Gå til innhold

barn med stor panne/forhode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har spurt legen.han sa alt virket normalt.ingen i fam.har slik hodefasong.så er vel litt over gjennomsnittlig bekymret.hodet er liksom størst forran.pleier å være motsatt.noen andre??? I tillegg er det kant midt oppå.nesten som på nyfødte.bare at man kjenner det har grodd sammen.regner med jeg kan ta det med ro.men ville høre om andre har opplevd noe lignende

Anonymous poster hash: 28cf1...3fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt barn så slik ut ved ett års alder pga hydrocephalus (vannhode). Få det sjekket. HS og fastlege kan altfor lite om dette.

Anonymous poster hash: 45e19...225

Skrevet

Hun er ni år.er det for sent: S hva gjør de evt med det? Ser ikke veldig unormalt ut..men annerledes enn oss andre

Anonymous poster hash: 28cf1...3fe

Skrevet

Tror jeg ville vært forsiktig med å dra en niåring til lege fordi hun ser "annerledes, ikke unormal" ut altså...

Anonymous poster hash: 126be...3c1

Skrevet

Hun er ni år.er det for sent: S hva gjør de evt med det? Ser ikke veldig unormalt ut..men annerledes enn oss andreAnonymous poster hash: 28cf1...3fe

Når hun er 9 år og ikke har noen plager med hodet er det ikke hydro. Hydrobarn har som regel trykk i hodet,hodepine og andre mer synlige symptomer dersom trykket er høyt. Ubehandlet blir de også retardert.

Likevel er det mange tilstander som forårsaker atypisk hodefasong,dersom den er veldig synlig annerledes enn normalen er det rart legene ikke har reagert.

Men hvis datteren din utvikler seg normalt ville jeg ikke stresset med det. Alternativet er at hun får en hjelm som "former"hodeskallen,men tror det muligens er for sent.

Anonymous poster hash: 45e19...225

Skrevet

Jeg er voksen, fikk Hydrocepalus/vannhode i voksen alder. Og dette kan oppstå når som helst. Det kan godt hende hun har symptomer, men har ikke gitt utrykk for det. For i hennes verden er det sånn. Jeg gikk rundt med en annen tilstand til jeg var voksen, utdannet i helsevesenet...men jeg hadde jo ikke tittet andre ned i halsen og sett at det jeg hadde var unormalt, for i min verden var det normalt.

Er du bekymret, ta bilder av hodet og ett centimetermål og snakk først alene med helsesøster.

Anonymous poster hash: af9d5...50e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...