Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #1 Skrevet 2. september 2015 Og legge igjen kontaktinformasjon til faren til min førsteklassing? På skolen. Telefonnummer, mailadresse. De har kun samvær annenhver helg og han leverer henne da påfølgende mandag. Jeg skjønner bare ikke hvorfor han klager på at han ikke blir nok inkludert i skolehverdagen hennes, hun har jo gått der to knappe uker!! Og hvorfor han ikke kan legge igjen denne informasjonen selv. De på skolen vet min samboer ikke er hennes far, men etterspurte hans og mitt tlf nr første skoledag. Anonymous poster hash: 645c6...f39
Kyllingbein Skrevet 2. september 2015 #2 Skrevet 2. september 2015 Jeg vil si det er ditt ansvar siden han ikke har mulighet til å stille opp i like stor grad mtp permer, timeplaner osv.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #3 Skrevet 2. september 2015 Og man lurer på hvorfor det er krig i verden? Anonymous poster hash: 29967...555
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #4 Skrevet 2. september 2015 Han skal levere henne på mandag. Ikke verre enn at han drar litt tidligere og prater litt med lærer han også? Frem til nå har det ikke vært noe og inkludere han i! Lekser feks skal være gjort innen fredagsmorgen og blir ikke gitt før mandager, så det får han ikke hjulpet henne med. Anonymous poster hash: 645c6...f39
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #5 Skrevet 2. september 2015 Nei, det er ikke noe du må gjøre. Han kan selv kontakte skolen og informere. Men med mindre du har spesielle grunnet (og det har jo alle her om de blir motsagt i forhold til hva de vil høre), så tenker jeg at det er du som er konfliktfremmende når du ikke kan gjøre såpass for at en far som ønsker å være involvert skal forbli det. Anonymous poster hash: 36676...8e4
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #6 Skrevet 2. september 2015 Med mindre far er evneveik burde han klare den enkle oppgaven å gi skolen hans telefonnummer og epost-adresse Anonymous poster hash: ebfd0...ef9
Superdolly Skrevet 2. september 2015 #7 Skrevet 2. september 2015 Dette burde han jo selvsagt kunne gjøre selv. Nå har han tydeligvis ikke gjort det, og skolen etterspør dette. Formelt sett er det naturligvis ikke ditt ansvar, men jeg synes nok dette er en kamel du bør kunne svelge. Ikke er den av de største heller. Skriv en liten lapp med fars telefonnummer og mailadresse, og lever den til skolen. Så kan du klappe deg fornøyd på skulderen, og tenke at du strekker deg for ditt barns beste. Og du hjelper skolen og læreren. Og selvsagt far.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #8 Skrevet 2. september 2015 Dette burde han jo selvsagt kunne gjøre selv. Nå har han tydeligvis ikke gjort det, og skolen etterspør dette. Formelt sett er det naturligvis ikke ditt ansvar, men jeg synes nok dette er en kamel du bør kunne svelge. Ikke er den av de største heller. Skriv en liten lapp med fars telefonnummer og mailadresse, og lever den til skolen. Så kan du klappe deg fornøyd på skulderen, og tenke at du strekker deg for ditt barns beste. Og du hjelper skolen og læreren. Og selvsagt far. Skolen han ikke spurt etter hans nummer. De spurte etter min samboers tlf nummer. Vi har bodd sammen siden barnet var tre år gammel. Men fair enough. Får gi de en post it lapp med nr hans på... Siden han ikke greier og snakke med de selv. Anonymous poster hash: 645c6...f39
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #9 Skrevet 2. september 2015 Her har jeg gitt opplysninger om far til skolen. Han evner ikke å gjøre en dritt selv, men jeg orker ikke lenger å irritere meg over at han er så tafatt, så akkurat sånne ting tar jeg meg av. Han klager og syter over alt mulig, også på barnet. Han klarte mirakuløst nok å kontakte NAV for å få nedsatt bidraget da Anonymous poster hash: 66215...fad
Gjest Antarctica Skrevet 2. september 2015 #10 Skrevet 2. september 2015 Han kan selv kontakte skolen. Telefonen ER oppfunnet.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #11 Skrevet 2. september 2015 Faen så mange ubrukelige mødre som finnes! Anonymous poster hash: 9dd75...d11
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #12 Skrevet 2. september 2015 Dustete av skolen å be om kontaktinfo til samboeren din og ikke barnets far. Er det noe og de ikke får tak i deg, så er det selvsagt barnets far de skal ringe, ikke samboeren din. Ta deg sammen og gi denne infoen til skolen. Han er barnets FAR! Anonymous poster hash: cc853...c0d
Gjest Antarctica Skrevet 2. september 2015 #13 Skrevet 2. september 2015 Faen så mange ubrukelige mødre som finnes! Anonymous poster hash: 9dd75...d11 I dette tilfellet tror jeg du har stavet litt feil. Det heter en far, flere fedre.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #14 Skrevet 3. september 2015 Vi får brev hvert år hvor vi skal skrive kontaktinfo til foreldre. Man kan også føre opp en tredje omsorgsperson. Da de spurte om ditt og din samboers nr. ville jeg også oppgitt fars. Anonymous poster hash: 551de...54b
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #15 Skrevet 3. september 2015 Det må selvsagt far klare selv. Be han sende en mail til skolen. Du er ikke moren hans. Nå vet jeg ikke hvor mye involvert faren er, eller vil være. Jeg har oppgitt min nye samboer sitt telefon nummer til skolen. Om de ikke får tak i meg, kontakter de han. Enkelt og greit fordi det er han som er pappaen til sine bonusbarn. Den biologiske faren trakk seg unna da de var små. Er min nye samboer som oppdrar de med meg og stiller opp 100%. Anonymous poster hash: dab10...ed4
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #16 Skrevet 3. september 2015 Tja...hvis du skal spikke fliser, så er selvfølgelig dette fars ansvar. Men det er vel DU som har fått utlevert skjema hvor dere skal oppføre kontaktinformasjon? Hvis du har fått et slikt skjema og ikke ført og fars kontaktinfor, så synes jeg egentlig du er konfliktskapende. Hvis far klager over at han er lite inkludert, så kan du vel forsøke å inkludere han litt mer? Selv om han kun har samvær i helgene? Ha med å sende han ukeplaner som informasjon slik at han kan se hva som foregår? Anonymous poster hash: 2ec53...cad
Gjest Antarctica Skrevet 3. september 2015 #17 Skrevet 3. september 2015 Tja...hvis du skal spikke fliser, så er selvfølgelig dette fars ansvar. Men det er vel DU som har fått utlevert skjema hvor dere skal oppføre kontaktinformasjon? Hvis du har fått et slikt skjema og ikke ført og fars kontaktinfor, så synes jeg egentlig du er konfliktskapende. Hvis far klager over at han er lite inkludert, så kan du vel forsøke å inkludere han litt mer? Selv om han kun har samvær i helgene? Ha med å sende han ukeplaner som informasjon slik at han kan se hva som foregår? Anonymous poster hash: 2ec53...cad Ukeplaner, skoleruter o.l er vel nettopp noe man skal skaffe seg selv... De ligger på skolens læringsplattform i de fleste kommuner (hos oss heter den Fronter, andre har Moodle eller itsLearning.) Å degge for en voksen mann som føler seg "lite inkludert" er bare å fortsette å bygge opp rundt offerrollen hans. Han har et barn i skolen, hans samarbeid må foregå med skolen, ikke med mor som mellommann. Det er bare manipulering.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2015 #18 Skrevet 3. september 2015 Tja...hvis du skal spikke fliser, så er selvfølgelig dette fars ansvar. Men det er vel DU som har fått utlevert skjema hvor dere skal oppføre kontaktinformasjon? Hvis du har fått et slikt skjema og ikke ført og fars kontaktinfor, så synes jeg egentlig du er konfliktskapende. Hvis far klager over at han er lite inkludert, så kan du vel forsøke å inkludere han litt mer? Selv om han kun har samvær i helgene? Ha med å sende han ukeplaner som informasjon slik at han kan se hva som foregår?Anonymous poster hash: 2ec53...cad Ukeplaner, skoleruter o.l er vel nettopp noe man skal skaffe seg selv... De ligger på skolens læringsplattform i de fleste kommuner (hos oss heter den Fronter, andre har Moodle eller itsLearning.) Å degge for en voksen mann som føler seg "lite inkludert" er bare å fortsette å bygge opp rundt offerrollen hans. Han har et barn i skolen, hans samarbeid må foregå med skolen, ikke med mor som mellommann. Det er bare manipulering. Tja....mulig du ser det slik. HIs oss brukes its learning. Lærerne legger ikke ut ukeplaner der de første årene rette og slett fordi ungene ikke bruker dette verktøyet før rundt 3-4 klasse. I slike tilfeller kan man sikkert få læreren til å maile seg en kopi, men jeg tipper de fleste lærere foretrekker at foreldrene greier å samarbeide for det er vel det det kalles -samarbeid. Ikke nødvendigvis degging! Noen ganger bør både mor og far greie p se litt lenger enn sin egen nesetipp og kanskje greie å "ofre" seg bittelitt. Anonymous poster hash: 2ec53...cad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå