Gå til innhold

Enormt vondt å tisse! Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver igjen.

Tok cystoskopi i dag og jeg holder på å forgå hver gang jeg må tisse. Må bite i et håndkle og la tårene spurte fritt, er faktisk noe av det vondeste jeg har opplevd!

De fjernet noe endovev inni der, så jeg tisser klumper også..deilig!

Har spruteflaske med lunka vann for å lindre noe, men syns ikke det hjelper så mye, altså! Noen andre tips?

Anonymous poster hash: 32546...164

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? Dere har jo alltid så mye fine tips! Holder på å forgå her! :P

Skrevet

Vet ikke om det kan hjelpe for deg, men da jeg hadde født første hadde jeg utrolig vondt for å tisse. Det hjalp å holde en lunken klut på området mens jeg tisset, evnt tisset i dusjen.

Anonymous poster hash: a6ae8...065

Skrevet

Vet ikke om det kan hjelpe for deg, men da jeg hadde født første hadde jeg utrolig vondt for å tisse. Det hjalp å holde en lunken klut på området mens jeg tisset, evnt tisset i dusjen.

Anonymous poster hash: a6ae8...065

Takk for tips! :) Har ei spruteflaske som jeg bruker, gjorde også det etter jeg hadde født, men det her er et helt annet nivå av smerte :o Er jo skrapa opp inni urinrøret, også tisser jeg klumper.. Fins det en krem som bedøver?!

Skrevet

Xylocainkrem bedøver, men vet ikke om det hjelper så lenge det er inni urinrøret det er vondt?

Anonymous poster hash: 5462a...36b

Skrevet

Har du prøvd smertestillende tabletter?

Skrevet

Uvi ?

Gooo bedring

Anonymous poster hash: 31d50...9dc

Skrevet

Takk for tips om krem, er verdt et forsøk! :)

Nei, ikke uvi, har tatt cystoskopi, da fører de et metallrør med kamera på opp urinrøret for å se i blæren. Skulle visst være slik et par/tre dager :o

Skrevet

Takk for tips om krem, er verdt et forsøk! :)

Nei, ikke uvi, har tatt cystoskopi, da fører de et metallrør med kamera på opp urinrøret for å se i blæren. Skulle visst være slik et par/tre dager :o

Smertestillende bruker jeg, fikk resept på paralgin! Lille meg som ellers ikke bruker smertestillende blir ganske fin i farta av to sånne, så humøret er i hvertfall på topp :P

Skrevet

Xylocain finnes i gele. Brukes når man kateteriserer, spesielt på menn. Det kan du jo prøve. God bedring!

Skrevet

Xylocain vil ikke hjelpe mye hvis smertene sitter inne i urinrøret. Du får bare smurt utenpå. Hvis du da ikke finner urinrøret og sprøyter gelen inn.

Hvis du får urinen ut, så ville jeg forsøkt å holde ut. Det burde være bedre allerede imorra. Hvis du ikke får urinen ut, bør du få smertestillende.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Jeg får urinen ut, men må bite i et håndkle og skrike for å i det hele tatt komme meg gjennom det.

Var ikke mye bedre i dag, verre i grunn da jeg ikke tok smertestillende før jeg la meg :(

Æsj..det her gidder jeg ikke så lenge :P

Skrevet

Usj, nå kjenner jeg at jeg gruer meg :( venter på time til cystoscopi.

Tror jeg ville prøvd xylocain. Det blir jo brukt for å bedøve når det skal settes kateter også.

Anonymous poster hash: d7e08...6e0

Skrevet

Usj, nå kjenner jeg at jeg gruer meg :( venter på time til cystoscopi.

Tror jeg ville prøvd xylocain. Det blir jo brukt for å bedøve når det skal settes kateter også.

Anonymous poster hash: d7e08...6e0

Uff, ikke meningen å skremme noen!! Kan trøste deg med at undersøkelsen i seg selv syns jeg var veldig grei! Kjente litt ubehag akkurat i det hun satt skopet inn, men ikke noe verre enn en celleprøve hos gyn! :)

Litt ekkelt når blæren blir fylt med sånn væske, men det kjennes bare ut som blæren er full, ikke noe vondt eller spreng eller noe!

Ikke sikkert du får like vondt etterpå heller :) De brant jo bort litt inni blæra mi, og jeg tisser mye blod og klumper nå.

Lykke til når det er din tur :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...