? Mine barn har vennene sine innenfor en radius på 2 km og kan ta sparkesykkel eller sykkel og reise på besøk, sjelden vi voksne organiserer hvem de leker med... Anonymous poster hash: 19b6a...472 Guuuud så perfekte liv dere har! Og tenk at det kan gå an å ha det annerledes. Man bor jo øde om man ikke kan sykle over til venner.Anonymous poster hash: ce741...63a Jøss, det har da vel ingenting med perfekt eller ikke å gjøre, litt hårsår du eller? Bor man sånn til at en 4.klassing ikke kan sykle til venner så bor man øde, hva har det med perfekt å gjøre? Jeg bodde forresten sånn til selv i flere år av min barndom, var 5-6 km til tettbebygd strøk og jeg måtte kjøres til venner (eneste bussen som gikk var skolebussen). Det har ingenting med perfekt å gjøre, jeg spurte om de bodde så øde til at hun måtte kjøres, for om vennene bor innenfor en radius på 2 km (som de gjør her) mener jeg de kan sykle avgårde og gå på besøk uten at det er avtalt på forhånd når de har blitt så store som 4.klasse.. Anonymous poster hash: 19b6a...472 Les innleggene dine du. Du fatter jo ikke at ikke alle gjør som du. Hi hadde vel ikke hatt et problem da eller? Hjelp! Anonymous poster hash: ce741...63a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå