Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #1 Skrevet 3. september 2015 Er det mors eller fars ansvar å være hjemme med barnet da? Jeg og eksen blir ikke enige. Han mener jeg må ta barnet /barna ved sykdom, så han slipper å ta fri fra jobb. Der er jeg ikke enig! Jeg har barna alle andre dager,også plandager,helligdager osv. Da må jeg ta fri eller ordne barnevakt. Det ser jeg på som naturlig når det er jeg som har barna hjemme,men ikke når de er hos far. Han har de torsdag ettermiddag til mandag morgen annenhver uke. Faller en helligdag,plandag eller sykdom hos barna på hans samvær er det, i følge meg,hans ansvar. Hvordan gjør dere andre det? Føles som han ikke vil ha de hjemme egentlig,ihvertfall ikke en hel dag... Fra han er ferdig på jobb og til barna legges,er det bare 3 timer også,så de har ikke mye tid med pappaen sin heller... Anonymous poster hash: 7dd8d...268
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #2 Skrevet 3. september 2015 Ønsker du ikke å være med barnet ditt når der er sykt!? Anonymous poster hash: 198d9...41c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #3 Skrevet 3. september 2015 Mener selvfølelse han er ansvarlig når han har samvær, og du er ansvarlig når de er hos deg. Anonymous poster hash: 0aa9d...59e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #4 Skrevet 3. september 2015 Mener selvfølelse han er ansvarlig når han har samvær, og du er ansvarlig når de er hos deg. Anonymous poster hash: 0aa9d...59e *selvfølgelig Anonymous poster hash: 0aa9d...59e
Gjest Antarctica Skrevet 3. september 2015 #5 Skrevet 3. september 2015 Ønsker du ikke å være med barnet ditt når der er sykt!? Anonymous poster hash: 198d9...41c Faren ønsker visst ikke det - men det er noe helt annet, eller hva? Hvis du har ekstra "sykt barn-dager" pga du er enslig forsørger, bør du ta akkurat de dagene. Helligdager og plandager er IKKE ditt ansvar.
Superdolly Skrevet 3. september 2015 #6 Skrevet 3. september 2015 Hvordan er sykt-barn-dagene fordelt mellom dere da? Hvis du har alle dagene, har han dessverre rett. Selv om jeg personlig synes det er en utrolig kjip holdning han har. Har dere halvparten hver, må han bare ta sin del.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #7 Skrevet 3. september 2015 Han har i utgangspunktet ikke sykt barn dager å ta av. Du må i så fall overføre noen av dine til far. Hvis han har barna annenhver helg, blir det to av ti ukedager (20%). Du må da overføre 4 av sykedagene til far (20% av 20 dager). Hvis barnet er kronisk sykt blir det dobbelt så mange dager. Du ordner det på NAV. Når det gjelder planleggingsdager, faller disse alltid på fredager hos oss i hvert fall. Hvis det er tilfelle hos dere også, bør du ta disse. Far kan evt ta en av planleggingsdagene. Anonymous poster hash: 43cfb...88e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #8 Skrevet 3. september 2015 Ønsker du ikke å være med barnet ditt når der er sykt!?Anonymous poster hash: 198d9...41c Hjelpes, så usaklig!! Skal ikke far ønske å være sammen med sitt syke barn da?? Den som har samvær, tar selvsagt det som måtte komme av både fordeler og ulemper de dagene!! Det er da logisk! Anonymous poster hash: 9134e...069
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #9 Skrevet 3. september 2015 Ønsker du ikke å være med barnet ditt når der er sykt!?Anonymous poster hash: 198d9...41c Ikke på fars samværsdager nei. Jeg har de alle andre sykedager i året. Svar til dere andre: Vi har fordelt sykedager likt mellom oss, det er bare det at han ikke har lyst til å ta fri fra jobb. Ene barnet vårt har også 2 diagnoser,og ved oppfølging, tester,samtale og kontroller nekter han og å stille opp. Men barnet MÅ ha denne oppfølgingen,og kontroller må tas, så om sykehustimer faller på samværsdag,er det jeg som henter barnet i barnehagen og tar med på sykehus,ellers blir det ikke fulgt opp. Syns virkelig han kan ta sin del av ansvaret snart... Hi Anonymous poster hash: 7dd8d...268
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #10 Skrevet 3. september 2015 Ønsker du ikke å være med barnet ditt når der er sykt!?Anonymous poster hash: 198d9...41c Ikke på fars samværsdager nei. Jeg har de alle andre sykedager i året. Svar til dere andre: Vi har fordelt sykedager likt mellom oss, det er bare det at han ikke har lyst til å ta fri fra jobb. Ene barnet vårt har også 2 diagnoser,og ved oppfølging, tester,samtale og kontroller nekter han og å stille opp. Men barnet MÅ ha denne oppfølgingen,og kontroller må tas, så om sykehustimer faller på samværsdag,er det jeg som henter barnet i barnehagen og tar med på sykehus,ellers blir det ikke fulgt opp. Syns virkelig han kan ta sin del av ansvaret snart... Hi Anonymous poster hash: 7dd8d...268 For en egoistisk fjott. Kanskje familievernkontoret el noe sånt kan hjelpe deg og snakke med han? Jeg kan ikke så mye om sånt. Men uansett om barnet er hos far og blir syk så IKKE dra å hente barnet når far ringer, si "nei det er du som har ansvaret nå under ditt samvær". Da må han barr godta det. Anonymous poster hash: f8484...5ca
