Gå til innhold

Vondt i symfysen? Hvorfor det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag fikk jeg plutselignvondt på venstre side, mellom rumpa og skrittet. I bekkenet elns...symfysen? Kom akutt. Hadde ikke gjort noen øvelser eller annet i forkant, det kom bare plutselig. Er 31+5. Hva kan være årsaken til sånn akutt smerte? Klarer nesten ikke å gå :(

Anonymous poster hash: cc426...ebb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekkenløsning?

Anonymous poster hash: ba4d6...8b7

Skrevet

Bekkenløsning?

Anonymous poster hash: ba4d6...8b7

Kan det komme SÅ akutt uten forvarsel? Har ikke slitt tidligere. Slet mye i forrige svangerskap, men da kom det gradvis..

Skrevet

kan plutselig komme dessverre... hatt det samme selv! 

Anonymous poster hash: aa036...9e8
Skrevet

Nedpress? Symfysen er bruskområdet midt foran på skambenet.

Anonymous poster hash: c97b3...cad

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hvis det kjennes ut som når du var liten og falt på stanga på sykkelen, så er det mest sannsynlig symfyseløsning. Vær glad du fikk det så sent! Jeg fikk det i uke 15 :/ Ta kontakt med fysioterapeut!

Skrevet

Nedpress? Symfysen er bruskområdet midt foran på skambenet.Anonymous poster hash: c97b3...cad

Ok. Det er mer midt under der..ikke lysken, men lenger bak

Skrevet

Kanskje litt som å slå seg på stanga, men det sitter på en måte 5 cm bak lysken. Til venstre for skjeden

Skrevet (endret)

Symfyseløsning har du sikkert. Hatt det selv, det er drittvondt og blir ikke bedre:( klarte nesten ikke sitte, gå eller ligge på siden etter jeg fikk det. Tror jeg var ca 30 uker på vei. Hadde enkelte gode dager og da trente jeg.

Gikk over da fødselen var over, heldigvis👍🏼

Endret av BellaSuz
Skrevet

Det kommer enten plutselig eller gradvis. Jeg hadde litt vondt i bekkenet fra uke 6 men en natt jeg skulle på do i uke 9 så kunne jeg knapt gå og hadde stivnet. Store smerter. Og sånn fortsatte det. Fikk rundt uke 30 vondt i symfysen og.

Anonymous poster hash: 29a79...3ad

Skrevet

Takk for alle svar. Det er faktisk bedre idag, er det normalt og at det plutselig blir bedre igjen?

Det har ikke noe med babyen å gjøre? (Leie osv)

Såvidt jeg vet er ikke babyen festet (men ikke undersøkt det på 4-5 uker) kan det være derfor det gjør vondt?

Skrevet

Veldig normalt å ha brae dager og. Jeg har snart slitt i 3 år men har gode dager og.

Anonymous poster hash: 29a79...3ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...