Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #1 Skrevet 2. september 2015 Sønnen min skal få sine første briller, lurer på om de skal fjernes før gym på skolen ? Eller har de brillene på hele tiden selv i gym/fotball ? Noe spesielt som er lurt å huske på ? Ikke billigt, og han som er så distre. Finnes det forsikring for barnebriller som forsvinner, dvs at han roter de vekk ? Anonymous poster hash: 54953...b27
TinaK 1990 Skrevet 2. september 2015 #2 Skrevet 2. september 2015 Det kommer jo an på hvorfor han har briller og hvilken styrke? Min sønn som har +6 har de på absolutt hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #3 Skrevet 2. september 2015 Ikke forsikring! Anonymous poster hash: 383b8...bd7
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #4 Skrevet 2. september 2015 Det kommer jo an på hvorfor han har briller og hvilken styrke? Min sønn som har +6 har de på absolutt hele dagen. Han er nærsynt, -4 og kommer til å bruke de hele dagen men ble usikker på om de bruker brlller i gym og lignende der de risikerer å få ball i ansiktet ? Anonymous poster hash: 54953...b27
Optatium Skrevet 2. september 2015 #5 Skrevet 2. september 2015 Har han -4 så må han ha briller i gymmen. Jeg ville knapt sett ballen og jeg har -4.5.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 2. september 2015 #6 Skrevet 2. september 2015 Min er langsynt, men bruker briller hele dagen bortsett fra svømmeundervisning. Om brillene blir ødelagt på skolen dekker skolen dem, men hva som skjer om de bare forsvinner vet jeg ikke. Jeg vil anta at når gutten din ser så dårlig så har han dem for det meste på.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #7 Skrevet 2. september 2015 Datteren min har på brillene uansett. Hun ser jo nesten ikke uten, så koordinering i forhold til ballspill blir jo umulig Skjer det uhell på skolen dekker skolen sin forsikring. Skjer det noe hjemme, at de blir borte eller annet, så kan man nok ta det på innbo. Men man får jo uansett dekt nye glass en gang pr år. Og deler av innfatningen. Anonymous poster hash: 4f131...640
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #8 Skrevet 2. september 2015 Han kommer ikke til å glemme dem igjen noe sted, de kommer til å sitte på nesa hele tiden. Som flere andre skriver, ekstra viktig å ha dem ved ballspilling ol, for da kan han faktisk se hvor ballen er, det kan han ikke uten. Anonymous poster hash: 26adf...652
holahopp Skrevet 2. september 2015 #9 Skrevet 2. september 2015 Hva med å få en sportsbrille i tillegg?
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #10 Skrevet 2. september 2015 Hva mener du med at man får dekt nytt glass hvert år og deler av innfatningen ? Anonymous poster hash: 54953...b27
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #11 Skrevet 2. september 2015 Hva mener du med at man får dekt nytt glass hvert år og deler av innfatningen ? Anonymous poster hash: 54953...b27 Man kan få dekt noe av NAV hvis synsfeilen oppfyller noen kriterier. Vanlig nærsynthet dekkes ikke, men det gjør skjeling, mye skjeve hornhinner (tror det er hvis det er mer enn 2,50 eller 3,00) eller hvis det er stor forskjell mellom øynene (tror det også er mer enn 2,50). Anonymous poster hash: 26adf...652
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #12 Skrevet 2. september 2015 Hva mener du med at man får dekt nytt glass hvert år og deler av innfatningen ? Anonymous poster hash: 54953...b27 Ikke sikkert det gjelder alle synsfeil? Vi fikk i allefall beskjed hos optiker om å signere nav-papirer som de sendte inn. Vi betalte kun en liten del av innfatningen. Så briller til jentungen som egentlig koster 4-5000, koster oss bare rundt 300kr. Anonymous poster hash: 4f131...640
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #13 Skrevet 2. september 2015 Jeg har en førsteklassing. Han er langsynt, men kompanserer godt uten briller. Han har begynt å ta de av seg når han leker ute, legger de hvor om helst og glemmer de. Nå har vi begynt med brillebruk kun innendørs, han legger de igjen på pulten i friminuttene. Det fungerer fint, og var greit ifølge øyelegen. Vi får nye glass når de er slitt og dekt 750kr av innfatningen. Ingen begrensing på hvor ofte kan kan bytte glass. Anonymous poster hash: f3115...008
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #14 Skrevet 2. september 2015 Det kommer jo an på hvorfor han har briller og hvilken styrke? Min sønn som har +6 har de på absolutt hele dagen. Han er nærsynt, -4 og kommer til å bruke de hele dagen men ble usikker på om de bruker brlller i gym og lignende der de risikerer å få ball i ansiktet ? Anonymous poster hash: 54953...b27 Selvfølgelig må han bruke brillene. Hvordan skal gan få utbytte av gym etc når han er såpass nærsynt uten briller Dessuten....ball I ansiktet etc kan like nye skje I lek etc....eller har du tenkt å ta fra han briller hver gang han skal ut å leke? Anonymous poster hash: 383b8...bd7
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #15 Skrevet 2. september 2015 Jeg har en førsteklassing. Han er langsynt, men kompanserer godt uten briller. Han har begynt å ta de av seg når han leker ute, legger de hvor om helst og glemmer de. Nå har vi begynt med brillebruk kun innendørs, han legger de igjen på pulten i friminuttene. Det fungerer fint, og var greit ifølge øyelegen. Vi får nye glass når de er slitt og dekt 750kr av innfatningen. Ingen begrensing på hvor ofte kan kan bytte glass. Anonymous poster hash: f3115...008 Ingen begrensning? Du lever nok I en drømmeverden. Både mine to barn og de andre vi kjenner får dekket et par brilleglass pr år. Yngre barn (0-3 år) får d3kket oftere. Anonymous poster hash: 383b8...bd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå