Gå til innhold

Er jeg rasistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har møtt en hyggelig mann, som jeg har god kjemi med. Denne mannen er født og oppvokst i Norge, men familien er fra Afghanistan.

Er så redd for å innlede noe forhold også blir alt bare feil🙈

Er jeg teit som tenker slik? Vil styre litt unna egentlig...

Anonymous poster hash: a4f52...1e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En sunn skepsis vil jeg si.. ☺

Anonymous poster hash: 7f687...c94

Skrevet

En sunn skepsis vil jeg si.. ☺

Anonymous poster hash: 7f687...c94

Takk! Var noe slikt jeg tenkte å høre😊

Anonymous poster hash: a4f52...1e6

Skrevet

Det er jo definitivt rasisme, men om det er så dumt å være selektiv på dette tviler jeg vel på.

Anonymous poster hash: 37a9c...4e4

Skrevet

Ikke rasisme, men sunn skepsis. Vi har forskjellige kulturer.

Har enn god venn der foreldrene kom som palestinske flyktninger. Denne vennen er gift med ei norsk, og de har ett fantastisk ekteskap. Broren til denne vennen er en helt annen type! Han har banket kjærestene sine, er tilhenger av Hamas, og kjenner Arfan Bhatti. Han er også den peneste mannen i søskenflokken! Nydelig pen! Han er dritskummel... Han er hyggelig mot meg, men jeg håper han er evig singel.

Man vet aldri.. Man vet aldri med etnisk norske heller. Jeg har selv bodd sammen med en voldelig psykopat, og han er norsk.

Ta veldig små skritt!! Vær på vakt, og sjekk litt ut fortiden hans. Pass på deg selv ❤️

Anonymous poster hash: 25da5...95b

Skrevet

Det er jo definitivt rasisme, men om det er så dumt å være selektiv på dette tviler jeg vel på.

Hvordan I alle dager kan du kalle det rasisme?? Slå opp ordet du..Hadde hun vært rasist hadde hun vel aldri gått inn i et forhold med han? Dummeste jeg har lest i dag.

Anonymous poster hash: 93a58...6d2

Skrevet

Det er vel ikke rasisme å være redd for kulturkræsj? Om han hadde vært adoptert av norske foreldre som barn og dermed ikke hadde noen påvirkning fra kulturen, men du var skeptisk fordi han opprinnelig var fra Afghanistan, da kunne man kalt det rasisme.

Anonymous poster hash: 8c966...bba
Skrevet

Avslutt nå før det blir dypere følelser. Sunn skepsis- lytt på magefølelsen din.

Anonymous poster hash: 9bcb4...f9d
Skrevet

Hvordan I alle dager kan du kalle det rasisme?? Slå opp ordet du..Hadde hun vært rasist hadde hun vel aldri gått inn i et forhold med han? Dummeste jeg har lest i dag.

Anonymous poster hash: 93a58...6d2

Kanskje du skal lese litt selv:

"Rasisme er rettferdiggjøring av negativ forskjellsbehandling av enkeltpersoner eller grupper med utgangspunkt i deres hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse"

HI er negativ til et forhold med denne mannen utelukkende pga hans etniske opprinnelse. At det er ikke er negativ forskjellsbehandling pga rase er jo bare idiotisk å påstå. Noen ganger er imidlertid ikke rasisme så galt. Noen ganger er det klokt. Det endrer ikke hva det er.

Skrevet

Hvis du skulle satse på et liv med denne mannen, hva med barna? Hvordan skal de oppdras? Jenter i hijab fra småbarnsalder? Alltid frykt for at han tar barna med seg og forsvinner? Dette er en kultur der kvinner ikke er noe verdt og ikke har noen rettigheter.

Anonymous poster hash: 0eb91...d72

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis du skulle satse på et liv med denne mannen, hva med barna? Hvordan skal de oppdras? Jenter i hijab fra småbarnsalder? Alltid frykt for at han tar barna med seg og forsvinner? Dette er en kultur der kvinner ikke er noe verdt og ikke har noen rettigheter.

Du vet visst ikke så mye om Afghanistan, gjør du vel?

HI, du må jo bare finne ut selv om dere er en god match eller ikke. Afghanere og norsk-afghanere og nordmenn fins i alle fasonger, billedlig talt, og du vet best selv hva som skal til for at du skal ha det ok i et forhold. Det vet ikke vi.

Skrevet

Hvis du skulle satse på et liv med denne mannen, hva med barna? Hvordan skal de oppdras? Jenter i hijab fra småbarnsalder? Alltid frykt for at han tar barna med seg og forsvinner? Dette er en kultur der kvinner ikke er noe verdt og ikke har noen rettigheter.Anonymous poster hash: 0eb91...d72

HI, du må jo bare finne ut selv om dere er en god match eller ikke. Afghanere og norsk-afghanere og nordmenn fins i alle fasonger, billedlig talt, og du vet best selv hva som skal til for at du skal ha det ok i et forhold. Det vet ikke vi.

Festlig med hersketeknikk? Afghanistan er kåret til verdens verste land for kvinner å leve i, ikke uten grunn.

Gjest Antarctica
Skrevet

Hvis du skulle satse på et liv med denne mannen, hva med barna? Hvordan skal de oppdras? Jenter i hijab fra småbarnsalder? Alltid frykt for at han tar barna med seg og forsvinner? Dette er en kultur der kvinner ikke er noe verdt og ikke har noen rettigheter.Anonymous poster hash: 0eb91...d72

Festlig med hersketeknikk? Afghanistan er kåret til verdens verste land for kvinner å leve i, ikke uten grunn.

Sjekket du hva som var grunnene...? Mor/barn-helse (abortmuligheter, svangerskapsomsorg, fødselsomsorg o.l.) er øverst på lista. Krig er også på topp, noe som alltid går mest ut over kvinner og barn. Taliban er et annet moment. Men HI bor i Norge, og disse tre går ikke på noen måte utover henne...

I tillegg er Afghanistan et stort land med ulike religioner, og f eks er det mange områder ingen tradisjon for hijab. (Hvis den i seg selv er et problem.)

Mannen kan være buddhist, for alt du vet, eller en pinsevenn som ikke tør bo der pga Taliban...

Skrevet

Oj, sann.. :-) Ja, sannsynligheten er stor for at han er pinsevenn eller buddhist.. Har du sjekket den prosentvise fordelingen av religionene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...