Gå til innhold

Hva er barnehagens ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner at uhell kan skje, unger ødelegger klær som slites i lek. De kan henge seg opp i en gren og rive hull i regntøy eller dresser feks.

Men hva når barnehagen har fått lekeapparater malt/beiset og ungenes klær blir fulle av maling?

Dette til tross for at de har ventet noen dager med å bruke apparatene.

Min datters helt nye regntøy er fullstendig utgriset med diverse malingsflekker som ikke går bort.

Hva tenker dere? Og kan jeg kreve erstattet regntøy? Det kan jo brukes, men ser fryktelig stygt ut....

Anonymous poster hash: 1a7b3...fdc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke du kan be om.

Anonymous poster hash: fb813...fb9
Skrevet

Ta en prat med leder i foreldreutvalget, sikkert flere som har fått klær ødelagt!

Anonymous poster hash: 4c1a1...884

Skrevet

Jeg mener at sånt må man regne med. Om bhg skulle erstattet at av "ødelagte" klær hadde det vel ikke vært noen barnehager.

Skrevet

Jeg mener at sånt må man regne med. Om bhg skulle erstattet at av "ødelagte" klær hadde det vel ikke vært noen barnehager.

Er i utgangspunktet enig, men at de velger å male en mandag ei uke synes jeg er ganske uklokt.

At klær slites i stykker av lek eller uhell er noe annet. For meg er dette nesten påført...

Anonymous poster hash: 1a7b3...fdc

Skrevet

Vanlig slitasje må man regne med.

Men ungene skal selvsagt holdes unna ting som er malte, og det er ikke påregnelig at klær skal bli ødelagt av maling fra bygninger eller lekestativ.

Her fikk ungene ødelagt ytterklær da noen malte skolen. Området var ikke avsperret slik det burde vært, og vi fikk erstattet klærne. Dvs jeg kjøpte nye klær og skolen refunderte de utleggene jeg hadde.

Anonymous poster hash: fe5ba...9e4

Skrevet

Det som er feil her er at ungene har fått lov til eller fått til å leke med malte lekeapparat som ikke er tørre. Så sånn sett større bekymring for at de har fått maling på huden enn klærne om man skal være pirkete.

La det ligge på grunnlag av klærne, men ta det gjerne opp at de ikke bør få tilgang til apparatene før de er helt tørre.

I barnehagen til ungene spiser de blåbærsmoothie og maler med vannmaling ute, går ikke alltid bort det heller, men krever ikke erstatning for det...

Anonymous poster hash: 90e5b...fdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...