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #11 Skrevet 3. september 2015 Ønsker du ikke å være med barnet ditt når der er sykt!?Anonymous poster hash: 198d9...41c Ikke på fars samværsdager nei. Jeg har de alle andre sykedager i året. Svar til dere andre: Vi har fordelt sykedager likt mellom oss, det er bare det at han ikke har lyst til å ta fri fra jobb. Ene barnet vårt har også 2 diagnoser,og ved oppfølging, tester,samtale og kontroller nekter han og å stille opp. Men barnet MÅ ha denne oppfølgingen,og kontroller må tas, så om sykehustimer faller på samværsdag,er det jeg som henter barnet i barnehagen og tar med på sykehus,ellers blir det ikke fulgt opp. Syns virkelig han kan ta sin del av ansvaret snart... Hi Anonymous poster hash: 7dd8d...268 For en egoistisk fjott. Kanskje familievernkontoret el noe sånt kan hjelpe deg og snakke med han? Jeg kan ikke så mye om sånt. Men uansett om barnet er hos far og blir syk så IKKE dra å hente barnet når far ringer, si "nei det er du som har ansvaret nå under ditt samvær". Da må han barr godta det. Anonymous poster hash: f8484...5ca Og nekter han å passe sine syke barn og ikke følger opp viktige avtaler som barna har så syns ikke jeg at han egner seg til å være far. Da tenker han kun på seg selv og ikke på barna, og det går ikke, man må ofre av seg selv for barna. Anonymous poster hash: f8484...5ca
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #12 Skrevet 3. september 2015 Jeg tenker også at familievernkontoret må være en god begynnelse. Da kan dere i hvert fall få til en ryddig avtale. Kanskje kan til og med faren få forklart at at arbeidstakere i Norge har rett til å være hjemme med syke barn. Hvis faren er en dust så er det kanskje en fordel at du tar deg av ungene når de er syke, men da må det jo avtales (skal f.eks. faren ta igjen samværet neste helg?). Barnas beste bør være det viktigste, og hvis faren ikke evner å ta seg skikkelig av ungene sine må du ta deg av dem. Mange alenemødre må dessverre stille ekstra opp for ungene sine fordi faren ikke gidder. Anonymous poster hash: de14e...233
Gjest Antarctica Skrevet 3. september 2015 #13 Skrevet 3. september 2015 Ønsker du ikke å være med barnet ditt når der er sykt!?Anonymous poster hash: 198d9...41c Ikke på fars samværsdager nei. Jeg har de alle andre sykedager i året. Svar til dere andre: Vi har fordelt sykedager likt mellom oss, det er bare det at han ikke har lyst til å ta fri fra jobb. Ene barnet vårt har også 2 diagnoser,og ved oppfølging, tester,samtale og kontroller nekter han og å stille opp. Men barnet MÅ ha denne oppfølgingen,og kontroller må tas, så om sykehustimer faller på samværsdag,er det jeg som henter barnet i barnehagen og tar med på sykehus,ellers blir det ikke fulgt opp. Syns virkelig han kan ta sin del av ansvaret snart... Hi Anonymous poster hash: 7dd8d...268 Da forsømmer han jo sitt barn. Be om å få sykedagene overført tilbake til deg, også de ekstra som følger med kronisk sykdom, og be far om ekstra bidrag siden dette saboterer din karriere mens han bygger opp sin...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #14 Skrevet 3. september 2015 Da får far ha samvær fra fredag ettermiddag til søndag kveld. Anonymous poster hash: 43cfb...88e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #15 Skrevet 3. september 2015 Ønsker du ikke å være med barnet ditt når der er sykt!?Anonymous poster hash: 198d9...41c Ikke på fars samværsdager nei. Jeg har de alle andre sykedager i året. Svar til dere andre: Vi har fordelt sykedager likt mellom oss, det er bare det at han ikke har lyst til å ta fri fra jobb. Ene barnet vårt har også 2 diagnoser,og ved oppfølging, tester,samtale og kontroller nekter han og å stille opp. Men barnet MÅ ha denne oppfølgingen,og kontroller må tas, så om sykehustimer faller på samværsdag,er det jeg som henter barnet i barnehagen og tar med på sykehus,ellers blir det ikke fulgt opp. Syns virkelig han kan ta sin del av ansvaret snart... Hi Anonymous poster hash: 7dd8d...268 Da får du søke om å få alle sykedager overført til deg. Anonymous poster hash: 5a985...8c1
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #16 Skrevet 3. september 2015 Kommer an på. Dersom man er et par har mor og far 10 syktbarn dager hver seg, tilsammen 20 dager. Hvordan har dere fordelt dem? Er ikke unormalt at moren har alle 20 dagene, har du det er det riktig at du skal være hjemme med barnet. Har dere fordelt disse dagene mellom dere skal han være hjemme Anonymous poster hash: 8d5e3...2bb
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #17 Skrevet 3. september 2015 Sitter å ler litt, galgenhumor av komentar din om han ikke kan ta ansvar snart😀 Det kommer han nok ikke til å Gjøre, desverre. Samme med min ex, syke barn er mitt ansvar. Eller barna generelt, her tar faren barna når det passer sånn😀 Det beste for deg å barna er vel at du tar de, og fører over dager på deg så slipper du å irritere seg grønn over hans manglende interesse og ansvar. Er kjipt men på sikt er det lettere å stole på seg selv og slippe drama når han alikevel ikkr tar ansvar. Lykke til☺ Anonymous poster hash: e13c6...91b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå