Gå til innhold

Kommer for sent hjem...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 10 år som ikke klarer å holde tider!sier vi at hun skal komme rett hjem etter håndballtreninga kan hun finne på å bli et par timer lengre....eks...hva gjør dere med slikt?konsekvenser?

Anonymous poster hash: 0169e...ff9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig bør det få konsekvenser.

Dere bør snakke sammen og bli enige om konsekvensene på forhånd slik at hun vet hva som venter henne dersom hun ikke overholder reglene.

Anonymous poster hash: 5c8a9...b99

Skrevet

Vi ringer og minner på

Anonymous poster hash: dbb11...875
Skrevet

Har tatt fra henne iphone/ipad etc,men akkurat som om det går rett forbi henne

Skrevet

Har dere tatt fra dere selv muligheten til å få tak i henne og hun dere har dere allerede skutt dere selv i foten. Og hva om noe alvorlig skjer henne når hun er alene?

Hvorfor er dere ikke med på trening?

Og hva skal en 10 åring med en iphone? 

Skrevet

Har fått tlf i have fra tanten.Vi tar ikke tlf når hun skal noen sted...men hun får ikke bruke den når hun skal til nabojenta eller være inne og om kveldene.Har flere barn som må følges opp og kan ikke alltid være med på trening.

Skrevet

Gave skulle d stå..

Skrevet

Lås døra

Anonymous poster hash: ce432...432
Skrevet

Lås døra??

Skrevet

Jeg var sånn da jeg var liten. Dagdrømmer og glemte alltid tid og sted og avtaler. Mamma forsøkte med konsekvenser, men innså at det ikke fungerte uansett. Jeg brydde meg ikke.

Men jeg er vokst opp til et bra menneske for dere har utdannelse og jobb og inntekt og 3 barn. Og jeg holder avtaler og tider nå:)

Anonymous poster hash: 0a5bd...057

Skrevet

Noen gode råd?😐

Skrevet

Hva gjør hun de timene etter trening?

Anonymous poster hash: 2a661...9ce

Skrevet

Er med venninner på banen....

Skrevet

Er med venninner på banen....

Hva er problemet med å være sammen med venninner etter trening?

Kan du ikke lage en avtale at hun kan være der f.eks en time etterpå og så skal hun komme hjem. Hvis hun ikke kommer hjem, så får hun ikke lov til å være igjen etter trening neste gang.

På den måten får hun lov til å være med venninnene OG dere setter klare grenser.

Jeg syns at barn må få konsekvenser direkte knytttet til problemet.

Anonymous poster hash: 2a661...9ce

Skrevet

Hun er ti år. Hun er åpenbart sløv. (Ikke negativt ment, barn kan være veldig sosete i den alderen)

Hun tenker sikkert hun skal bare bli litt til og at det ikke gjør noe. I hennes hode er hun jo på en måte fortsatt på trening. Hun koser seg sikkert og tiden går så alt for fort i godt selskap. Vi husker det sikkert fra vi var små, vi skulle BARE og så hadde det gått to timer.

Min første tanke er at jeg hadde vært glad om mitt barn trente og koste seg. Samtidig så ER det viktig å holde frister.

Hvis det er slik at hun skal komme seg hjem fra trening på egenhånd så vil jeg heller at hun blir lengre og slår følge med venner, det er tryggere. Er det slik at klokka er mye og hun skal hjem og legge seg så må dere faktisk hente henne.

Som jeg sa, hun er ti år og de har ikke tidsbegrep på "bare litt til"

Jeg personlig ville ikke gitt en konsekvens annet enn å hente selv. Hun er fortsatt et ganske lite barn i mine øyne og er åpenbart ikke klar for å disponere egen tid.

Anonymous poster hash: 9e0e1...277

Skrevet

Har fått tlf i have fra tanten.Vi tar ikke tlf når hun skal noen sted...men hun får ikke bruke den når hun skal til nabojenta eller være inne og om kveldene.Har flere barn som må følges opp og kan ikke alltid være med på trening.

Det er jo tydelig at dere har fått flere barn enn dere kan følge opp....... Hvorfor det?
Skrevet

Det er jo tydelig at dere har fått flere barn enn dere kan følge opp....... Hvorfor det?

Haha! Du har ikke forstått så mye du....

Anonymous poster hash: 0a5bd...057

Skrevet

Det er da ikke normalt å følge barn på vanlige treninger! Selv ikke 6-åringen min er så avhengig av meg at hun trenger at jeg står og ser på at hun trener. Jeg tenker det er en del andre som ikke burde fått barn dersom de ikke klarer å gjøre barna sine selvstendig nok til å klare å trene uten at mamma/pappa er med ...

Anonymous poster hash: 7e29d...fc8

Skrevet

Hva er galt med at hun er med venninner net på banen etter trening?

Skrevet

Hvis avtalen er at hun skal komme hjem rett etter trening, men ikke får til det må dere begynne å hente henne. 

Ikke at det er et stort problem å være igjen nødvendigvis, men hvis problemet er avtaler generelt må dette øves på, alternativt så må dere hjelpe henne helt til hun er klar for å prøve på nytt selv. 

Anonymous poster hash: 6c056...299
Skrevet

Hvis avtalen er at hun skal komme hjem rett etter trening, men ikke får til det må dere begynne å hente henne. 

Ikke at det er et stort problem å være igjen nødvendigvis, men hvis problemet er avtaler generelt må dette øves på, alternativt så må dere hjelpe henne helt til hun er klar for å prøve på nytt selv. 

Anonymous poster hash: 6c056...299

Enig med denne! 

Kan det være en mulighet å alliere seg med treneren om at hun får en påminnelse om at hun skal gå rett hjem? 

Anonymous poster hash: 11f44...b32

Skrevet

Selvfølgelig trenger man ikke å stå å se på at en 10-åring trener. Med mindre det er noe diagnoser inne i bildet eller er er barn som trenger ekstra oppfølging. Ordinære 10-åringer klarer seg selv helt fint på trening alene.

Jeg mener i utgangspunktet dere ikke burde hente henne heller. Hvis hun har fått beskjed om å gå hem rett etter trening, så bør hun kunne klare det. At ungene står å snakker sammen litt etter trening er vel helt normalt, men det bør kunne gjøres en avtale om når hun skal være hjemme.

Å henvise til at noen barn bar ER susete, ikke klarer å holde tider osv er etter min mening å sy puter under armene på dem. Det eer å frata barna et hvert from for selvstendig ansvar. En normal 10-åring bør klare å holde innetider.

Bli enig med barnet om når hun skal være hjemme. Bli også enig om hva slags konsekvenser det blir dersom avtalen ikke holdes.

Anonymous poster hash: 5c8a9...b99

Skrevet

Har dere tatt fra dere selv muligheten til å få tak i henne og hun dere har dere allerede skutt dere selv i foten. Og hva om noe alvorlig skjer henne når hun er alene?

Hvorfor er dere ikke med på trening?

Og hva skal en 10 åring med en iphone?

Herregud, herregud og herregud 😂 var ikke et barn som ble fulgt på treninger da jeg var ti år, her er det heller ikke vanlig, ikke på noen aktiviteter. Og jammen kan det skje ting med ungen selv om den har telefon. Og en arvet iPhone/gave er billigere enn mye annet her i verden 😂

Anonymous poster hash: da5a5...309

Skrevet

Vi hadde to ungere som var slik. De var helt umulige til å gi beskjed hvor de var og ikke minst komme til tiden. Vips en dag måtte vi kjøre en annen unge på sykehuset, vi fikk ikke tak i jenta. Hun var ikke der hun sa hun var, tok ikke mobilen og var ikke hos vennene i kunnetenke oss hun var oss. Da låste vi døra og dro. Flere timer etter ringte hun sur som en potte ver at vi ikkevar hjemme. Da fikk hun beskjed om å. Sitte på trappa og bli der til vi kom. Hun ble sittende på trappa i regnevær noen timer. Svaret hun fikk av oss var at nettop det var grunnentil at hun skulle følge reglene våre. Tv, internett, tlf osv ble fratatt for en lang stund.det å sitte påtrappa og vente uten å vite når vi kom svei,for siden har hun kommet til tiden eller ringt og sagt ifra.

Anonymous poster hash: fe8b8...99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...