Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #1 Skrevet 3. september 2015 Bestemoren min lagde verdens beste brune lapskaus. Syns jeg husker hun hadde oppi en "dært" med hjemmelaget brunsaus når alt var ferdig kokt. Da ble den tykk og god. Noen som vet? Anonymous poster hash: 1b478...bb7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #2 Skrevet 3. september 2015 Jeg lager lapskaus med brunet jevning. Koker først kjøtt, har i grønnsaker i terninger når kjøttet nærmer seg mørt. Lager vanlig brun jevning og blander denne med litt av kokevannet så den får litt flytende konsistens. Blander så jevningen med kjøttet og grønnsakene(siler av litt av kokevannet og justerer underveis så den ikke blir altfor flytende.) Koker alt ferdig i 15-20 minutter(til grønnsakene er møre) Anonymous poster hash: b817f...6e7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #3 Skrevet 3. september 2015 Jeg lager lapskaus med brunet jevning. Koker først kjøtt, har i grønnsaker i terninger når kjøttet nærmer seg mørt. Lager vanlig brun jevning og blander denne med litt av kokevannet så den får litt flytende konsistens. Blander så jevningen med kjøttet og grønnsakene(siler av litt av kokevannet og justerer underveis så den ikke blir altfor flytende.) Koker alt ferdig i 15-20 minutter(til grønnsakene er møre) Anonymous poster hash: b817f...6e7 Takk for svar 😊 Anonymous poster hash: 1b478...bb7
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #4 Skrevet 3. september 2015 Hvis lapskausen blir for tynn har man bare i potetstappe pulver.: )) Anonymous poster hash: 93d79...8b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå