Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #1 Skrevet 2. september 2015 Jeg fikk dommen min i dag om at jeg vant i rettsak ang barnefaren til min sønn. BF er veldig psykisk ustabil og ruser seg blandt annet. Ikke hatt leilighet eller jobb på 3 år.Da fikk jeg medhold i at han ikke får ta del i foreldreansvaret og han får ikke samvær med min sønn. Jeg er så lykkelig etter tre år med advokatmøter o.lMn nå slo frykten meg ang om han kan anke saken? Kan hvem som helst anke en dom de får? Og kommer den "automatisk" igjennom om han velger å anke? Blir det da ny rettsak?Håper virkelig jeg slipper dette etter 3 år med et rent helvette...... Anonymous poster hash: d55ac...e5d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #2 Skrevet 2. september 2015 Ja, han kan anke Anonymous poster hash: 36c4e...d22
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #3 Skrevet 2. september 2015 Kan en domstol velge å avslå denne anken? Eller blir det da garantert en ny rettsak? Anonymous poster hash: d55ac...e5d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #4 Skrevet 2. september 2015 Han kan anke til lagmannsretten og deretter til høyesterett. Han kan og kreve ny dommer og ny sakkyndig. Det kan jo skje at anken blir forkastet, men det skal mye til. Hilsen ei som har vært gjennom det samme... Totalt fem runder i retten siste fire åra.. Far gikk fra 40/60- null. Han har fått beskjed av retten og barnevern i klartekst at han skal la barnet sitt være i fred nå. Så husk at motparten din både kan anke og ta saken opp på nytt om en stund. Om han har fri rettshjelp kan han holde på sånn i årevis. Jeg har ikke fri rettshjelp, og bare siste runde i retten i fjor kostet meg 170000,-... Jeg er rævkjørt økonomisk... Han er millionærarving. Lykke til ❤️ Anonymous poster hash: b6e25...2ab
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #5 Skrevet 2. september 2015 Han har også fri rettshjelp (han bor jo bokstavelig talt på gata og på andre sine sofaer.......) mens vi har overhodet ikke dette. Irriterende.. Jeg har ikke fått dommen enda i posten (advokat ringte meg i dag) men han har også sendt dommen ned til en adresse der han holder til (andre siden av landet). Er det to uker de har på seg til å anke? Anonymous poster hash: d55ac...e5d
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #6 Skrevet 2. september 2015 Han kan anke til lagmannsretten og deretter til høyesterett. Han kan og kreve ny dommer og ny sakkyndig. Det kan jo skje at anken blir forkastet, men det skal mye til. Hilsen ei som har vært gjennom det samme... Totalt fem runder i retten siste fire åra.. Far gikk fra 40/60- null. Han har fått beskjed av retten og barnevern i klartekst at han skal la barnet sitt være i fred nå. Så husk at motparten din både kan anke og ta saken opp på nytt om en stund. Om han har fri rettshjelp kan han holde på sånn i årevis. Jeg har ikke fri rettshjelp, og bare siste runde i retten i fjor kostet meg 170000,-... Jeg er rævkjørt økonomisk... Han er millionærarving. Lykke til ❤️ Anonymous poster hash: b6e25...2ab Han kan anke til lagmannsretten, den er grei, men å anke til høyesterett er langt mer komplisert. http://www.domstol.no/no/Sivil-sak/Sakstyper/Anke-i-sivil-sak/ Anonymous poster hash: 23208...dfa
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #7 Skrevet 2. september 2015 Ja, det er komplisert, men jeg havnet nesten der i siste runde. Da var det barnevernet som slo hardt inn. Anonymous poster hash: b6e25...2ab
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #8 Skrevet 2. september 2015 Han har også fri rettshjelp (han bor jo bokstavelig talt på gata og på andre sine sofaer.......) mens vi har overhodet ikke dette. Irriterende.. Jeg har ikke fått dommen enda i posten (advokat ringte meg i dag) men han har også sendt dommen ned til en adresse der han holder til (andre siden av landet). Er det to uker de har på seg til å anke? Anonymous poster hash: d55ac...e5d Vi hadde en mnd... Pyton mnd. Fikk varsel om at han anket samme dag som fristen gikk ut. Denne mannen er psykopat, og det har jeg svart på hvitt fra flere sakkyndige. Han har gjort livet vårt til ett mareritt, og barnet mitt har trengt mye psykologhjelp for å komme seg til hektene igjen. H*n har vært livredd faren sin... Anonymous poster hash: b6e25...2ab
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #9 Skrevet 2. september 2015 Hvis jeg ikke tar feil; han kan garantert snke til lagmannsrett. Han kan prøve å anke til høyesterett, men saken din høres krystallklar ut så dit blir nok anken avslått. Det er en vurderingssak Anonymous poster hash: 330dd...1aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå