Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #1 Skrevet 3. september 2015 Hva gjør dere? Dette er snakk om barn under, og rundt 1 år. Lar dere barnet styre dagens aktiviteter? Dersom en feks har en avtale med venninne kl 10. Barnet sover fortsatt i vognen når dere egentlig burde dra (med bil). Tar dere barnet opp og setter i bil, og risikerer at han våkner? Eller venter dere til barnet har sovet ferdig og utsetter avtalen dere har. Lar dere være å dra på ting dersom det kan kollidere med mat/sovetider, og barnet må utsette mat/soving feks en halvtime? Anonymous poster hash: ada03...76f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #2 Skrevet 3. september 2015 Jeg holder selvfølgelig avtaler så lenge barnet er friskt, men prøver å legge avtalene til tidspunkt og sted som passer barnet. Anonymous poster hash: 4aef0...273
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #3 Skrevet 3. september 2015 Jeg vet når barna skal sove, vi har faste rutiner. Så lager jeg avtaler etter det. Anonymous poster hash: 286d6...001
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #4 Skrevet 3. september 2015 Alt ettersom hvilken avtale det er. Venninnene mine forstår hvorfor jeg evt må komme litt senere. Er det lege etc, så holdes avtalen. Jeg selv har aldri reagert på meldinger fra venninner om at 'kommer når baby har våkna'. Er de 20 min forsinket så er det vel en god grunn Anonymous poster hash: b2d3c...96b
Optatium Skrevet 3. september 2015 #5 Skrevet 3. september 2015 Barseltreff og liknende: reiser når jenta våkner. Legetimer og slikt: vekker og drar til avtalt tid.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #6 Skrevet 3. september 2015 Tja, kommer an på barnet. Vi har hatt en som bare var å ta med seg og som tilpasset seg det som skulle skje, sov godt og fikk nok hvile selv om vi farta og var fleksible. Og vi har hatt en som var vanskelig å få til å sove i det hele tatt, uansett hvordan vi gjorde det og hva vi prøvde. Da valgte vi å tilpasse oss for å få nok søvn og hvile, når han først sov så var det første pri (ikke over legetimer osv, men andre mindre låste avtaler). Så jeg tenker det kommer an på barnet og den totale situasjonen. Anonymous poster hash: 62a93...fec
Ikkesåallerværst Skrevet 3. september 2015 #7 Skrevet 3. september 2015 Den gang det var aktuelt: hvis barnet mot formodning skulle sove så lenge at det gikk ut over en avtale lot jeg det sove. Kun legitime som ville gjort at jeg vekket.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #8 Skrevet 3. september 2015 Vi passet på å legge avtaler utenom sovetiden når det gikk, for her ble hele dagen ødelagt om søvnen ble avbrutt eller forskjøvet. Men hadde vi en time ett eller annet sted midt i sovetiden så måtte vi jo bare prøve å forskyve duppen likevel. Anonymous poster hash: 6823b...b3a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #9 Skrevet 3. september 2015 Jeg legger opp dagen utifra våre faste rutiner. Det vil si jeg ikke hadde laget en avtale kl 10 om barnet mitt vanligvis sov da. Med mindre det er en spesiell anledning så klart. Anonymous poster hash: dca94...8d5
❤lille stjerne❤ Skrevet 3. september 2015 #10 Skrevet 3. september 2015 Det blir litt både og, vi har en stor jente også og noen ganger er det hennes ønsker og behov som prioriteres. Minsta hos oss er veldig fleksibel da, hun sover hvorsomhelst og kan fint forskyve tida litt en gang i blant. Men sånn i hovedsak så gjør vi avtaler og planer son kan passe med hennes formiddagslur. Heldigvis trenger ikke det bety å sitte hjemme og vente da hun fint sover i vogna eller i bilen. Er det noe viktig så må vi jo av og til vekke henne for å rekke det, men er det mindre viktig så hender det jeg ringer og sier vi blir en halvtime forsinket fordi hun sover så godt i dag.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #11 Skrevet 3. september 2015 Tenker feks på barseltreff, babysvømming, babysang osv.. Da er det jo til faste kl.slett fordi flere skal møtes. Blir vanskelig å få til slike aktiviteter sammen med andre, dersom det skal klaffe med sovetider for alle. HI. Anonymous poster hash: ada03...76f
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #12 Skrevet 4. september 2015 Tenker feks på barseltreff, babysvømming, babysang osv.. Da er det jo til faste kl.slett fordi flere skal møtes. Blir vanskelig å få til slike aktiviteter sammen med andre, dersom det skal klaffe med sovetider for alle. HI. Anonymous poster hash: ada03...76f De fleste barn sover omtrent samtidig. Er ikke veldig vanskelig å få til noe akkurat. Anonymous poster hash: d9d40...1de
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #13 Skrevet 4. september 2015 Tenker feks på barseltreff, babysvømming, babysang osv.. Da er det jo til faste kl.slett fordi flere skal møtes. Blir vanskelig å få til slike aktiviteter sammen med andre, dersom det skal klaffe med sovetider for alle. HI. Anonymous poster hash: ada03...76f De fleste barn sover omtrent samtidig. Er ikke veldig vanskelig å få til noe akkurat. Anonymous poster hash: d9d40...1de De fleste barn sover omtrent samtidig??? Anonymous poster hash: a021f...bbd
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #14 Skrevet 4. september 2015 Mine har vært så fleksible at da vi gikk på babysvømming tilpasset vi sovingen etter det. Barseltreff var aldri noe problem, hvis det var i sivetiden,så sov de i vogna. Legetimer ol tilpasset vi oss selvfølgelig. Anonymous poster hash: 66fb5...5b0
Optatium Skrevet 4. september 2015 #15 Skrevet 4. september 2015 Babysang var på et tidspunkt da frøkna vanligvis sov, men hun ble vekket for det. Hele verden kan ikke snurre rundt meg og mitt barn, men jeg kan selvfølgelig bestemme om keg vil være med på det.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2015 #16 Skrevet 4. september 2015 Vi tilpasset oss alle sammen. Ungene har aldri trengt faste sovetider eller steder. Så hadde vi en avtale fulgte vi avtalen. Om barnet pleide å sove rundt den tiden, skjøv vi den litt slik at hun kunne sove i vognen eller det bare ble en powernap i bilen og en lengre lur senere. Skulle jeg fulgt sovetiden til minsta hadde vi ikke vært ute av huset på 5mnd. Hun sov og sov, hadde hun en god dag var hun våken tilsammen to timer i løpet av dagen. Det var sove, våknet for å spise og sovnet gjerne mens hun spiste. Storesøster var så fornøyd med en baby i hus, og sjalu ble hun absolutt ikke for jeg hadde nesten like god tid til henne som før ungen ble født. I ettertid har vi funnet ut at hun lå til lading i 5mnd, for etter dette tok aktivitetsnivået hennes helt av. En liten propell som er høyt og lavt fra hun våkner til hun legger seg. Anonymous poster hash: 7e790...1ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå