Gå til innhold

Hvordan løser dere de verste 'trassanfallene'?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så.

Et hjertesukk fra en sliten firebarnsmamma.

Jeg har to gutter og to jenter. Yngste jenta er baby.

De to eldste (gutter) har vært barnemat mot hun som er nest yngst,

Hun er et fyrverkeri fra morgen til kveld, og på godt og vondt. Hehe.

Blid som ei sol og sint som en furie. Og hun er sa som et esel. Hver eneste kveld er en kamp for kveldsstell og leggetid. Hver kveld siste to ukene har endt med at jeg tar henne under armen og bærer henne i seng. Hylende selvsagt.

Vi har prøvd med lokking og luring, gjort avtaler og belønninger... Men hun endrer ikke mønster.

Skulle tro at når hun er bært i seng hver kveld over to uker så tenker hun at det er best å høre...men nei.

Han som er skolegutt har også endret litt oppførsel. Han sier nei til alt. Vil ikke, jeg skal IKKE hjelpe deg, jeg har IKKE vært på do, jeg har IKKE vasket hender. Jeg synes IKKE det var ei fin skolebok...

Det negative har fullstendig tatt over, enten han mener det/snakker sant eller ikke...

Er dette vanlig? Jeg burde jo vite, men jeg har fått fire totalt ulike unger:-)

Anonymous poster hash: 3aa6c...9ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er nest yngste, da?

Skrevet

Tipper at hun må jobbe ekstra hardt for oppmerksomheten, hun er jo midt imellom.

Vi har en toåring, og det går ei kule varmt her også til stadighet.

Det som funker (ikke alltid, altså) er:

Humor og lek: Neimen, se, der ligger bamsen heeelt alene og roper på deg, kanskje du skal legge deg sammen med ham? Se, han gråter jo!

Aldri spør når det ikke er et reelt valg. (skal du komme og legge deg? Nei!!!) Glemmer du denne, må du godta at hun nekter og vente noen minutter før du sier 'nå er det leggetid '. Du får sikkert et NEIII da også, men her har hun ikke noe valg som du overkjører.

Prøv å få fokuset bort fra det du egentlig vil at hun skal gjøre -lur det inn 'bakveien'. 'nå skal vi legge, hvilken bok skal vi lese Først? Vil du ha dyna oppå eller ved siden av deg? Så får hun bestemme litt også. Og godtar underforstått at hun skal legge seg.

Avledning. Finn fram noe spennende. Se her! Se hva jeg fant under senga el.L.(for å få henne ut av et låst raserimodus)

Skrevet

Spør om hun vil gjøre noe selv også, de vil jo ofte veldig gjerne hjelpe til.

Skrevet

Jeg velger mine kamper. Det har resultert i at jeg har levert barn i bhg iført pysj,det har skjedd toppen 2 ganger for barnet synes det er flaut,så påkledning gjøres nå uten protester. Det samme med hår,datteren har blitt levert uten at en børste har vært i nærheten av det,også flaut så hårstell går nå fint.

Protester på legging har jeg løst ved at jeg da tar vekk sengeklærne hun er glad i,siden hun ikke "trenger" de likevel.

Dilldall hører ikke hjemme her i huset,men har i grunn lite trass i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: 971e7...92f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...