Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #1 Skrevet 1. september 2015 Jeg har blitt gravid, men er fortsatt på prøvetid i ny jobb.er offentlig jobb.tenker at det beste er å være ærlig slik at de kan finne en vikar når jeg blir borte, men er redd for å miste jobben. Er det oppsigelsegrunn eller grunn til ikke å få mer fast.: (?hva ville dere gjort. Anonymous poster hash: da5e4...254
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #2 Skrevet 1. september 2015 Jeg har blitt gravid, men er fortsatt på prøvetid i ny jobb.er offentlig jobb.tenker at det beste er å være ærlig slik at de kan finne en vikar når jeg blir borte, men er redd for å miste jobben. Er det oppsigelsegrunn eller grunn til ikke å få mer fast.: (?hva ville dere gjort. Anonymous poster hash: da5e4...254 Du skal forsømme jobben din ganske grovt for at de kan si deg opp, selv om det er i prøvetiden. Graviditet kan de ikke bruke som oppsigelsesgrunn uansett. I det offentlige er de veldig flinke til å følge reglene. Dessuten er det noe alle arbeidsgivere vet i dag... At kvinner kan bli gravide. Men gjør du jobben din og de er fornøyde, så betyr det ikke noe at du blir borte en stund. De vet jo at du kommer tilbake og at du kan være en god ressurs for dem. Det går helt sikkert fint De fleste mennesker er forståelsesfulle Anonymous poster hash: fb675...a5c
Anonym bruker Skrevet 1. september 2015 #3 Skrevet 1. september 2015 Takk der: ) det hjalp: ) Anonymous poster hash: da5e4...254
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #4 Skrevet 2. september 2015 Jeg ble også gravid i prøvetiden, privat firma. Var svært nervøs for reaksjonene, og holdt tett til prøvetiden var over, 14 uker på vei. Heldigvis gruet jeg meg forgjeves, jeg har bare fått positive tilbakemeldinger. Sjefen har sikkert bannet litt bak lukket dør, men det kan jeg forstå, og spiller jo ingen rolle så lenge det ikke vises til meg. Det det beste man kan gjøre, tror jeg, er å la arbeidsinnsatsen din tale for seg. Stå på og gjør en god jobb, da er sjansen størst for at graviditeten ikke ødelegger for videre jobb der du er nå. Lykke til med både jobb og baby! Anonymous poster hash: c4e58...631
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #5 Skrevet 2. september 2015 Takk: ) bekymrer meg litt. Anonymous poster hash: da5e4...254
Anonym bruker Skrevet 2. september 2015 #6 Skrevet 2. september 2015 Det er de samme grunnene til oppsigelse som gjelder i prøvetiden som etter. Du har bare gjerne kortere oppsigelse og så er prosessen noe enklere, samt ofte lavere lønn og andre restriksjoner i kontrakten. Men grunnen må være god! Anonymous poster hash: c7e06...53c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå