Gå til innhold

Noen som er kjent i Bergen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på hotell i helgen, Edvard Grieg hotell på sandsli, noen som vet hvor det er? Uansett, hvor langt er det derfra til akvariet? Og ikea? Er det andre ting for barn rundtom? Vet om fløyen, går det an med vogn opp fløyen?

Anonymous poster hash: 767c5...faf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nokså langt unna sentrum og på helt andre siden av byen enn IKEA. Leos lekeland ligger like ved.

Anonymous poster hash: d96dd...3d6

Skrevet

Det er ute med flyplassen, ca 30 min til sentrum med buss. IKEA er vel 45 min unna med buss, det er i Åsane, helt på andre siden av byen. Det går fint å gå opp på Fløien med vogn 😊

Skrevet

Grieg suitell ligger ganske nær flyplassen. Det er ca 3 mil inn til sentrum og ca 4-5 mil til IKEA. Det går kjempefint an å gå på fløyen med barnevogn. Det er fine grusveier å trille på :) Både akvariet og fløyen ligger i sentrum. Det samme gjør vilvite (aktivitetssenter) som også er kjekt for litt større unger. Velkommen til norges vakreste by ;)

Anonymous poster hash: d2c39...7d3
Skrevet

Vi har bil, men gruer meg litt å kjøre der 😂 Det sto at det var 15min til sentrum, men er altså 30 minutter da? Er det god parkering ved akvariet?

HI

Skrevet

Med bil er det ca 20 min. Parker på Bystasjonen og spaser inn til sentrum, tar 5 min.

Skrevet

Var på akvariet for noen år siden, mener å huske vi parkerte i et parkeringshus rett ved akvariet da? Som tilhørte det? Men kanskje fullt der da det er en sånn dnb dag?

Skrevet

Jeg anbefaler deg å ta bybanen framfor å styre med å kjøre i byen i helga.

Skrevet

Da må de til Nesttun, like greit å parkere på Bystasjonen. Er jo bare rett frem hele.

Skrevet

Man kan parkere i et lite parkeringshus dom hører til Akvariet ja. Akvariet er på Nordnes. Må kjøre gjennom hele sentrum... Da bør du gjerne være litt kjent.

Det er ganske langt å gå fra bystasjonen til Akvariet og

Anonymous poster hash: a088a...6b8

Skrevet

Klostergarasjen er jo også et alternativ og noe nærmere enn Bygarasjen. P-huset ved akvariet er også greit, men veldig trangt.

Anonymous poster hash: 34aa0...646

Skrevet

P-huset ved akvariet er ikke akvariet sitt, det er offentlig :)

Anonymous poster hash: 34aa0...646

Skrevet

Om de har litt større ungar, så kan VilVite vere eit greit alternativ om veret er dårleg. Hadde parkert på bystasjonen og gått til akvariet om veret er ok.  Er litt kronglete å køyre dit om du ikkje er kjend, og kvier deg for bykøyring, men er ein parkeringsplass like ved. 

Skrevet

Vi fant frem ganske greit sist altså, men var verre å komme derfra 😂

Vi får prøve å være ute i god tid da, så kanskje vi får plass til å parkere noe sted :)

Er det andre parkeringer nær akvariet? Må være maks 10min å gå.

Skrevet

Grieg suitell ligger ganske nær flyplassen. Det er ca 3 mil inn til sentrum og ca 4-5 mil til IKEA. Det går kjempefint an å gå på fløyen med barnevogn. Det er fine grusveier å trille på :) Både akvariet og fløyen ligger i sentrum. Det samme gjør vilvite (aktivitetssenter) som også er kjekt for litt større unger. Velkommen til norges vakreste by ;)

Anonymous poster hash: d2c39...7d3

Her bommer du ganske mye på avstandene. Det er kortere. Ca 3 mil fra Sandsli til IKEA. Ca 15 km til sentrum.

Anonymous poster hash: 73764...bac

Skrevet

Vi fant frem ganske greit sist altså, men var verre å komme derfra

Vi får prøve å være ute i god tid da, så kanskje vi får plass til å parkere noe sted :)

Er det andre parkeringer nær akvariet? Må være maks 10min å gå.

Beste sted å parkere utenom akvariet, er nok Klostergarasjen. Hvis du går ut av garasjen i Valkendorfsgaten, bruker du ca. 15 min. på å gå til Akvariet. Da er du også bare 5 min. unna Fløibanen.

Anonymous poster hash: 65b95...b6d

Skrevet

Kjør evt til lagunen og ta bybanen derifra. Fra sentrum kan du gå eller ta buss (11?) til akvariet. Veldig greit å slippe bil i byen.

Anonymous poster hash: e62fb...c68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...