Gå til innhold

Skal du stemme ved kommunevalget?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og om du ikke skal det; hvorfor ikke?



Anonymous poster hash: 306a6...f8c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig skal jeg det ☺

Skrevet

Selvsagt! De som ikke velger å stemme har virkelig ikke den rette takknemligheten de burde ha for å leve i et demokrati. Jeg synes det er både skremmende og trist at så mange som 20-30% av befolkningen ikke bruker stemmeretten sin.



Anonymous poster hash: 7afc8...2d0
Skrevet

Selvfølgelig! :)

 

Om folk ikke klarer å bestemme seg for hvilket parti de holder mest med (sjelden man er enig i alle sakene og holdningene, men man bør velge det partiet som har samme mening som deg i den/de sakene som er aller viktigst for deg), så håper jeg de kan dra og heller stemme blankt.

Jeg blir helt flau når man ser hvor lav prosent av norges befolkning som faktisk bruker stemmeretten sin.

 

Anonymous poster hash: 4304b...5b4

Skrevet

Hadde jeg hatt mer tiltro til min egen lille kommune hadde det vært lettere å reist seg opp og stemt. De som jobber i kommunen her bryr seg generelt lite om folk flest. De har ivertfall ikke så veldig mye peiling. Har faktisk tro på kommunesammenslåing i vårt tilfelle her. Tror jeg skal stemme allikevel rett og slett fordi jeg mener det er viktig å bruke stemmeretten. 

Skrevet

Selvfølgelig!

 

Alt annet ville være å fraskrive seg retten til å mene noe om samfunnet jeg bor i.

 

(Jeg har forresten stemt allerede).



Anonymous poster hash: 8c4b2...92b
Skrevet

Nei, eller kanskje jeg stikker å stemmer på FRP, bare for pur :)



Anonymous poster hash: eaab0...7d9
Skrevet

 

Nei, eller kanskje jeg stikker å stemmer på FRP, bare for pur :)

 

Anonymous poster hash: eaab0...7d9

Så klart du må stemme! Alle stemmer utgjør en forskjell.

 

Anonymous poster hash: 306a6...f8c

Skrevet

Jeg skal stemme.

 

Men jeg forstår også de som bestemmer seg for at er så lite engasjert at de ikke stemmer. Finnes mange ting jeg ikke engasjerer meg i og det finnes folk som driter i politikk og det må de få lov til.

 

Anonymous poster hash: b57bb...2e8

Skrevet

Nei, det skal jeg ikke



Anonymous poster hash: 61603...57f
Skrevet

 

Og om du ikke skal det; hvorfor ikke?

 

Anonymous poster hash: 306a6...f8c

Ja, såklart. :)

Skrevet

Jeg skal stemme.

 

Men jeg forstår også de som bestemmer seg for at er så lite engasjert at de ikke stemmer. Finnes mange ting jeg ikke engasjerer meg i og det finnes folk som driter i politikk og det må de få lov til.

 

Anonymous poster hash: b57bb...2e8

Ja, det er utrolig mange som "driter i politikk". Og det er det dummeste jeg hører! ALT er relatert til politikk; arbeid, helse, fritid, veier, regninger som kommer i posten, maten du kjøper osv. osv.

 

 

Anonymous poster hash: 4304b...5b4

Skrevet

Nei, det skal jeg ikke. Regner med at det ikke blir store forskjellen her i kommunen uansett hvem som styrer.

 

Anonymous poster hash: 2bf30...148

Skrevet

Ja, klart jeg bruker min stemmerett :)

Skrevet

Selvfølgelig skal jeg stemme! Idioti å ikke bruke stemmeretten!

 

Anonymous poster hash: 8a233...299

Skrevet

Ja det skal jeg. 

 

Kunne ønske man måtte ta en slik valgomat for å kunne stemme riktig i henhold til hvilke saker som var viktige for deg som person for å luke vekk de som stemmer på noe uten å ha satt seg inn i noe eller bare stemmer for de alltid har stemt det. 

 

Tror det er mange som ville fått seg en overraskelse der. 



Anonymous poster hash: f58fc...78a
Skrevet

 

Jeg skal stemme.

 

Men jeg forstår også de som bestemmer seg for at er så lite engasjert at de ikke stemmer. Finnes mange ting jeg ikke engasjerer meg i og det finnes folk som driter i politikk og det må de få lov til.

 

Anonymous poster hash: b57bb...2e8

Ja, det er utrolig mange som "driter i politikk". Og det er det dummeste jeg hører! ALT er relatert til politikk; arbeid, helse, fritid, veier, regninger som kommer i posten, maten du kjøper osv. osv.

 

 

Anonymous poster hash: 4304b...5b4

De driter ofte i disse tingene også.. Bortsett de hvis NAV ikke betaler i tide så klart...

 

Anonymous poster hash: b57bb...2e8

Skrevet

Alltid!!

 

Anonymous poster hash: 3e82b...c70

Skrevet

Har allerede stemt siden jeg er usikker på formen min når selve valgdagen kommer. Deilig å være ferdig med det og kunne gjemme bort all den forbannede propagandaen til folk på facebook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...