Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #1 Skrevet 2. september 2015 Har noen gode tips / råd utenom medisin som kan hjelpe mot depresjon? Anonymous poster hash: c3121...c4f
Surogvanskelig Skrevet 2. september 2015 #2 Skrevet 2. september 2015 Samtaleterapi. Gjør de vanlige tingene. Holde deg i aktivitet.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #3 Skrevet 2. september 2015 Samtaleterapi, ja. Dessuten: Stå opp om morgenen, dusj, gå en tur, sørg for å spise selv om du ikke er sulten, møt mennesker selv om du helst vil bure deg inne. Døgnrtytme, kosthold, fysisk aktivitet og sosialisering har enorm betydning for om det går nedover eller oppover med en depresjon. Anonymous poster hash: e6fed...4e1
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #4 Skrevet 2. september 2015 Du må gå gjøre ting som gir deg energi. Trene, gå tur, være sosial. Spise riktig. Google kosthold og depresjon. Du må begynne å se, stopp opp og nyt utsikten, lukt på rosene. Det høres kanskje flåsete ut men når man er deprimert stenger man av sansene sine. Du føler en innvendig smerte og ubehag men tar ikke alltid inn alt det fine og deilige rundt deg. Om du bevist åpner opp sansene og feks står på et vakkert utsiktspunkt og lar skuldrene synke litt, pust med magen og la tankene fare. Bare vær der du er i øyeblikket. Selv regnvann som renner nedover ansiktet må du føle på. Ta inn alle følelser, jobber du med dette bevist og tvinger det vonde bakover vil det gå lettere og lettere. Skal vedde for du ikke puster med magen akkurat nå. Kjenn etter, trekker du luft bare til brystet? Trekk luft heeeeelt ned i magen. Jeg har vært langt nede. Alt var svart og jeg hadde masse vonde tanker. Jeg har gått i terapi men den viktigste jobben gjorde jeg selv. Spis riktig, pust med magen og sett pris på de små tingene. Du må tvinge deg selv i starten. Det er vanskelig, jeg vet alt om det. Anonymous poster hash: d3b9c...776
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #5 Skrevet 2. september 2015 Takk for gode tips. Alt er bare mørkt. Trøstespiser STORE memgder mat, gått opp mange kilo ... Anonymous poster hash: c3121...c4f
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #6 Skrevet 2. september 2015 Kognitiv terapi. Altså å bevisst endre på sine tankemønstre. Slutte å gruble på de tunge tankene, og lære deg teknikker hvordan du kan snu det når disse tankene kommer sigende. Ikke isoler deg, selv om det føles nesten umulig ut å komme seg ut av døra. Anonymous poster hash: 9dd5f...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå