Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #1 Skrevet 2. september 2015 Jeg blir mer og mer følsom, og føler jeg reagerer på flere matvarer. Så etter å ha prøvd å eliminere har jeg kommet frem til at jeg reagerer på: Sukker, hvete/og annen mel(?), chili, hvitløk, melk/fløte, soya, hvit ris, mørkt kjøtt, kjøttdeig..Men kan det stemme? Jeg tåler jo snart ingenting.. Jeg blir til og med dårlig (i hele kroppen) når jeg spiser ren kylling og salat..Har funnet ut at det kan være grillkrydderet, for jeg kan jo ikke reagere på kylling og grønn salat?.. Anonymous poster hash: 771d6...2a3
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #2 Skrevet 2. september 2015 Har du sjekket deg for IBS? Jeg har det, og reagerer på det underligste ting, men det kommer i perioder hos meg. De verste periodene tåler jeg ingenting. Enkelte dager sulter jeg, jeg drikker kun vann, likevel er jeg dårlig og oppblåst. Ting jeg aldri tåler: Ren melk, sjokolade (melkesjokolade spesielt), og taco (jeg aner ikke hva det er i tacoen som jeg ikke tåler, da det virker som om jeg tåler en og en ingrediens andre ganger, gjelder også krydder, som vi lager selv). Virker som om det er komboen av ting jeg ikke tåler, av og til. Anonymous poster hash: ee5bc...648
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #3 Skrevet 2. september 2015 Min mor hadde det sånn. Hun måtte alltid på do etter måltid, og ble alltid sittende i evigheter. Samt hun hadde til tider store smerter. Hun ble undersøkt for cøliaki, men så viste det seg under undersøkelsen at det var magesår hun hadde. Så tre tablettkurer senere ble hun frisk fra noe som hun hadde strevd med i et par år. Anonymous poster hash: 1427c...22f
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #4 Skrevet 3. september 2015 Er du sikker på at du faktisk reagerer på alt det du lister opp? Hvis du feks har irritabel tarm som gjerne har gode og dårlige perioder kan det godt være at du ser en falsk sammenheng mellom matvarer og plager. Og hva er verst synes du, å ha et så begrenset kosthold eller være plaget med magen? Kan det være verdt det å faktisk spise litt mer liberalt, og heller ha litt større plager? Og hvordan "reagerer" du i hele kroppen? Det høres egentlig veldig rart ut, og jeg tviler på at det er matvarer som gir deg alle plagene dine. Kan godt være at noen matvarer ikke er bra for deg, og at de bør du kutte ut. Har du prøvd FODMAP? Det er normalt med noe luft i magen, det er normalt med litt ubehag fra magen av og til, det er normalt å ha vekslende avføringsmønster avhengig av hva man spiser. Anonymous poster hash: ca6d4...712
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #5 Skrevet 3. september 2015 Enig med de over at du mest sannsynlig har irritabel tarm. Jeg har det og det går litt i perioder hva og hvor ofte jeg reagerer. Men det som alltid gjør med dårlig er stress og lite søvn, da blir jeg oppblåst og uvel uansett hva jeg spiser. Anonymous poster hash: e42b2...d54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå